Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af zqa »

B..E....A..utiful!
#jesuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af JonasV »

Herligt 8)

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »


Toure

Re: Real Madrid

Indlæg af Toure »

Flax_Generous skrev:Så har Real Madrid vist også fået fingre i Xabi Alonso. Godt køb af dem.
Det kan ikke benægtes. Xabi Alonso har bevist at han er en klassespiller. Jeg synes personligt at han er det mest fonuftige køb, Real Madrid har haft denne sommer. Efter min mening var den største nød på den defensive midtbane og i forsvaret. Nu vil Real Madrid se sådan her ud:

------------------------------Casillas-----------------------------------
-----------------Pepe---------------------Raúl Albiol---------------
---Arbeloa------------------------------------------------Marcelo--
-----------------------Xabi Alonso-----Gago--------------------------
---Sergio Ramos--------------------------------Cristiano Ronaldo
---------------------------Kaká-------------------------------------------
--------------------------------------Benzema---------------------------

På papiret er det et stærkt hold. Men kan det udføres i virkeligheden? Det er spørgsmålet... c¨) ..
Senest rettet af Toure tirs aug 04, 2009 8:31 pm, rettet i alt 5 gange.

XaviHernandez

Re: Real Madrid

Indlæg af XaviHernandez »

Tror nu ikke deres hold er så stærkt, at de begynder at stille med 10 mand :wink:

Mon ikke Lass eller Sneijder kommer ind ved siden af Alonso.

Toure

Re: Real Madrid

Indlæg af Toure »

XaviHernandez skrev:Tror nu ikke deres hold er så stærkt, at de begynder at stille med 10 mand :wink:

Mon ikke Lass eller Sneijder kommer ind ved siden af Alonso.
'
Ups :oops: , er rettet. Jeg tror at der er større sandsynlighed for, at Gago spiller, end Sneijder eller Lass.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Gago er crap, Lass bliver nødt til at spille. Han vil være en fin Mascherano-kopi ved siden af Xabi Alonso. Det burde se sådan her ud:

-------------------------------Casillas------------------------------------
------------------Pepe---------------------Raúl Albiol----------------
---Ramos---------------------------------------------------Arbeloa---
-------------------------Alonso------------Lass-------------------------
---Ronaldo-----------------------------------------Robben/Higuain
-----------------------------------Kaká-----------------------------------
-----------------------------Benzema/Raul----------------------------

Det er et rimelig stærkt hold, særligt når man tænker på, at spillere som Marcelo, Granero, Torres, Negredo, Drenthe, Garay, Sneijder, Guti og M. Diarra måske stadig vil være i klubben. Og hvad med Nistelrooy, Huntelaar og Van der Vaart?

Anyways, problemet er naturligvis, at de ikke har nogen solid defensiv. Ramos kommer til at vælte frem, mens hverken Ronaldo, Kaka, Benzema eller Robben ligefrem arbejder stenhårdt for holdet. Der kan let blive for mange som ikke er disciplinerede og ikke lukker modstanderne ned, når Real Madrid ikke har bolden. Og så bliver forsvaret, som altså ikke er verdensklasse, udstillet ganske meget. I Barca går det fint, men der er også et aggressivt genpres. Kan Real Madrid gøre sådan noget med det angreb?

Derfor bliver Alonso og Lass ekstra vigtige: Det er i høj grad dem som skal sørge for, at Real Madrid holder på bolden og hurtigt vinder den igen. De to skal spille op til deres højeste niveau, hvis de mange matchvindere skal have succes. De skal løbe meget, de skal være meget sikre i boldomgangen og de skal konsekvent lukke huller på midtbanen.

Det kan selvfølgelig også være, at Pellegrini får succes med at presse stjernerne til at arbejde hårdt. Det ville ikke være så fedt...

Toure

Re: Real Madrid

Indlæg af Toure »

Flax_Generous skrev:Gago er crap, Lass bliver nødt til at spille. Han vil være en fin Mascherano-kopi ved siden af Xabi Alonso. Det burde se sådan her ud:

-------------------------------Casillas------------------------------------
------------------Pepe---------------------Raúl Albiol----------------
---Ramos---------------------------------------------------Arbeloa---
-------------------------Alonso------------Lass-------------------------
---Ronaldo-----------------------------------------Robben/Higuain
-----------------------------------Kaká-----------------------------------
-----------------------------Benzema/Raul----------------------------
Det var satans... Jeg skulle da mene at Gago er foretrukken frem for Lass i Real Madrid? Jeg mener at have læst at Gago ingenlunde skulle forlade Real Madrid, og han på en tidspunjkt var en af de "sikre" i Reals trup.

Og hvorfor placerer du Ramos i forsvaret? Det er da noget af det mest suicidal jeg nogensinde har set! Er der overhoved nogen der har nævnt for dig, at han ikke kan finde ud af at forsvare? Han er ligeså offensiv som Dani Alves- forskellen er bare at Alves kan dække op for sine fremadrettede løb. Og så er Alves også meget bedre. Men altså, Ramos i forsvaret? Det går galt...

Robben? Ai, ai! Det siges at han er på vej væk, og han er langtfra sikker på en plads på bænken i Madrid. Han kommer IKKE til at spille. Higuaín er ikke venstrefløj.

Desuden kommer Raúl ikke til at udgøre nogen form for trussel for Benzema. Manden er udbrændt, og kan ikke tilføje kvalitet til Real Madrids trup længere. Det må du da se i øjnene.

Ellers et fint hold du har sat...

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Lass er bedre end Gago, derfor.

Ramos er en forfærdelig overvurderet fodboldspiller, men Real Madrid vil bruge ham, og det bliver ikke som højre kant, men som højre back.

Jeg ved ikke om Robben er på vej væk, måske, men hvis han bliver kunne han være en fin kandidat til venstrekanten. Ellers er Higuain mit bedste bud, fordi han rent faktisk har gjort det godt der i sidste sæson samt arbejder tilbage i banen, hvis der er behov for det (ligesom Raul).

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

Toure skrev:Og hvorfor placerer du Ramos i forsvaret? Det er da noget af det mest suicidal jeg nogensinde har set! Er der overhoved nogen der har nævnt for dig, at han ikke kan finde ud af at forsvare? Han er ligeså offensiv som Dani Alves- forskellen er bare at Alves kan dække op for sine fremadrettede løb. Og så er Alves også meget bedre. Men altså, Ramos i forsvaret? Det går galt...

Robben? Ai, ai! Det siges at han er på vej væk, og han er langtfra sikker på en plads på bænken i Madrid. Han kommer IKKE til at spille. Higuaín er ikke venstrefløj.

Desuden kommer Raúl ikke til at udgøre nogen form for trussel for Benzema. Manden er udbrændt, og kan ikke tilføje kvalitet til Real Madrids trup længere. Det må du da se i øjnene.

Ellers et fint hold du har sat...
Mht. Ramos: You know it, I know it, my old mum knows it, men gæt, hvem der ikke ved det - nemlig, Real Madrid. Du lagde ikke mærke til, at han spillede højreback sidste sæson, ligesom sæsonen inden, og sæsonen inden det, præcis lige som han gør på det spanske landshold? Han er en ekstremt overvurderet forsvarsspiller, men de er stadig helt tossede med ham i Madrid-land. Han er sikker højreback.

Mht. Robben, så ville Perez vistnok gerne af med ham tidligere i sommers, især pga. hans mange skader, men som Flax også siger, kan det meget vel være, at han bliver. At Higuaín skulle spille venstrekant lyder vel ikke helt utænkeligt, hvis han gerne vil have noget spilletid - alt andet lige er Benzema førstemand på toppen. Ronaldo kommer over på højrefløjen, som han var det hos United; jeg kan ikke se nogen grund til, at han skulle spille i venstre side, når nu Ramos teknisk set er højreback.

Jeg tror, at du undervurderer, hvor værdsat Raul er. Det kan godt være, at han ikke er specielt imponerende mere, men han kommer formentlig stadig til at rotere lidt med Benzema, eller om ikke andet, så sidde på bænken som back-up. Hvis Puyol begyndte at falde af på den, tror du så, at han helt kunne afskrives i Barcas midterforsvar? Nej, vel?
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Alonso er VERDENS BEDSTE MIDTBANESPILLER!!!!!11111

Toure

Re: Real Madrid

Indlæg af Toure »

@ FC. Barcelona;
Ha ha! :D
Jeg håber du joker!

@ On-topic;
Uanset om an anvender min eller Flax' opstilling, så er éen ting sikkert - Real Madrid ser en del stærkere ud, nu Xabi Alonso er på deres hold. Han er en stabil midtbanespiller (dog ikke verdens bedste :wink: ) og han kan sørge for ro i truppen. Men kan han samarbejde MED Cristiano, MED Kaká og MED Benzema? Det kan kun tiden vise...

Remmen

Re: Real Madrid

Indlæg af Remmen »

Lad dem købe alle de spillere de vil.. Det gør bare ligaen endnu mere spændende at se næste år, samtidig med at det gør Liga sejren så meget sødere, når man kan se Ronaldo stå og tude, og en Perez der bliver tvunget til at gå af, da han har kørt klubben i sænk..

Toure

Re: Real Madrid

Indlæg af Toure »

Ifølge Real Madrids sportsdirektør, Jorge Valdano, er Xabi Alonso deres sidste sommerkøb. Han siger også, at det eneste der kommer til at ske resten af sommeren, er at der er nogle få spillere der forlader klubben.

Det betyder også at vi skal regne stærkt med et godt Real Madrid-mandskab, som vil gå til det yderste for at vinde ALT i år. Og det med ELEGANCE - et ord der de sidste år ikke har indgået i Real Madrids ordforråd. Lad os håbe på mere værdig modstand næste år...

barca76

Re: Real Madrid

Indlæg af barca76 »

Deres offensiv er pænt ok, det må jeg indrømme men forsvaret er jeg nu ikke særlig imponeret over. Mener stadig de mangler noget balance. Xabi Alonso købet er jeg enig i er det mest gennemtænkte køb de har gjort. Der har de virkelig manglet en. Det må virkelig give deres nye træner hovedbrud at sætte hold og samtidig stille alle tilfredse. I øvrigt mener jeg at have læst at Sneijder bliver solgt til Inter.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 52 gæster