FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

zqa skrev:Hvorfor ikke også lige flytte by, skifte navn og spille i Fila?
Zqa, er det dig?
Flemming Fjeldgaard ‏@ffjeldgaard 1m
@MichaelQureshi Hvad bør Real Madrid så udskifte nu? Hele stadion? Alle spillere? Måske helt ny by? ;)
Allez...

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Gid det var :cool:
#jesuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Iniesta:

"if we want to keep on winning, we have to improve many things. Not talking about 4-5 transfers, it starts with those who are here"

Iniesta: "Revolutions in sports almost never work out the way you want. When things go bad, you have to count to ten, and think rationally."

Iniesta: "In the first leg, Bayern were better, in everything. Guardiola joins a super team and I'm sure he'll make them even better."

"We'll try to change the whole vibe of the tie. Sometimes, when everything seems lost, unexpected things can happen."

"If you win the league, the season is never bad. And many things have happened, this has been one of the most difficult seasons."

"Football is more difficult every year. Everyone -players coaches board - has to improve, so we can continue to compete next year"

"End of an era? People are being unjust, this team has won a lot for many years. An era ends when you don't win anything for years"

"A comeback against Bayern is almost impossible but we should believe in it. We have to be ready to take the chance when it comes."

"It's time to get up, change our mindset, and try and win against Athletic."

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det er rigtig gode pointer Ini kommer. Det er en desperations handling, at man vil skifte ud på holdet, skifte træneren, og sågar spillekonceptet, for at komme tilbage på "sporet".



Har man egentligt nogensinde været på afspore? Hvis det er tilfældet, så var vi på afspore efter Inter-kampene, efter sidste sæson osv., og epoken var allerede endt efter den første sæson, fordi vi ikke vandt CL den efterfølgende sæson, og Inter havde læst vores spillestil( samt andre hold havde vænnet sig til vores koncept). Vi har altid været innovative, men inden for vores spillekoncept, ikke pga. at vi har lavet radikale ændringer på holdet eller radikale ændringer i konceptet. Vi solgte Zlatan og købte Villa, vi ændrede Messis position på banen, og Pep tilføjede tremands forsvar( selvom det sidste ikke var så udslagsgivende).



Det samme kan man sige her og nu, at vi skal tilbage og revurdere tingene, og så tænke i nye baner indenfor konceptet. Vi så det i går, at man vinder ikke kampe udelukkende pga., at man spiller med det ene koncept frem for det andet. Der er mange ting her, som skal med i ligning.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Bager »

FC Barcelona Fl ‏@FCBarcelonaFl 24m

Bartomeu (VP) “We'll make 4 or 5 signings in the summer. We need to shake up the squad. We've also got players from the B team.” [cat ràdio]
Det er umiddelbart et større skub med svingdøren end jeg havde regnet med. Men måske det er for det bedste.
Visca el Barca

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Dette, History: The kidnap of Enrique ‘Quini’ Castro er en trist, men samtidig dejlig lille historisk-morgen-historie at stå op til og læse.
Surely one of the most unsavoury episodes in the history of FC Barcelona was the kidnap in 1981 of star striker Enrique Castro González, also known as ‘Quini’.
Allez...

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Bager skrev:
FC Barcelona Fl ‏@FCBarcelonaFl 24m

Bartomeu (VP) “We'll make 4 or 5 signings in the summer. We need to shake up the squad. We've also got players from the B team.” [cat ràdio]
Det er umiddelbart et større skub med svingdøren end jeg havde regnet med. Men måske det er for det bedste.
Jeg tænker at en målmand, en central forsvarspiller og Neymar er obligatoriske, og disse udgør 3 af de 4-5 spillere. Spørgsmålet er så hvem er de sidste, skal vi gå efter en alsidig forsvarspiller som kan dække flere positioner, eller skal vi gå efter en angriber som ligeledes kan dække flere positioner, eller skal vi gå efter en "fast" angriber, alt efter om Villa og Alexis bliver, eller om de begge smutter.
Allez...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Er ting ikke gået lidt skidt efter Valdes offentlige gjorde at han ville skifte?

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Hvis det er fem spillere, som man vil købe, så er mit umiddelbare gæt, at det bliver en målmand, en forsvarsspiller, Neymar( som emo, de obligatoriske køb), en til kanten/angrebet og så måske en DM, for tror lidt, at Song bliver solgt.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Fint, køb en målmand, Neymar og en god forsvarsspiller, og så top det hele ved at købe Titus Bramble og Emile Heskey, for at give holdet lidt mere tyngde og styrke i luften!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Altså det er, hvad jeg tror, ledelsen foretager sig, men jeg vil personligt kun købe en forsvarsspiller og så Neymar. Måske en målmand også, hvis Valdes vælger, at forlade os til sommer.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Raman93 »

Siden Rossell ankomst har klubben kørt efter 2+2 strategien. Først år Cesc og Alexis + Fontas og Thiago. Sidste år Song og Alba + Montoya og Tello.
Som jeg ser det, lyder det til både sportsligt og økonomisk at være en glimrende idé at køre en topfodbold klub på. Det er dog værd at nævne, at de to år, hvor vi har kørt klubben på denne måde, ikke har givet samme resultater som før Rossell.
Jeg ved ikke, hvordan jeg skal forholde mig til, at vi vil hente 4-5 spillere(Radio Catalunya er en rigtig troværdig kilde), men jeg er sikker på, at teamet er klar over, hvad de laver. Tidspunktet til sådan en mindre rokade er i mine øjne også det helt rigtige. Og jeg tror, at klubben lærte af sidste år. Der var der allerede faresignaler; flere udtrætte spillere, afhængighed af Messi, store problemer i forsvaret og man vinder hverken CHL eller La Liga. Vi responderer med at købe Alba og Song. Det har ikke hjulpet.
Sidste år tror jeg, at teamet gjorde sig tanker som, at vi blot havde en uheldig sæson i La Liga efter at have vundet den fire år i træk, og at vi var 10cm(overliggeren) fra at gå videre i CHL. Det var sikkert bare en enkelt sæson.
I år har spillet ikke været prangende. Indbyrdes har vi fuldkommen mistet overtaget til Madrid. Det er nærmere Madrid, der har et overtag. Mod Milan ude var vi fuldstændigt forfærdeligt spillende. Men det blev nærmest alt sammen glemt, da vi smadrerede Milan 4-0. Igen var vi for mange verdens bedste hold, men sådan hænger ting bare ikke sammen. Bayern ydmygede os. Jeg læste i kamptråden, at der var en enkelt, der skrev, at der ikke skulle gøres noget ved spilkonceptet, men at vi blot skulle se bort fra denne ene kamp. Jeg skriver ikke, at vi skal ændre ved spilkonceptet, men vi skal da for alt i verden ikke se bort fra kampen. Det er kampene mod Madrid, Milan og Bayern, vi skal lære af. Hvad gik galt og analysere herfra.
Vi skal ihvertfald være skarpe med de transfer, vi foretager os. Ikke flere køb som Ibra, Henrique og ham den anden brasilianer. Jeg fristes til at nævne Alexis også. Næste år får Bayern Pep, Chelsea Mourinho(og sandsynligvis det halve af Europa), PSG opruster og Madrid bliver sandsynligvis kun bedre med en ny træner. Ej at glemme United. Økonomisk kan det blive vanskeligt at finansiere så mange transfer, men vi har et hav af spillere, vi skal have skilt os af med. NU. Derudover er der de obligatoriske 50 millioner euro, og så tror jeg, at klubben bevidst kun brugte 30 millioner euro sidste år, velvidende at Neymar først kunne skifte i 2013.
Der skal i hvertfald handles klogt, hvis vi forsat vil være så dominerende som vi har været tidligere år. Og nej, ikke forstå det sådan, at jeg mener, at vi skal hente 5 spillere til 80 millioner euro. Pointen er bare, at vi ikke kan lade som om intet er hændt og så tro, at det hele vil løse sig selv til næste år.

Afellay99

Re: FC Barcelona

Indlæg af Afellay99 »

Det bliver spændende, at se hvor mange penge vi får til , at købe spillere for. Som nævnt har vi de 50 mio euro, måske også lidt fra sidst sæson. Villa og/eller Alexis salg. Cuenca, Afellay, Dos Santos, Fontas salg. Flere spillere som man ikke kan være 100% sikker på, at vi ikke skiller os af med (Alves, Thiago, Song) Burde alt i alt give en god omgang penge.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

@Raman93

Mener du det her, at der var en der mente, at man skal se bort fra denne kamp?:

Jeg tror bare, at man skal ligge denne kamp lidt til side, og komme videre. Der skal ikke ændres på spilkonceptet, ej skal der heller ikke købes to nye forsvarsspillere, og selvom Pique ikke har leveret i de seneste par sæsoner, så er han stadig ung, og skal nok genfinde formen.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Indlægget blev skrevet til Blau efter kampen, hvor sindene var i kog. Det var mere for, at mane til ro, og ikke for, at sige, at man bare skal kigge bort fra kampe som disse.



Mit problem er bare, at man maler fanden på væggen, og deraf kommer alt umulige løsninger, som jeg ikke anser for løsningen til problemet. Jeg har heller ikke skrevet, at der ikke skulle ændres i konceptet, men derimod skulle man ikke tage drastiske foranstaltninger, fordi man taber en kamp. Det er rigtigt, at det ikke er hvilken som helst kamp, og taget resultatet i betragtning og måden det blev gjort på. Men folk glemmer også, at Milan kunne have scoret det samme antal mål mod os på San Siro, og vi var ligeså håbløse der. Vi møder Bayern, som er klart det bedste hold i Europa pt., hvor mange ting gik galt. Vi spillede på et niveau, som er langt fra det vanlige, og vi havde ikke de fornødne spillere i forsvaret. Mod Milan havde vi trods alt Mascherano, som har en vis rutine, hvorimod Bartra spillede mod Bayern. Bartra(må også indrømme, at Tito ikke rigtigt havde andre alternativer, måske det, at han kunne spille med to DM'er, som en slags støtte til forsvaret) som havde spillet ca. 7-8 kampe fra start i denne sæson, og som er urutineret.


Det hjælper ikke imo, at man skal gå væk fra konceptet, og begynde, at spille efter et andet koncept, altså spille omstillingspil, og deraf vil alt være fryd og gammen. Vi var vidne til, at det ikke kun er konceptet, som kan være den udslagsgivende faktor, men derimod hvor dygtig man er til, at føre det ude i livet. Dortmund og Real spillede næsten efter samme koncept, men Dortmund kom sejrrigt ud af det.


Vi skal forbedre os som hold, og så videre bygge på konceptet, hvis vi vil opnå samme succes som i vores første sæson(2008/2009). Man burde have i tankerne, at man har forbedret sig fra sidste sæson, altså resultatmæssigt, men stadig er det ikke nok for visse folk, og det er lidt tankevækkende. Man vil vinde "The Treble" hver sæson eller hver anden, hvis man skal tilfredsstille visse fans. Det er på den anden side rigtigt, at man må ikke få sig sådan en snitter, som den vi fik mod Bayern, og der må ikke være så store forskelle på os og de andre, men mange herinde troede jo sådan set på, at dette var endestation for os. Dog skulle kampene blive tætte, så ville man kunne leve med det.


Problemet er bare igen det, at vi har slet ikke lignet os selv siden årsskiftet, men vi har troet, at det ville ændre sig efterhånden som sæson skred, men det har bare ikke været tilfældet, og vi har sporadisk vist fordums-styrke. Årsagerne har været mange, som jeg ikke gider, at komme ind på, eftersom mange allerede kender dem, men stadig ser bort fra dem.


Det, jeg er skuffet over, er, at vi ikke spiller så sprudlende, som vi gjorde under Pep, og det er noget, jeg har savnet hele sæsonen. Noget jeg gerne vil have, at Tito vender tilbage til, men laver selvfølgelig de nødvendige modifikationer i konceptet, som gør, at vi bliver mere effektive og kan overraske vores modstandere, når de begynder, at tro, at de har regnet os ude.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 47 gæster