Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Toure skrev: Lad os håbe på mere værdig modstand næste år...
What!?!? Lad os da håbe på vi voldtager dem endnu hårdere end sidste år på bernabeu. Personligt kunne jeg godt forestille mig et resultat som 8-1 :twisted: Hell yeah!

Tror bestemt ikke Real spiller ELEGANT næste år!! men de skal nok score nogle flotte individuelle mål med de angribere de har. Men er ikke noget jeg forbinder med elegance.
Forumlegende

Toure

Re: Real Madrid

Indlæg af Toure »

Daluigi skrev:
Toure skrev: Lad os håbe på mere værdig modstand næste år...
What!?!? Lad os da håbe på vi voldtager dem endnu hårdere end sidste år på bernabeu. Personligt kunne jeg godt forestille mig et resultat som 8-1 :twisted: Hell yeah!

Tror bestemt ikke Real spiller ELEGANT næste år!! men de skal nok score nogle flotte individuelle mål med de angribere de har. Men er ikke noget jeg forbinder med elegance.
Jeg skriver ikke at de spiller elegant næste år - jeg skriver bare at det er det, de prøver at opnå. Og desuden synes jeg at det er sjovere når der er en masse på spil. Spændingen gør det bare endnu sjovere. Så jeg håber at vi slår dem tæt næste år. Hvad mon Pérez så finder på?

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

Spænding er ikke sjovt, det giver dårlige nerver... nej, så hellere en solid 4-0 sejr hver gang, det ved man da, hvad er!
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Toure

Re: Real Madrid

Indlæg af Toure »

Mander skrev:Spænding er ikke sjovt, det giver dårlige nerver... nej, så hellere en solid 4-0 sejr hver gang, det ved man da, hvad er!
Jeg elsker dårlige nerver, bare med forløsning bagefter - f.eks. Iniesta mod Chelsea! Der er INGEN bedre følelser. Desuden, hvis Barca fører ligaen med 20 point ned til nr. 2, - så er der altså ikke meget ved at se de ligakampe...

Hævneren
Indlæg: 127
Tilmeldt: lør sep 22, 2007 10:27 pm

Re: Real Madrid

Indlæg af Hævneren »

Flax, kan du ikke som forummets engelske korrespondent give en bedømmelse af Xabi Alonso. Jeg følger ikke med i PL udover de få kampe kanal5 fik lov at vise. Jeg er ikke synderligt imponeret af Xabi Alonso, er han virkelig en af verdens bedste pasningsspillere?

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Hævneren skrev:Jeg er ikke synderligt imponeret af Xabi Alonso, er han virkelig en af verdens bedste pasningsspillere?
Der findes ikke mange som er bedre end ham til de lange sideskift og til at holde bolden kørende i egne rækker. Han skaber et fundament som Ronaldo, Kaka, Benzema, Higuain og co. kan benytte sig af når de skal vinde kampene, altså han vil få bolden mere sikkert, hurtigere, mere effektivt og oftere i fødderne på dem som kan skade modstanderne. Han er i mine øjne ikke så god som f.eks. Xavi eller Fabregas til selv at skabe noget, men det er heller ikke det vigtigste i den rolle som han kommer til at spille.

Derudover er han ganske solid i det defensive; han placerer sig godt, læser modstanderens løb og er dygtig til at afskærme pasningsmuligheder. I kombination med en aggressiv spiller som f.eks. Mascherano er det en rigtig solid midtbane. Real Madrid håber vel på, at Lass kan være deres 'Mascherano', for så vil de for første gang i mange år have en reel midtbane, der kan erobre bolde og holde på bolden.

Med andre ord tror jeg ikke, at det var et tilfælde, at Liverpool sidste sæson var tættere på mesterskabet end i de seneste mange år, samtidig med at Alonso havde sin bedste sæson i klubben. Og det endda selvom (i særdeleshed) Torres og Gerrard havde en del skader. Han var simpelthen Liverpools tredjemest vigtige spiller, og han kan let få tilsvarende betydning for Real Madrids spil.

Xabi Alonso ville ikke kunne gå ind på Barcas midtbane, men han er en mærkbar forstærkning på Real Madrids midtbane. Det er min vurdering.

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

Klart deres bedste Realkøb i dette transfervindue. Alonso er virkelig fantastisk, og bliver vel Reals Xavi. Der røg mesterskabet for Liverpool :P

barca76

Re: Real Madrid

Indlæg af barca76 »

Toure skrev:
Daluigi skrev:
Toure skrev: Lad os håbe på mere værdig modstand næste år...
What!?!? Lad os da håbe på vi voldtager dem endnu hårdere end sidste år på bernabeu. Personligt kunne jeg godt forestille mig et resultat som 8-1 :twisted: Hell yeah!

Tror bestemt ikke Real spiller ELEGANT næste år!! men de skal nok score nogle flotte individuelle mål med de angribere de har. Men er ikke noget jeg forbinder med elegance.
Jeg skriver ikke at de spiller elegant næste år - jeg skriver bare at det er det, de prøver at opnå. Og desuden synes jeg at det er sjovere når der er en masse på spil. Spændingen gør det bare endnu sjovere. Så jeg håber at vi slår dem tæt næste år. Hvad mon Pérez så finder på?

Jeg håber klart også at vi igen i år gennemprygler de hvide, men jeg tror også at vi får mere modstand i år. Men hvis de taber og hvad Pérez så finder på??.. han går vel bare i ren desperation ud og brænder yderligere 2 mia af på nye spillere. :lol:

Hævneren
Indlæg: 127
Tilmeldt: lør sep 22, 2007 10:27 pm

Re: Real Madrid

Indlæg af Hævneren »

De vandt 5-1 over Toronto, men de spillede ikke særligt imponerende.. Kaka og Ronaldo laver mange fejlafleveringer.

barca76

Re: Real Madrid

Indlæg af barca76 »

De skulle have lavet en forhåndsaftale med Ribery om at han joiner dem næste sæson. Jeg er dog godt klar over at det kun er rygter, men kommer han til dem, bliver de altså temmelig stærke. Men ser snart et problem i hvordan de alle kan blive tilfredse, for det kommer til at knibe med spilletiden til alle profilerne.

Hævneren
Indlæg: 127
Tilmeldt: lør sep 22, 2007 10:27 pm

Re: Real Madrid

Indlæg af Hævneren »

Der var elementer af hurtigt sammenspil i dag mod Washington DC. Det ser ud til de er ved at finde hinanden de nye stjerner. Synes dog stadig det mest effektive spil kommer fra den gamle garde af især Robben, Lass og Higauin.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Både Sneijder og Robben ser ud til at være solgt. Er der nogen der har et link til deres transfer aktivitet denne sommer? Vil gerne se hvem de har tilbage på holdet.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 850
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Diabolito »

Bliver sjovt at se hvad de gør, hvis Kaka eller Ronaldo ryger ud med en længerevarig skade.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Ja men også helt generelt ser jeg frem til at se dem spille. Umiddelbart kan jeg ikke se nogen grund til at de skulle få den store succes i år. Jo de har hentet 4 rimelige gode spillere i Ronaldo, Kaka, Alonso og Benzema men deres aktiviteter minder mest om Chelseas da Abramovich gjorde sit indtog. Vi skal nok over i 2010 før deres spil begynder at ligne noget.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Elbarca skrev:Både Sneijder og Robben ser ud til at være solgt. Er der nogen der har et link til deres transfer aktivitet denne sommer? Vil gerne se hvem de har tilbage på holdet.
Here ya go! 252 millioner euro er alligevel en slat penge ...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster