FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Never gonna happen. Spansk fodbold er fallit, hvis de ikke har El Clasico - og de to klubber i er der begge to.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15194
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1138 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Det er svært at tror at Catalonien overhoved kan løsrives fra Spanien nu hvor vi lever i nyere og mere moderne tid.
Jeg tror at der skal meget mere til at det sker, f.eks. revolution, krig osv.
Men jeg vil helt sikkert stemme for JA hvis jeg får mulighed for det.
MDCCCXCIX

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Lopezzz skrev:Det er svært at tror at Catalonien overhoved kan løsrives fra Spanien nu hvor vi lever i nyere og mere moderne tid.
Jeg tror at der skal meget mere til at det sker, f.eks. revolution, krig osv.
... de to sætninger der, lige efter hinanden! :roll:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15194
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1138 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Blaugrana92 skrev:
Lopezzz skrev:Det er svært at tror at Catalonien overhoved kan løsrives fra Spanien nu hvor vi lever i nyere og mere moderne tid.
Jeg tror at der skal meget mere til at det sker, f.eks. revolution, krig osv.
... de to sætninger der, lige efter hinanden! :roll:
hah...ja ja....hahaaa...
Den er god nok ;-)
MDCCCXCIX

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Lopezzz skrev:Det er svært at tror at Catalonien overhoved kan løsrives fra Spanien nu hvor vi lever i nyere og mere moderne tid.
Jeg tror at der skal meget mere til at det sker, f.eks. revolution, krig osv.
Men jeg vil helt sikkert stemme for JA hvis jeg får mulighed for det.

Der bliver afholdt en folkeafstemning omkring løsrivelse fra Spanien i 2014, hvis jeg ikke tager helt fejl. Så noget sker der dog desuagtet. Men ved ikke om spanierne vil være villige til at akkviescere sig med dette ønske.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Hejsa, se mig, her kommer jeg.

Tid til reflektion ovenpå de sidste kampe og denne sæson i almindelighed. Jeg gør det her, og ikke i selve kamptråden, fordi som i jo ved, jeg synes problemerne er dybere end bare en off-day, som vi så også havde i går.

I går var en kulmination på denne sæsons dårlige kampe. Jeg synes ikke vi sådan for alvor har spillet godt, hvor vi har været helt oppe at ringe. Vi har spillet en god halvleg her og en god kamp der, men vi har ikke haft en lang periode med flot spil, hvor alt er kørt på skinner. Vi har så været gode til at vinde vores kampe, men spillet har efter min mening ikke rigtig været i top. Jeg mener dybt seriøst at vi har spillet flere dårlige kampe, hvor spillet har været rodet, end gode kampe.

Hvad er årsagen? Er Abis fravær årsagen til vi lukker så mange mål ind? Jeg mener selvfølgelig ikke, det er tilfælde. Først og fremmest, vores trænerstab har planlagt denne sæson, velvidende at Abis situation var meget usikker. Vi har købt Jordi Alba ind, som er førstevalg på venstrebacks plads. Han gør det i øvrigt ret godt. Man mente det usikre spil skyldtes skader i forsvaret, men vi vi har mere eller mindre haft vores stamspillere klar i lang tid efterhånden. Desuden har vi en Pique i noget der ligner topform, samt Puyi bare er Puyi. Dani er svingende, men det er så her, vores trænere skal til at agere, synes jeg.

Jeg mener selvfølgelig ikke, at Montoya er klar til overtage stamplads, ikke endnu. Men jeg fatter ikke, hvorfor man, efter at have givet ham spilletid, hvor han gjorde det rigtig godt, fuldstændig har set bort fra ham? Jeg synes det havde været klogt, at lade ham spille engang imellem, for at holde begge spillere oppe på mærkerne. Enten havde det resulteret i, at Dani havde taget sog sammen, eller også kunne Montoya bare overtage pladsen. Dernæst er der Bartra, hvorfor har han fået så lidt spilletid, især taget i betragtning at Masch ikke har været særlig godt spillende, og man åbenbart ikke ser Song som CB? Han er, udover Pique og Puyi, vores tredje naturlig CB. Han har ydermere ikke gjort noget, for at slå sig af holdet, snarere tværtimod. Han har spillet godt, de gange han har fået spilletid. Men det har bare været for lidt spilletid. Hvorfor? Havde det ikke været en god idé, at lade Bartra spille lidt mere, bare for at se, hvor god han egentlig er, hvor klar han er til at tage over? Især vores situation og forspring i ligaen, taget i betragtning? Jeg synes det er en fejl fra træner-teamet, at han har spillet så lidt.

Song er et andet emne. Indtil videre har jeg ikke helt forstået, hvad hans rolle på holdet er? Jeg troede han blev købt, fordi man mente han er alsidig, han kan spille i forsvaret og på midten. Det mener jeg selv Tito og Zubi har sagt. Ydermere mente man, at han kunne tilføre nogle andre aspekter til vores spil, samtidig havde man også en spiller som kunne overtage Seydou rolle. Når man, en dag før El Clasico fortæller Adriano, en ultra offensiv back, at man har tanker om at prøve ham af i midterforsvaret, så betyder det at man ikke har tiltro til Song i midterforsvaret. Han har da heller ikke spillet i forsvaret siden da, hvis jeg ikke tager fejl.

Ok man tog fejl, selvom de fleste, endda fans, kunne se at han ikke var en CB. Hvorfor sidder en mand, som har kostet forholdsvis mange penge og får god løn, på bænken så meget? En mand som Seydou havde sikkert startet inde i en kamp som igår, jeg synes egentlig også Song kunne have spillet i stedet for Cesc eller endda Xavi. Han havde hjulpet vores forsvar, men samtidig kunne vi godt have brugt hans fysisk. det skete så ikke. Lige nu virker hans køb uforståelig.

Jeg synes dog det helt store problemer er vores system. Igen i går var det hele meget rodet. Vi presser ikke som en enhed, det er enkelte spillere som lægger et genpres. Vi ved også, at når man praktiserer genpres, så skal alle deltage, hvis bare en spiller svigter sine opgave eller glemmer at deltage, så er genpresset en ulempe. Et godt eksempel er vel situationen med Cristiano, hvor han imod os løber i trekanter, hvorefter han slår ud med armene og bliver sur. Sådan har det været med vores spillere i denne sæson. De slår ikke ud med armene, men det virker som om, man vil lægge et genpres, men samtidig gør det halvhjertet, og med få folk. I går havde Milans boldholder masser af tid og rum til at skille sig ad med bolden, lige indtil det hele blev desperat og vi var bagud 2-0. Det virker som om, det er klare istrukser, og jeg forstår det ikke. Hvis man ikke vil presse med alle sine spillere, så skal man helst bare lade være.

For mig virker det ærlig talt som om, det hele bare er rodet. Måske har Tito ikke haft tid til at implementere sine ideér 100%, især på grund af hans sygdom og den seneste udvikling, jeg synes altså vores problemer stikker dybere end, at Abi ikke er klar, at vi har haft skader i forsvaret osv.

Jeg tror bare Tito skal snart hjem, håber på det, og så har han en hel del arbejde at gøre. Hans dispositioner har ikke været særlige gode indtil videre synes jeg. Når han kommer hjem, så man han finde ud, om han vil spille som Rijkaard eller Pep, og så satse 100% på den filosofi. Man kan så tilføje aspekter til den, men når man er halvhjertet, så har det oftest en forvirrende indvirkning, det gavner ingen.

Nårh jo, og så har jeg ikke engang snakket om, at vi igen har det tilbagevendende problem, Leo afhængighed. Hver gang et hold får held med at lukke af for ham, er vi fuldstændig fortabte. Alle hold vil opleve problemer, hvis deres bedste spiller af en eller anden grund ikke er med i kampen, men vi kan næsten ingenting uden ham. Vores øvrige angribere arbejder hårdt, men de skaber næsten ingen chancer på egen hånd. Pedro f.eks., han er brandvarm på det spanske landshold, men hos os kan han bare ikke. I går arbejdede han hårdt, men det var så også det, og sådan er det oftest.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det værste er Messis afhængighed, og det bliver mere og mere iøjnespringende, for hvert år. Sidste år var vi i den grad afhængige af Messi, da sæsonen spidsede til og vi betalte prisen, og i år, er han den fundamentale faktor i angrebet, når man utvetydigt kan se, at han alene står for de fleste mål. Vi har brug en anden angriber, som kan score mål og udfordre. Neymar skal komme til sommer, vi kan ikke længere vente med at udskyde det. Alexis og Pedro arbejder stenhårdt, og bidrager med en masse, men de scorer ikke nok, selvom om de har tur i den, og tror måske det er noget vi skal vænne os til, da jeg ikke tror at de kommer til at score 20+ mål pr. sæson, og vi har brug for sådan en spiller. Det tror jeg ,at Neymar vil komme til, hvis han slår igennem. Jeg savner lidt treble sæsonen med Henry, Eto'o og Messi, som nok har været den gifteste trio, hvis man isoleret set kigger på en enkelt sæson.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Jeg vil gå med til at kalde det Messi afhængighed hvis hele holdet spillede elendigt som i går men han reddet os, gang efter gang.

Men i går, spillede ingen. Vi tabte da ikke kampen på grund af Messi, men på grund alle på holdet. Xavi var vildt ringe, samme med Iniesta, og de skal ligeså meget skabe chancer.
Allez...

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Sv: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

emo skrev:Jeg vil gå med til at kalde det Messi afhængighed hvis hele holdet spillede elendigt som i går men han reddet os, gang efter gang.

Men i går, spillede ingen. Vi tabte da ikke kampen på grund af Messi, men på grund alle på holdet. Xavi var vildt ringe, samme med Iniesta, og de skal ligeså meget skabe chancer.
Jeg er absolut ikke efter Messi, på ingen måder, og han har været eksemplarisk, og det er helt i orden at man ikke kan spille godt hver gang(i går kunne han ikke stille noget op, han var omringet af to-tre spillere). Jeg mener, at han skal have støtte i angrebet, så han ikke bliver den eneste offensive spiller, som skal score målene. Og der flyttes en del byrde fra hans skuldre, hvis andre også kunne byde ind med mål og var gifte foran målet. Det vil også flytte lidt fokus fra ham, når holdene kan se, at vi også har andre trusler i angrebet, og kan være meget gavnligt for Messi.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Vi skal have en 9'er. Og så flytte Messi væk fra spydspidsen. Det nytter ikke, at vi spiller med en spids, som halvdelen af tiden flyder rundt nede ved midterlinjen, det er ikke optimalt. Vi mangler nogen som kan tage det direkte dybe løb, så vores dybdeløb ikke altid kommer fra kanten (Pedro/Alexis) eller helt nede fra midterlinjen (Cesc). I en kamp mod Milan havde det været voldsomt forstyrrende for deres backkæde hvis der havde været mere end blot én spiller der lavede løbene i dybden. Håber snart de fatter det. Utroligt man ikke kan have en decideret angriber siddende på bænken.
#jesuisSheep

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Netop med både Pedro og Alexis inde har vi dybdeløb fra ti spillere, og to fandens hurtige. Konstellationen med Iniesta har bare virket godt i nogle kampe denne sæsons men han skal helt klart ned centralt. Cecs suger ikke 2-3 spillere til sig. Det gør Messi og Iniesta, forstille dig den ubalance det vil skabe for et defensivt hold som faktisk ikke er gode til at forsvare men kun til at lave og forstyrre spillerne.

Jeg ser gerne at vi oftere og oftere prøver at rykke Alba op som kant under kampene, Villa eller Alexis rykker ind centralt mens Messi trækker tilbage og skaber en 4 mands midtbane.
Allez...

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Ingen af de to er ægte 9'ere. Vi mangler en med målnæse. Og så synes jeg ærlig talt også gerne, at vi må tage lidt flere chancer i vores spil.
#jesuisSheep

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Hvis det er angående en anden spiller, som skal bidrage med målene, så vil jeg stadig gerne have sådan en spiller, selvom Messi skulle score i samtlige kampe. Det vil gøre os farligere, og målene vil ikke kun komme fra en spiller(stort set, ofte). Det skal være en som scorer 20+ mål pr. sæson, og gøre det kontinuerligt sådan, ikke bare den ene sæson og så går det ned ad bakken for velkommende.
Senest rettet af Kubala fre feb 22, 2013 1:05 pm, rettet i alt 2 gange.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Men det at have en ægte stationær 9 vil fjerne det dynamiske flow fra vores offensiv. Vi har Villa, han er 9er vi havde Zlatan 9er men de blev bliver aldrig brugt deroppe. Det er jeg glad for, da jeg ikke er fan af stationær spillere / positioner. De skal alle float.

Det vi manglede var tempo. Vi skal jo rykke de defensive hold fra hinanden, og det sker kun ved hurtige pasninger og noget ikke forventet.

Men, tror at en stor grund til at vi ikke gjorde det var at vi ikke var sikre på banen hvordan bolden ville reagere og dermed ikke ville risikere summe blodtab. At det så vandt alligevel, baaaaad.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 54 gæster