Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

benjamin
Indlæg: 177
Tilmeldt: man dec 22, 2008 7:04 pm
Geografisk sted: Kbh NV
Har takket: 3 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af benjamin »

mamma mia skrev:I har helt fantastiske spillere, som kan finde på en hel masse fantastiske ting, men ingen af dem kan finde på det Guti gjorde. Det kræver ikke den store teknik, men et verdensklasse overblik, og kølighed. Det angreb fra start til slut var bare fantastisk.
Hvad angår overblik og kølighed, som du nævner, så er Xavi nok lysår bedre end Guti til den slags. Og det er ligegyldigt om det er hæl eller ej.
Stick to your guns.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

benjamin skrev:
mamma mia skrev:I har helt fantastiske spillere, som kan finde på en hel masse fantastiske ting, men ingen af dem kan finde på det Guti gjorde. Det kræver ikke den store teknik, men et verdensklasse overblik, og kølighed. Det angreb fra start til slut var bare fantastisk.
Hvad angår overblik og kølighed, som du nævner, så er Xavi nok lysår bedre end Guti til den slags. Og det er ligegyldigt om det er hæl eller ej.
To eksempler kan findes i målet til 2-4 og målet til 2-5 i sidste sæsons el Clásico. Især det sidste må siges at være under en hel del mere pres end Guti var under.

Som sagt, det viser et godt overblik af Guti, men større bedrift var det jo heller ikke. Det var jo ikke tværs igennem Deportivos forsvar, men bare direkte tilbage til en helt fri medspiller. Det bør man altså kunne forvente på det niveau, Barca og Real har (eller bør have).
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

mamma mia

Re: Real Madrid

Indlæg af mamma mia »

hvor har jeg skrevet at det er fair at Messi bliver indblandet? i sætter jo bare ord i munden på mig .. jeg vil gøre det klart at jeg synes det var klamt af Real at inkludere Messi, så er den på plads..
jeg mener uanset hvad at ingen kan finde på det guti gør.. en heldig detalje fra diverse spillere ændrer ikke på den holdning.. problemet med guti er at hans bundniveau er lavt, ellers havde han været vild.

i ændrer også total topic, faktum er en dom ikke bør gå på hvor meget modstander spilleren bliver skadet. - Igen Ronaldo fortjener det røde kort, og derudover en dags karantæne.. men det er bare min beskedne holdning!

P.S. se Gutis hælaflevering til Zidane mod Sevilla i sæsonen 05/06, så kan i se at han til hver en tid kan finde på det!

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

mamma mia skrev:jeg mener uanset hvad at ingen kan finde på det guti gør.. en heldig detalje fra diverse spillere ændrer ikke på den holdning.. problemet med guti er at hans bundniveau er lavt, ellers havde han været vild.
Du kan da vel ikke seriøst mene, at Gutis overblik er bedre end Xavis, eller at Zlatans detaljer er heldige?

I så fald er det en meget konsekvent og stabil form for held, som jeg gerne så mere af i fodbold.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

mamma mia skrev:jeg mener uanset hvad at ingen kan finde på det guti gør.. en heldig detalje fra diverse spillere ændrer ikke på den holdning.. problemet med guti er at hans bundniveau er lavt, ellers havde han været vild.
Ha Ha, og jeg troede du var lidt fornuftig at høre på, i modsætning til de fleste madridistas, I guess I was wrong :?

Du får det til at lyde som om kun Guti er i stand til at lave en hæl aflevering? Lad mig gøre det klart, det var en flot detalje, dog ikke noget man kun ser hver femte år, det er noget man ser flere gange i løbet af en sæson, i diverse ligaer. Spillere som Xavi, Iniesta,Navas,Villa,Silva,Fletcher,Carrick, Diaby, Fabregas, ja selv Steven Fletcher kan finde ud a at lave en hæl-aflevering, så lad dog være med at hype det så meget :)
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

mamma mia

Re: Real Madrid

Indlæg af mamma mia »

når man har en spiller i hovedet, så har man også en bestemt forestilling om ham som fodboldspiller. Når nogen siger Zlatan tænker jeg fysisk styrke, og rigtig god teknik når man tænker på hvor høj han er. Når nogen siger Xavi tænker jeg sindsyge afleveringer som skærer igennem forsvaret, og åbner spillet op. Når nogen siger Guti tænker jeg en kontroversiel spiller, med et lavt bundniveau, men som nogle gange kan finde på helt overdrevet afleveringer, som ingen andre. Det er slet ikke hvem af Guti og Xavi der er bedst vi diskuterer, for der er ikke nogen tvivl der, men når det kommer til de magiske afleveringer, så synes jeg at Guti er bedst. .. Faktum er dog at det her ikke er noget man kan diskuterer - som religion - nogle mener dit, mens andre mener dat, og sådan er det bare.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

mamma mia skrev:. Når nogen siger Guti tænker jeg en kontroversiel spiller, med et lavt bundniveau, men som nogle gange kan finde på helt overdrevet afleveringer, som ingen andre. Det er slet ikke hvem af Guti og Xavi der er bedst vi diskuterer, for der er ikke nogen tvivl der, men når det kommer til de magiske afleveringer, så synes jeg at Guti er bedst. .. Faktum er dog at det her ikke er noget man kan diskuterer - som religion - nogle mener dit, mens andre mener dat, og sådan er det bare.

Nej!

Guti er ikke den eneste der er i stand til at lave de "vilde" ting som du åbenbart mener han er i stand til. Jeg kan ærlig talt ikke se, hvad det er der gør Guti så speciel, udover at han er ekstremt "piget", har en klam attitude, og kysser med mænd (nogen gange) eller med piger der ligner mænd.

Der er mange spillere der kan det samme med en bold, som Guti kan, og det kan man ikke diskutere!
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Toure

Re: Real Madrid

Indlæg af Toure »

Der er mange spillere der KAN lave sådan en hælaflevering, men der er ikke mange der TØR gøre det. Guti gjorde det - i en situation hvor han lige så godt kunne have skudt selv. Se dét er magisk.

mamma mia

Re: Real Madrid

Indlæg af mamma mia »

hvis jeg skal tilslutte mig den fantastiske argumentations-teknik i bruger her på sitet - jeg synes Guti er mandig, for det kan jeg se!!

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

mamma mia skrev:hvis jeg skal tilslutte mig den fantastiske argumentations-teknik i bruger her på sitet - jeg synes Guti er mandig, for det kan jeg se!!
Bare ignorer det han skrev efter "speciel", og så er pointen intakt.

Du tænker på Guti som en, der kan lave afleveringer som ingen andre kan, når han rammer dagen... jeg tænker på Guti som en, der kan lave afleveringer på niveau med andre gode fodboldspillere, når han rammer dagen. Jeg kan stadig ikke se helt præcis hvad der er så specielt ved det. Det er ikke unikt, ikke fremragende teknik, og ikke i verdens mest pressede situation.

Når det så er sagt, så ville jeg formentlig selv synes at det var lidt frækt gjort, hvis det var en Barca-spiller, men slet ikke i nærheden af den hype, der har været hos nogle.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg skal da ikke tage noget fra Guti, jeg har som sagt skrevet at det var en fed detalje. Jeg forstår bare ikke det vanvittig hype. Der er som sagt rigtig rigtig mange spillere i verden der kan lave det Guti lavede mod Depor. Det er som du prøver på at gøre Guti til "den klart bedste i verden, Guds gave til fodbold", hvis han bare gider. Hvordan kan du seriøst påstå at der ikke er nogen i verden, der kan lave det samme som en Guti kan, hvis han rammer dagen?

Desuden er det ikke i mange kampe i løbet af en sæson, hvor han "rammer dagen".
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

benjamin
Indlæg: 177
Tilmeldt: man dec 22, 2008 7:04 pm
Geografisk sted: Kbh NV
Har takket: 3 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af benjamin »

Toure skrev:Der er mange spillere der KAN lave sådan en hælaflevering, men der er ikke mange der TØR gøre det. Guti gjorde det - i en situation hvor han lige så godt kunne have skudt selv. Se dét er magisk.
Præcis, Guti uselvisk med en hælassist.

Uselviske Xavi: http://www.youtube.com/watch?v=AqE1_UBr6uU

Og så er der sikkert udeladt en snes stykker.
Stick to your guns.

mamma mia

Re: Real Madrid

Indlæg af mamma mia »

den her kan ingen finde på.


og lad os bare stoppe her mens vi nyder klippet :)

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af zqa »

Jo. Det er dog en fantastisk aflevering.
#jesuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Ingen i verden kan lave den aflevering, udover Guti ?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 45 gæster