FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Quaresma »

Det er lidt svært at forholde sig til artiklen, når man ikke kan forstå den. Kunne du - eftersom du tydeligvis selv kan spansk - evt. oversætte, Michael?
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Diabolito »

Vi har haft denne oppe og vende før, lad nu før at post spanske links uden at minimum fortælle, hvad essensen er.
El Señor de las Tartas

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Det er Punto Pelota ... jeg tror sgu egentlig at jeg vælger at tage det med et gran salt!

michaelk94

Re: FC Barcelona

Indlæg af michaelk94 »

SpillerSomMESSI skrev:Google oversæt giver ikke meget mening for mig her?
Messi kom forbi Arbeloa og hans kone i parkeringskælderen og stilte sig tæt op ad Arbeloa og kaldte ham bobo, hvilket bedst oversættes med narrøv.

Det er vel yderst forkert at sådan noget sker udenfor banen og i parkeringskælderen, ligesom det var med Mourinho i sin tid.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Igen ... det er Punto Pelota. Kildekritik er i allerhøjeste grad på sin plads i dette tilfælde. Er der et medie der fuldstændig blindt forherliger alt der har bare det mindste med Real Madrid at gøre, og omvendt kritiserer ethvert træk fra nogen som helst der har noget som helst med Barcelona at gøre, er det altså Punto Pelota. Hvis et ordentligt medie, et medie der som oftest forholder sig objektivt og sagligt (og i øvrigt ikke råber som ind i helvede for at få sine pointer igennem), kan jeg tage det seriøst. Lige nu svarer det dog blot til at Madridista.dk peger fingre af Guardiola eller noget i den dur.

michaelk94

Re: FC Barcelona

Indlæg af michaelk94 »

Blaugrana92 skrev:Igen ... det er Punto Pelota. Kildekritik er i allerhøjeste grad på sin plads i dette tilfælde. Er der et medie der fuldstændig blindt forherliger alt der har bare det mindste med Real Madrid at gøre, og omvendt kritiserer ethvert træk fra nogen som helst der har noget som helst med Barcelona at gøre, er det altså Punto Pelota. Hvis et ordentligt medie, et medie der som oftest forholder sig objektivt og sagligt (og i øvrigt ikke råber som ind i helvede for at få sine pointer igennem), kan jeg tage det seriøst. Lige nu svarer det dog blot til at Madridista.dk peger fingre af Guardiola eller noget i den dur.
Nu var det jo også tilfældigvis en journalist fra El Mundo Deportivo der holdt sig i parkeringskælderen dengang med Mourinho, men jeg tror nu stadig der er hold i begge historier.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Og igen, hvis det skulle være sandt, så er det forkasteligt, men det er altså ikke det samme som Mourinhos situation. Det er en episode, som opstår imellem to spillere, og hvem siger ikke at Arbeloa var ligeså impliceret. Det kan være, at han havde sagt noget til Messi, og Messi først fik responderet i parkeringskælderen. Arbeloa er jo ikke ligefrem den mest sympatiske fyr ( bare kig på hans ageren på banen og hans ufine tricks), så jeg tvivler stærkt på, at han ikke også har sagt nogle grove ting til Messi. Come on, jeg vidste at du ville fordreje og forvrænge denne sag over mod jeres kære træner og spillere, og så søge noget empati, men det har jeg desværre ikke, som jeg sagde, hvis det er sandt, så er det dybt beklageligt og hører ikke hjemme i Barca, men det kan umuligt bemyndige Mourinho at agere ligeledes.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Blaugrana92 skrev:Igen ... det er Punto Pelota. Kildekritik er i allerhøjeste grad på sin plads i dette tilfælde. Er der et medie der fuldstændig blindt forherliger alt der har bare det mindste med Real Madrid at gøre, og omvendt kritiserer ethvert træk fra nogen som helst der har noget som helst med Barcelona at gøre, er det altså Punto Pelota. Hvis et ordentligt medie, et medie der som oftest forholder sig objektivt og sagligt (og i øvrigt ikke råber som ind i helvede for at få sine pointer igennem), kan jeg tage det seriøst. Lige nu svarer det dog blot til at Madridista.dk peger fingre af Guardiola eller noget i den dur.
Præcis. Læg dertil at der er kæmpe forskel på en træner og en spiller. Fair nok hvis nogle spillere har en konflikt udenfor banen. Man skal da ikke finde sig i alle de svinestreger de røvhuller laver med fuldt overlæg. Men havde det været vores træner som havde opsøgt en dommer eller for den sags skyld en spiller, så havde jeg også været træt af det.

Jeg tror dog ikke på sladderen.
Forumlegende

michaelk94

Re: FC Barcelona

Indlæg af michaelk94 »

Kubala skrev:Og igen, hvis det skulle være sandt, så er det forkasteligt, men det er altså ikke det samme som Mourinhos situation. Det er en episode, som opstår imellem to spillere, og hvem siger ikke at Arbeloa var ligeså impliceret. Det kan være, at han havde sagt noget til Messi, og Messi først fik responderet i parkeringskælderen. Arbeloa er jo ikke ligefrem den mest sympatiske fyr ( bare kig på hans ageren på banen og hans ufine tricks), så jeg tvivler stærkt på, at han ikke også har sagt nogle grove ting til Messi. Come on, jeg vidste at du ville fordreje og forvrænge denne sag over mod jeres kære træner og spillere, og så søge noget empati, men det har jeg desværre ikke, som jeg sagde, hvis det er sandt, så er det dybt beklageligt og hører ikke hjemme i Barca, men det kan umuligt bemyndige Mourinho at agere ligeledes.
Arbeloa har sikkert været super irriterende på banen, derfor kan det aldrig forsvares at tage konflikten op i parkeringskælderen jo mindre du hedder Joey Barton.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Det kan det da sagtens!! Nu har Messi heller ikke slået nogen vel.

Hvis du havde brugt 90 minutter på konstant at slagte mig med fuldt overlæg, så skal jeg love dig for, at du ville høre for det hvis jeg mødte dit sørgelige væsen udenfor banen. Du forsøger ihærdigt at gøre det til en forkastelig ting, at Messi siger stop overfor idioter som Arbeloa. Men mon ikke du ville reagerer ligeledes aggressivt, hvis du som menneske havde været det igennem som Messi havde den kamp?
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Noget af det eneste fornuftige Morten Bruun fik sagt i går, var i øvrigt at det er svært at holde af Arbeloa som fodboldspiller. Han spiller beskidt på en så kalkuleret og kynisk måde. Han bruger alle de små tricks med lige at sparke sin modstander over anklen eller hælen, når bolden ellers er sluppet, og så laver han også ofte de her 'body checks' (ishockey term i mangel på bedre alternativ), når bolden ligeledes er sluppet. Det værste er at han gør det så konsekvent som han gør. Men det har jo (desværre) fungeret for ham. Jeg mener; se bare hvor langt han er nået med det.

I øvrigt er Mourinho-historien fuldstændig irrelevant. Den har jeg ikke nævnt på noget tidspunkt og den vil jeg slet ikke forholde mig til. Du bringer Messi-historien på banen, og det er udelukkende den jeg vil forholde mig til, og udelukkende den jeg kommenterer på.

michaelk94

Re: FC Barcelona

Indlæg af michaelk94 »

Daluigi skrev:Det kan det da sagtens!! Nu har Messi heller ikke slået nogen vel.

Hvis du havde brugt 90 minutter på konstant at slagte mig med fuldt overlæg, så skal jeg love dig for, at du ville høre for det hvis jeg mødte dit sørgelige væsen udenfor banen. Du forsøger ihærdigt at gøre det til en forkastelig ting, at Messi siger stop overfor idioter som Arbeloa. Men mon ikke du ville reagerer ligeledes aggressivt, hvis du som menneske havde været det igennem som Messi havde den kamp?
Nej Messi har ikke slået nogen, men selvom man er på fcbarcelona.dk, så kan man godt kritisere Messi når han gør det her, ligesom man kan kritisere Mourinho når han gør det.

Det er forkert at det sker udenfor banen i en parkeringskælder, og det kan heller ikke forsvares selvom Arbeloa har været irriterende i hele kampen. Jeg er sgu heller ikke altid så glad når Dani Alves viser sit ansigt frem, men derfor er det på ingen måde i orden, at jeg går hen og sviner ham til.

michaelk94

Re: FC Barcelona

Indlæg af michaelk94 »

Blaugrana92 skrev:Noget af det eneste fornuftige Morten Bruun fik sagt i går, var i øvrigt at det er svært at holde af Arbeloa som fodboldspiller. Han spiller beskidt på en så kalkuleret og kynisk måde. Han bruger alle de små tricks med lige at sparke sin modstander over anklen eller hælen, når bolden ellers er sluppet, og så laver han også ofte de her 'body checks' (ishockey term i mangel på bedre alternativ), når bolden ligeledes er sluppet. Det værste er at han gør det så konsekvent som han gør. Men det har jo (desværre) fungeret for ham. Jeg mener; se bare hvor langt han er nået med det.

I øvrigt er Mourinho-historien fuldstændig irrelevant. Den har jeg ikke nævnt på noget tidspunkt og den vil jeg slet ikke forholde mig til. Du bringer Messi-historien på banen, og det er udelukkende den jeg vil forholde mig til, og udelukkende den jeg kommenterer på.
Arbeloa er et svin, uden tvivl. Jeg er heller ikke specielt vild med ham, men det er jo Messi's handling som er forkert, så er det ligemeget om det er Varene, Mourinho eller Arbeloa.

Det forkerte er, at gå ned i en parkeringskælder og svine til. Det gør det unfair på sin vis, fordi det der sker på banen, skal blive på banen. Derfor var det også forkert af Mourinho at han ikke svinede dommeren til i kampen (hvilket stadig er forkert), men gjorde det i parkeringskælderen. Lidt det samme med Messi, mens jeg stadig medgiver, at det er "mere" forkert at gøre det som træner mod en dommer.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

michaelk94 skrev:
Kubala skrev:Og igen, hvis det skulle være sandt, så er det forkasteligt, men det er altså ikke det samme som Mourinhos situation. Det er en episode, som opstår imellem to spillere, og hvem siger ikke at Arbeloa var ligeså impliceret. Det kan være, at han havde sagt noget til Messi, og Messi først fik responderet i parkeringskælderen. Arbeloa er jo ikke ligefrem den mest sympatiske fyr ( bare kig på hans ageren på banen og hans ufine tricks), så jeg tvivler stærkt på, at han ikke også har sagt nogle grove ting til Messi. Come on, jeg vidste at du ville fordreje og forvrænge denne sag over mod jeres kære træner og spillere, og så søge noget empati, men det har jeg desværre ikke, som jeg sagde, hvis det er sandt, så er det dybt beklageligt og hører ikke hjemme i Barca, men det kan umuligt bemyndige Mourinho at agere ligeledes.
Arbeloa har sikkert været super irriterende på banen, derfor kan det aldrig forsvares at tage konflikten op i parkeringskælderen jo mindre du hedder Joey Barton.
Helt ærligt, det er jo overdrevet, hvis vi skal begynde på dette igen( Joey Bartons sammenligninger og jeg ved ikke hvad, da Barton selv opsøger sådan noget og altid starter konflikter, samt at det aldrig er verbalt med Barton, men fysisk). Det hører ingen steder henne, men igen, du så jo at Arbeloa på et tidspunkt i kampen( Alonso også sige noget til Messi og han også klappede Messi på kinden) klappede Messi på kinden, og sagde noget efterfølgende, samt at han hele tiden provokerede og lavede små frispark på manden. Det er to spillere og ikke en træner og en dommer, eller en træner+stab( Episoden med journalisten), som sviner nogen til. Og sådan noget kan finde stede uden for banen eller på banen, når der er følelser på spil, som jeg skrev. Det kan aldrig retfærdiggøres og er dybt beklageligt, men igen, hvordan kan det legitimere Mourinho at agere sådan, Michael?
Senest rettet af Kubala tors jan 31, 2013 2:02 pm, rettet i alt 3 gange.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Jeres ledelse kaldte ellers Alves for et æsel med briller...

En moralprædiken fra folk som støtter jeres institution klinger ærlig talt hult.
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 21 gæster