Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

Jbninc skrev:
Daluigi skrev:@23#

Du mener ikke helt seriøst Higuain er på niveau med Villa!?!

Higuain har spillet for Real de sidste to sæsoner, mens Villa har bombet i Valencia!! der er lige en forskel.

Dertil kender jeg absolut ingen! ikke engang RM-fans der mener Higuain er på niveau med Villa.
Der er selvfølgelig en væsentlig forskel på at spille for Valencia og Real Madrid. Fordi Valencia er en mindre klub, kan du ikke bare konkludere at det at Higuain kommer nemmere til hans scoringer. Villa har jo i langt højere grad været manden de søgte i omstillingsspillet, og meget lå på ham.

Higuain var fjerdevalg da sæsonen startede i sidste sæson? Nu har jeg ikke en statistik på hvor mange La liga minutter de begge har spillet, men Higuain kommer på ingen måde nemt til hans mål. Derudover skal han også kæmpe noget mere mod målscorer typer i Madrid, end Villa har skulle i Valencia.

Jeg siger ikke hermed, at jeg syntes Higuain er bedre eller på niveau med Villa. Dog syntes jeg ikke der skal meget til, før Higuain kan betragtes som værende i samme boldgade. En gang i mellem må man også bare tage hatten af for Madrid, og sige at de har gjort et godt køb, for det kan man kun sige om Higuain.
Enig. Det eneste, man lige kan kritisere Higuain ved, er, at han kan have det med at forsvinde i de store kampe, hvor der er virkelig brug for ham. F.eks mod Barca kunne han med lidt skarpere skud have scoret på Camp Nou og vundet kampen. Mod Lyon, efter Ronaldo bragte dem foran 1-0 på Bernabeu, hvorefter Real startede et bombardement af skud på Lloris, der brændte Higuain på frit mål. Det er det eneste, han mangler, før man kan betegne ham som verdensklasse angriber.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Jbninc skrev:
Daluigi skrev:@23#

Du mener ikke helt seriøst Higuain er på niveau med Villa!?!

Higuain har spillet for Real de sidste to sæsoner, mens Villa har bombet i Valencia!! der er lige en forskel.

Dertil kender jeg absolut ingen! ikke engang RM-fans der mener Higuain er på niveau med Villa.
Der er selvfølgelig en væsentlig forskel på at spille for Valencia og Real Madrid. Fordi Valencia er en mindre klub, kan du ikke bare konkludere at det at Higuain kommer nemmere til hans scoringer. Villa har jo i langt højere grad været manden de søgte i omstillingsspillet, og meget lå på ham.

Higuain var fjerdevalg da sæsonen startede i sidste sæson? Nu har jeg ikke en statistik på hvor mange La liga minutter de begge har spillet, men Higuain kommer på ingen måde nemt til hans mål. Derudover skal han også kæmpe noget mere mod målscorer typer i Madrid, end Villa har skulle i Valencia.

Jeg siger ikke hermed, at jeg syntes Higuain er bedre eller på niveau med Villa. Dog syntes jeg ikke der skal meget til, før Higuain kan betragtes som værende i samme boldgade. En gang i mellem må man også bare tage hatten af for Madrid, og sige at de har gjort et godt køb, for det kan man kun sige om Higuain.
1. Higuain er fra deres ungdomsrækker
2. Jeg har aldrig sagt Higuain ikke er super giftig (dog ikke mod Mallorca sidste kamp), men jeg siger blot at man ikke kan holde ham op mod Villa endnu.
Forumlegende

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

Daluigi skrev:1. Higuain er fra deres ungdomsrækker
Han blev så købt fra River Plate i 2007, for 13 millioner Euro. Han er derfor ikke fra deres ungdomsrækker.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Hold kæft mand! Jeg skal satme komme efter den real-fan der har prakket mig det på!! Typisk de sørgelige hunde, så jaloux på vores ungdomsafdeling! 8)

Nuvel, sagen drejer sig også om hvorvidt man kan holde Higuain op mod Villa, og der kan vi vel godt blive enige om, at Villa stadig er et stykke over?
Forumlegende

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Ronaldinho »

Daluigi skrev:Hold kæft mand! Jeg skal satme komme efter den real-fan der har prakket mig det på!! Typisk de sørgelige hunde, så jaloux på vores ungdomsafdeling! 8)

Nuvel, sagen drejer sig også om hvorvidt man kan holde Higuain op mod Villa, og der kan vi vel godt blive enige om, at Villa stadig er et stykke over?
Vi burde hurtigt blive enige om, at Villa er et godt stykke foran Higuaín.
Ronaldinho Gaúcho

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

#23 - Higuain er MINDST en klasse under Villa. Manden choker i de fleste storkampe. Når han så ikke har skarpheden så formår han langtfra at gøre sine medspillere bedre, nej han forsvinder simpelthen under kampen. Hvem har ikke set ham kegle rundt for Argentina eller for Madrid i CHL. Villa er atypisk for en spids at være at han altid bidrager enten med mål eller opbygningen til det.

Higuain overgår kun Villa på fysikken, på alle andre områder er Villa overlegen.

Cronaldo bliver både brugt som offensiv midt og angriber afhængig af hvilket system holdet har spillet. Hos ManU har det været en blanding, afhængig at om holdet spillede 4-4-2, 4-5-1 eller variationer af disse, og Ferguson spillede ham både i venstre siden men også på en af angriberpladserne. En Wing er ikke nødvendigvis en angriber det kommer an på systemet. Så er det heller ikke nok at du pointerer at han laver et par gode afleveringer imod Mallorca (!) som er et hold som skal kæmpe om nedrykning i sæsonen, come one! Så hvis du har fulgt med i Mourinhos udtalelser så mærker man at han er lidt ked af at de er tvunget til at bruge ham som angriber, da de reelt kun har Higuain som er beviseligt god. Det var derfor tolken var ude efter Drogba, og han ser CR7 som flakkende spiller der som udgangspunkt starter som off.midt.

Hvis du ikke vidste det så ER Valdes på landsholdet som råder over 3 verdensklasse målmænd. Imod sig har Valdes at Casillas har bevist sit værd på landsholdet i omkring 10år, og har slutrunde erfaringen, samt at han er Katalaner. Det ville også være dumt pludseligt at skifte på målmandsposten (og miste slutrunde erfaringen på posten) selvom Valdes har haft en bedre sæson end Casillas (det vil man vide hvis man har fulgt med i La Liga).

Hvorfor er Cech og Van der Sar bedre end Valdes?? (det han ikke har i 'rækkevidde' det har han i mand mod mand og reflekser på linjen, samt en vindermentalitet affødt af hans mange titler som kun Sar og Casillas kommer i nærheden af). Og Come on, mener du seriøst at en 39 årig målmand, van der Sar, er bedre end Valdes, det er KUN en kæmpe ManU fan som kan komme med dén udtalelse.

Og nej Alonso mangler stadig lidt for at være en 9'er i en hængende playmaker rolle. Han har mangler på et offensivt hold idet han har svært ved at indgå i de små kombinationer (det så man især på landsholdet) og så er hans varemærke, de lange afleveringer, som er bedre tjent i kick and rush ligaen end La Liga.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

At man kan sammenligne Higuain med en angriber der var VM topscorer og har scoret 20 mål eller over i 9 sæsoner i træk i La Liga, ja det kan man kun grine af. Villa er selvfølgelig mindst en klasse over Higuain, og derfor kan de ikke få samme karakter, hvis man absolut skal hælde til den slags.

Jeg forstår heller ikke hvorfor folk har så svært ved at indse at Valdes har indhentet det meste og er næsten på niveau med Casillas. At det er Casillas som står på mål er bare sådan at Casillas endnu ikke har lavet nok fejl til at blive sat, og så er det lidt svært at sætte ens anfører af holdet, som tilmed har været fast mand i 8-9 år, når han gør det rimelig stabilt. Men det er jo ikke sådan, at Casillas' niveau er uopnåelig, det er langtfra tilfældet.

Sådan som jeg ser det, har Valdes arbejdet på sine svagheder og er blevet bedre i løbet afd e to år, hvorimod Casillas er blevet mere og mere ustabil. Der skal ikke mere end en straffe-redning til før man er en helt. Casillas tog straffe mod Paraguay, og så var alt glemt. Man glemmer dog lidt, at Casillas var en af Spaniens svagheder indtil da, og han havde kæmpe andel i at Spanien fik deres eneste nederlag i VM, mod Schweiz. Vi har set og så det så sent som igår, at Casillas har kæmpe problemer når han skal forlade målstregen og hente bolde i feltet eller agere bagerste mand. I går kunne han nemt have kostet 2 mål, engang gik han fuldstændig forket af et indlæg så modstanderen havde et frit mål og den anden gang gik han ud af sit mål for at agere bagerste mand, de resulterede i at han skød bolden direkte til modstanderen. Havde modstanderen haft en nogenlunde teknik, så havde man scoret fordi målet var tomt.

Sidste år mod Valencia kostede han 2 mål og det samme var tilfældet m,od Almeria, Sevilla og nogle flere styks. Jeg kan huske at jeg har været inde på det når man har diskuteret de forskellige målmænd.

Valdes derimod er blevet endnu bedre til mand mod mand og så er han blevet rigtig god til at holde koncentration, noget der var hans helt store akilleshæl før i tiden. Han er blevet bedre til at hente de høje bolde ind, og på det punkt er han bedre end Casillas.
Hans reaktioner og reflekser på stregen er på højde er med Casillas og en mod en er han også på niveau med Casillas. Det vil man kunne nikke genkende til, hvis man har fulgt Barca nogenlunde de sidste 2-3 år.
At give forsvaret æren for at Valdes er god, det er igen efter min mening manglende indsigt og manglende fodbold viden.

Netop fordi vi er så spildominerende og spiller med et forsvar der ligger højt oppe på banen, er det vigtigt med en målmand der hurtigt opfatter tingene og cleare de lang bold modstanderen praktiserer, og her er Valdes perfekt til Barca og en af de bedste til den del af spillet.
Ydermere, pga vores spillestil er det ofte sådan at modstanderen tit får 1 mod 1 situationer mod os, og her har Valdes gang på gang på gang på gang reddet os. Behøver jeg at sige Deportiovo, Valencia, Almeria, Kiev, Kazan i Rusland. Det er bare nogle få eksempler. Hans spil med fødderne er selvfølgelig også verdensklasse. Det er derfor næsten komisk, hvis man påstår Casillas er langt foran Valdes.

Og ja, jeg behøver slet ikke at sammenligne Messi med Cristiano, klasseforskel er tydeligt, medmindre man er Cristaino og Real fan, så er sagen straks en anden og forklaringer er meget opfindsomme dog komiske.
Sidst men ikke mindst kan man vel ikke være i tvivl om at Barca har et bedre hold end Real og det har været tilfældet i snart 2 år. Barca har efter min mening verdens stærkeste start 11' er, det er vel kun på Pedros plads at holdet kan blive forstærket for alvor. Vores forsvar er meget bedre end Reals, vores midtbane er klasser over deres og det samme er angrebet. Jeg kan vitterligt ikke se, hvordan man kan mene at det ikke forholder sig sådan.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Raman93 »

Real har solgt deres største talent, Pablo Sarabia, til Braga for 3 millioner euro. Dog skal det lige siges, at det er med en tilbage købs-klausul de første to år i hans Braga tid.

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Ronaldinho »

Hver gang Sverige skal spille landskamp, er han ude at skabe rav i den i medierne og provokere modstanderne..pas dig selv!! Men hvad ellers kan man regne med en der har spillet i Barca!

Hahaha! :o Han må vel være madriller? Kan ikke se logikken i det sidste han skriver, fundet på TV2Sport
Ronaldinho Gaúcho

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

Ronaldinho skrev:Hver gang Sverige skal spille landskamp, er han ude at skabe rav i den i medierne og provokere modstanderne..pas dig selv!! Men hvad ellers kan man regne med en der har spillet i Barca!

Hahaha! :o Han må vel være madriller? Kan ikke se logikken i det sidste han skriver, fundet på TV2Sport
¿Qué?
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Ronaldinho »

Mander skrev:
Ronaldinho skrev:Hver gang Sverige skal spille landskamp, er han ude at skabe rav i den i medierne og provokere modstanderne..pas dig selv!! Men hvad ellers kan man regne med en der har spillet i Barca!

Hahaha! :o Han må vel være madriller? Kan ikke se logikken i det sidste han skriver, fundet på TV2Sport
¿Qué?
Sorry, glemte at få skrevet at emnet tilhøre Zlatan. Det fordi at Zlatan var doven forleden her i sveriges seneste landskamp. Også synes jeg det er provokerende at han skal skrive "Men hvad ellers kan man regne med der har spillet i Barca"
Ronaldinho Gaúcho

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

Forstår det stadig ikke - hvem har skrevet det, hvor, hvornår, og hvad har det med Real Madrid at gøre?
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Ronaldinho »

Mander skrev:Forstår det stadig ikke - hvem har skrevet det, hvor, hvornår, og hvad har det med Real Madrid at gøre?
http://tv2sport.dk/node/62530

Husk og læs kommentarene!
Ronaldinho Gaúcho

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af abx »

Kaka skadet i hele 2010
Próxima Estación.... Parallel!

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Ronaldinho »

abx skrev:Kaka skadet i hele 2010
*Synes godt om* :lol:
Ronaldinho Gaúcho

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 52 gæster