Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

AndersDK

Re: Real Madrid

Indlæg af AndersDK »

FC. Barcelona skrev:Så vil Ribery nu kun til Real Madrid, hvor han før ville til FC. Barcelona.

Hvad mon det skyldes??

Magtbalancen er for alvor vendt, desværre.
Barca mangler en medie-strategi, eller rettere den de havde fejlede fælt. Laporta gik i pressen med lidt fesne hick-ups, som han i store træk bare blev til grin ved.
Hvorfor spilles der ikke ved det attraktive ved at spille med Iniesta, Xavi og Messi, og iøvrigt ved Barca's spillestil. Alle, incl Ribery, må se det som attraktivt. Opblæste rockstars eller ydmyg elegantiers.

Toure

Re: Real Madrid

Indlæg af Toure »

Mander skrev:
FC. Barcelona skrev:Så vil Ribery nu kun til Real Madrid, hvor han før ville til FC. Barcelona.

Hvad mon det skyldes??

Magtbalancen er for alvor vendt, desværre.
Først og fremmest Zidane og Benzema, vil jeg tro. Jeg tror ærlig talt ikke, at der er særlig meget andet, der taler til deres fordel når sammenlignet med et skifte til Barca. Af en eller anden grund virker det til, at franskmænd går ekstremt meget op i Zidanes gøren og laden.
Zidane er ulækker.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 850
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Diabolito »

FC. Barcelona skrev:Så vil Ribery nu kun til Real Madrid, hvor han før ville til FC. Barcelona.

Hvad mon det skyldes??

Magtbalancen er for alvor vendt, desværre.
Hvordan kan magtbalancen være vendt, når sæsonen ikke engang er gået i gang og vi stadig er mestre ??

Det er præcist det jeg mener med negativt ladede indlæg. Det virker ufatteligt pessimistisk. Excuse me.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Diabolito skrev:
FC. Barcelona skrev:Så vil Ribery nu kun til Real Madrid, hvor han før ville til FC. Barcelona.

Hvad mon det skyldes??

Magtbalancen er for alvor vendt, desværre.
Hvordan kan magtbalancen være vendt, når sæsonen ikke engang er gået i gang og vi stadig er mestre ??

Det er præcist det jeg mener med negativt ladede indlæg. Det virker ufatteligt pessimistisk. Excuse me.
nu havde jeg ikke tænkt mig at svare på hans indlæg, men vil så gerne alligevel tilslutte mig Dias indlæg... er da helt til grin at sige magtbalancen for alvor er vendt?? haha jamen kære ven da, vi har vundet the treple og ejer hele fodboldverden!! vi er det bedste hold jeg nogensinde har set!!
så hvad er magt? er det penge? eller er det resultater!?
tænk dig godt om inden du svarer.

Drop nú den panik over reals angreb! Barca kommer stadig til at score flest mål af de to hold næste sæson, vent og se.
Forumlegende

Mes Que Un Club

Re: Real Madrid

Indlæg af Mes Que Un Club »

Mander skrev:Ja, det er da altid bekymrende, når ens hovedmodstander henter en masse store navne, men som det også er sagt før, så er der jo ingen garanti for, at de får det til at fungere. Ronaldo skal i høj grad vænne sig til, at han skal dele stjerne-titlen med Kaká, og jeg tror ikke på, at han slår til i El Clasico, han er ikke glad for presset. Til gengæld er han god til at ødelægge de mindre hold - når han er i humør til det. Hvis han ikke finder humøret og rytmen, så kommer han ikke til at gøre nogen nævneværdig forskel ude på kanten.

Jeg er derimod rigtig træt af, at de får Benzema; det kan vel ikke passe, at de kan få et af verdens største angrebstalenter til ~ €35 mio., og vi skal betale ~ €43 mio. for en syv år ældre angriber? Jaja, Villa har slået sit navn fast, det er rigtigt... men alligevel?

Nu har Ribery også været ude og sige til L'Equipe, at han vil til Real, og kun Real, ifølge bold.dk. Jeg ved ikke om det er rigtigt, men hvis det holder, så kan de (muligvis) få sig en rigtig god kant - og hvad så med deres egen banehalvdel? De har ikke en ordentlig oprydder på DM, deres forsvar er stadig svagere end vores, og Casillas er god, men ikke uovervindelig. Nu må vi jo se, om der ikke kommer til at gå 3-4 superstjerner rundt oppe ved modstanderens felt, mens der bliver scoret i Reals ende.

Men jo, vi skal da forstærke os, for vi havde vores svagheder i år. Der skal nogle forstærkninger til klubben, der kan være (stort set) lige så dygtige på banen som de faste 11, dvs. ingen Hleb-agtige flop. Vi kan ikke have, at en karantæne eller en/to skader kan gøre os væsentligt mere sårbare, end hvis vi stillede i stærkeste opstilling. Desuden skal vi have gjort noget ved den engelske stil, så vi kan komme den til livs (langskud, bedre hovedspil, osv.).

... og så igen, vi skriver 2. juli, altså dagen efter at transfervinduet åbnede. Vi behøver ikke tabe modet endnu, sålænge ledelsen ikke går i panik. :)
Enig i hvad du skriver om Madrid. Mener også vi skal forstærke os. Dog ikke som Madrid, men så vi får en endnu bedre og breddere trup, men selvfølgelig til rimelig priser!

Men altså, håber Real Madrid køber endnu flere stjerner! For man kan simpelthen ikke have så store navne på ét hold! Det går galt! Så lad Madrid købe flere store spillere, for det er ikke til gavn for dem selv, for det kan kun gå galt! Og nu er der også et kæmpe pres på holdet og specielt træneren.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Det eneste der bekymrer mig er at vi ikke ser ud til at få de spillere vi vil have. Først Zlatan og nu er der tvivl om Villa. Alt imens har Real hentet både Kaka, Christiano og Benzema. Godt nok er de gået utraditionelle veje, men hvis noget kan påvirke Barca, så er det hvis Real får et psykologisk overtag. De sidste sæsonner er alt vendt til det bedre eller værre for dem efter de kampe de har spillet mod os. En sejr til Real på transfer markedet vil omvendt kunne påvirke Barca holdet.

Selv efter Benzema syntes jeg det var ok at Real blev stærkere, men hvis de også får Ribery, så bliver de altså farlige. Jeg kan forstå at ledelsen har en transfer strategi, men hvis vi skal fortsætte med at dominere, så skal vi have en bredere trup. For den har vi trods historisk sæson ikke haft. Og mindst ét navn som Villa skal vi forstærke os med.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

vi bør forstærke os med et par stjerner ja. JEg frygter ikke real mere end jeg gjorde sidste sæson. om det er Guti der agerer kegle eller om det er Kaka er for mig fuldstændig ligegyldigt. Folkens! hør nu jer, vi vandt the treple.. lad os da lige holde det possitive humør :D Vi spiller fantastisk go bold, og er de bedste i verden. At real så får et angreb der spillere for spiller nærmer sig vores, er der ikke noget at gøre ved. Er også godt det samme når barca er en ustoppelig enhed, alt imens Real... ja det er Real..
Forumlegende

jesperp

Re: Real Madrid

Indlæg af jesperp »

Hvor???? Grådighed?? Her tænker jeg specielt Benzema og til dels Ribery efter den nylige kommentar.

Angrebet tæller CR, Benzema, Robben, Huntelaar, Higuain, Raul, Van Nistelrooy, og Kaka, Sneijder, Van der Vaart, og Guti, er alle, i mere eller mindre grad, offensive midtbanespillere. Hvad vil Ribery dog der? Er klar over der nok ryger et par stykker, men det efterlader altså en god portion angrebsspillere tilbage. Kan ikke forstille mig nogen af deres angribere vil være tilfreds på bænken.

Hvorfor vil et kæmpetalent, som Benzema, til RM med købet af så store stjerner? Er sikker på United (uden at være den store Man U fan og da jeg ikke tror Barca ville have købte ham denne sæson) ville være et langt bedre valg. Sir Alex er fantstisk til at få det bedste ud af unge talenter og med Benzemas talent og unge alder skal han spille hver gang.

Hvis det er sandt at Franck Ribery har udtalt at han KUN vil til RM, må han gøre det. At udtale sig så klart, kan i mine øjne, kun betyder vi ikke skal gå efter ham. Som sagt er Barca større end spillerne og ikke omvendt. Ribery er en fantastisk spiller og mit førstevalg denne sæson, men sådan er det ikke længe hvis rygterne taler sandt.

Tror RM vil være fantastisk imod bund- og, til dels, midterhold (i den spanske liga), men uden midtbane og specielt en defensiv midtbane så held og lykke. Selvom det lykkes at hente Xabi Alonso, er han på igen måde en spiller der tænker tilbage i banen. I CHL spiller de sig uden tvivl videre fra gruppe spillet, men mod hold med en god og taktisk stærk midtbane ser det sort ud.
Forstår simpelthen ikke deres indkøbspolitik, andet end trøjer selvfølgelig. Deres største problemer er forsvaret og midtbanen og ikke angrebet.

Så medmindre RM spiller med 4 eller 5 angribere, vil jeg bare sige velkommen til bænken!

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

Jeg ville i den grad føle mig røvrendt, hvis jeg var Huntelaar. Han kom til klubben i januar, og nu bliver han muligvis smidt på porten, uden at få en ærlig chance for at bevise sit værd.

Man skulle efterhånden tro, at spillerne ville lære, at Real er et galehus, der uden kvaler ødelægger deres karriere...
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Bingocaller

Re: Real Madrid

Indlæg af Bingocaller »

--------------------Casillas---------------------

Ramos------Albiol----------Pepe------Arbeloa

-----------Alonso------------Lass--------------

Cristiano-----------Kaka-------------Ribery

-------------------Benzema---------------------

>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

--------------------Villa--------------------------

Iniesta--------------------------------Messi

------------Cesc------------Xavi----------------

-------------Toure(Mascherano)---------------

Abidal------Puyol--------Pique-----Dani Alves


Det bliver en kamp mellem de atletiske individualister på den onde side og det stærke kollektivs hurtige kombinationsspil på den gode side.

Barca har i høj grad også individualister, men forskellen er bare, at Messi og Iniesta samtidig er nogle af de bedste holdspillere i verden.

Glæder mig som et lille bitte barn til 'El Classico'.

Mes Que Un Club

Re: Real Madrid

Indlæg af Mes Que Un Club »

Bingocaller skrev:--------------------Casillas---------------------

Ramos------Albiol----------Pepe------Arbeloa

-----------Alonso------------Lass--------------

Cristiano-----------Kaka-------------Ribery

-------------------Benzema---------------------

>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

--------------------Villa--------------------------

Iniesta--------------------------------Messi

------------Cesc------------Xavi----------------

-------------Toure(Mascherano)---------------

Abidal------Puyol--------Pique-----Dani Alves


Det bliver en kamp mellem de atletiske individualister på den onde side og det stærke kollektivs hurtige kombinationsspil på den gode side.

Barca har i høj grad også individualister, men forskellen er bare, at Messi og Iniesta samtidig er nogle af de bedste holdspillere i verden.

Glæder mig som et lille bitte barn til 'El Classico'.
Er ikke enig i den opstilling med Barca.. Iniesta skal ikke spille deroppe! Det vil ødelægge det hele, og Iniesta og Xavi skal spille ved siden af hinanden! Bør se sådan her ud efter min mening:

----------------------Villa--------------------------

Henry-------------------------------------Messi

------------Iniesta-----------Xavi----------------

---------------------Toure------------------------

Abidal------Puyol-------Pique----Dani Alves

---------------------Valdes-----------------------

Håber dog på at Zhirkov bliver købt i stedet for Filipe. Så kan han kæmpe om venstreback-pladsen med Abidal. Ellers, så håber jeg vi køber enten Mascherano eller Fabregas til midtbanen og Mata som afløser til Henry. Og som i kan se, Villa som angriber og muligvis en ekstra central forsvarsspiller..

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Enig Mander. Også Robben. Kommer Ribery til Real får Robben formentlig sparket (og jeg mener sparket). Han holdt dem nærmest ene mand kørende.

Det er svært at tro, at der ikke må være en kende dårlig stemning blandt visse spillere i den hvide trøje.
De skal godt nok til at sluse nogle spillere ud, heriblandt spillere, der end ikke fik chancen. Det kommer ikke til at fremstå godt.

- Følgende kan jo ikke være på et holdt samdtidigt;
Guti, Sneijder, Chrissie pus pus pus, Kaka, Robben, Van der Prut, Raul, Benzema, Nistelroy, Higuain, Huntelaar.

Hvis de skal spille balanceret har de maks tre af ovenstående startende inde.
Benzema, Kaka, Chrissie? To i back-up/rotation? Raul og Higuain?
Guti, Sneijder, Robben, Vart, Nistelroy og Huntelaar skal altså ud.... Det er fuldstændigt sygt.

Jeg syntes i øvrigt der burde blive nedsat en uafhængig undersøgelseskommision, der gik Real økonomi efter i sømmene. Jeg kan simpelten ikke se, hvordan det økonomiske regnestykket kan gå op. To millliarder bliver fyret af som var det ingenting, og løn-niveauet må blive hævet betragteligt.
- Det kan godt være det sælger flere trøjer, men helt ærligt... Jeg tror også vi kan se en kæmpe antipati over for klubben. Deres indkøb "plastic-opbagt-sovs-fra-netto-på-flaske" udstiller mentaliteten i Madrid. I Barca bruger vi rene råvarer og laver tingene fra bunden.

Bliver Casillas eneste Real mand i start 11 næste sæson? Barca vandt CL finalen med 7 hjemmebryggede.

- Jeg føler mig ret sikker på, at vi også næste år vil se et bedre spillende Barca end Real. Vi skal bare holde fast i vores koncept. No offense, men nu er ikke tiden til at ekperimentere med en Zlatan. Vi skal beholde Eto'o eller få Villa til klubben. Vi skal simpelthen hugge hovedet af Real inden de bliver stærke.
- Real kan vel alt beset ikke acceptere at blive nr. 2? - Det er må være et faktum vi kan lukrere på.

Mes Que Un Club

Re: Real Madrid

Indlæg af Mes Que Un Club »

Guardiola skrev:Enig Mander. Også Robben. Kommer Ribery til Real får Robben formentlig sparket (og jeg mener sparket). Han holdt dem nærmest ene mand kørende.

Det er svært at tro, at der ikke må være en kende dårlig stemning blandt visse spillere i den hvide trøje.
De skal godt nok til at sluse nogle spillere ud, heriblandt spillere, der end ikke fik chancen. Det kommer ikke til at fremstå godt.

- Følgende kan jo ikke være på et holdt samdtidigt;
Guti, Sneijder, Chrissie pus pus pus, Kaka, Robben, Van der Prut, Raul, Benzema, Nistelroy, Higuain, Huntelaar.

Hvis de skal spille balanceret har de maks tre af ovenstående startende inde.
Benzema, Kaka, Chrissie? To i back-up/rotation? Raul og Higuain?
Guti, Sneijder, Robben, Vart, Nistelroy og Huntelaar skal altså ud.... Det er fuldstændigt sygt.

Jeg syntes i øvrigt der burde blive nedsat en uafhængig undersøgelseskommision, der gik Real økonomi efter i sømmene. Jeg kan simpelten ikke se, hvordan det økonomiske regnestykket kan gå op. To millliarder bliver fyret af som var det ingenting, og løn-niveauet må blive hævet betragteligt.
- Det kan godt være det sælger flere trøjer, men helt ærligt... Jeg tror også vi kan se en kæmpe antipati over for klubben. Deres indkøb "plastic-opbagt-sovs-fra-netto-på-flaske" udstiller mentaliteten i Madrid. I Barca bruger vi rene råvarer og laver tingene fra bunden.

Bliver Casillas eneste Real mand i start 11 næste sæson? Barca vandt CL finalen med 7 hjemmebryggede.

- Jeg føler mig ret sikker på, at vi også næste år vil se et bedre spillende Barca end Real. Vi skal bare holde fast i vores koncept. No offense, men nu er ikke tiden til at ekperimentere med en Zlatan. Vi skal beholde Eto'o eller få Villa til klubben. Vi skal simpelthen hugge hovedet af Real inden de bliver stærke.
- Real kan vel alt beset ikke acceptere at blive nr. 2? - Det er må være et faktum vi kan lukrere på.
Forstår bare virkelig ikke hvorfor de formentlig sælger Robben?? Som du siger, så var han manden der holdt madrid oppe hele sæsonen! Hvordan kan man finde på at sælge ham?

Det må de sku selv ligge og rode med..

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Ja... det er simpelthen også mig en gåde. Men som de har købt ind er der jo ikke plads til ham.

Det er nok fordi, at hans vigende hårgrænse ikke fremstår som en Galactico i Perez stille sind :roll:

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

Guardiola skrev:Ja... det er simpelthen også mig en gåde. Men som de har købt ind er der jo ikke plads til ham.

Det er nok fordi, at hans vigende hårgrænse ikke fremstår som en Galactico i Perez stille sind :roll:
Ja, for Zidane rendte jo rundt med et prægtigt Bundesliga-garn... ;)

Problemet er jo, at for hver fodboldfan, der afskyr deres kæmpeindkøb, så skal der nok være to fans der følger stjernerne. Fans, der i forvejen har en fast hjerteklub, skal nok føle mere afsky for Real, men det tror jeg nu ikke, at den neutrale gør (med mindre deres spil bliver forfærdeligt).

Men du har da ret i, at presset er helt og holdent på deres skuldre. Derfor håber jeg også inderligt, at de fejler, så de gode spillere tænker sig om en ekstra gang inden de sælger deres sjæl til Satan...
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 13 gæster