FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5539
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

https://www.mundodeportivo.com/futbol/f ... 2-3-1.html


Jeg kan også li formationen 4~2~3~1, især med de spillere vi har haft denne sæson.


—————————stegen—————————
—kounde—araujo—Curbasi—Cancelo—
—~~AC—Gavi [når han er klar]—~~~~
—————yamal—Gundo—Pedri————-
——————————lewan———————-
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15189
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Negreira sagen er nu officielt lukket og slukket ;-)
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15189
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

MDCCCXCIX

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1823
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 213 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Jeg er slet ikke enig i, at vi er lysår bag Real Madrid, som nogle påstår.

Vi har nu fået en træner som tror på holdet, i modsætning til Xavi, som åbenbart havde nogle mindreværdskomplekser. Vi kan sagtens spille om titlerne. Ingen tvivl om det.

Når man analyserer Barcas trup, er jeg GODT TILFREDS med målmands-posten, forsvaret og midtbanen. Angrebet skal dog forbedres.

Målmand
Lad os starte med målmanden. Kan man nævne 5 målmænd i verden, som er bedre end Ter Stegen? Jeg tvivler stærkt. Vi har altså en målmand, som er blandt verdens absolut bedste.

Forsvaret
I forsvaret har du: Araujo, som spiller fast på Uruguays landshold. Du har Koundé som spiller fast for Frankrigs landshold. Du har Andreas Christensen, som har været rigtig god. Du har også Cubarsi som ofte spiller på meget højt niveau, som en rutineret 30-årig spiller. Vi har også Inigo som en god reserve. Og måske får vi Eric Garcia og Chadi Riad som reserver, som har udviklet sig virkelig meget på det seneste. Nåh jov, og talentet Faye skal da også med i regnskabet.

Som back-spillere har du: Cancelo, som højst sandsynligt fortsætter. Du har snart Balde tilbage, som viste højt niveau før sine skader. Og du har Koundé som også kan spille HB, som han gør ganske fint. Samt talenet Hector Fort.

Forsvaret er altså rimelig stærkt. Synes vi er rimelig på niveau med Real Madrid her.

Midtbanen
Kan man nævne 3 klubber i verden med en bedre midtbane end Barcas?

Gündogan, Gavi, Fdj, Pedri og Fermin er alle sammen rigtig gode spillere. Vi mangler måske en vaskeægte DM, men AC har gjort det mere end tilfredsstillende på den position. Vi er på samme niveau som Real Madrid her. Med al respekt til RM's stærke midtbane, skal det lige siges, at Toni Kroos stopper og Modric er ofte på bænken med sine snart 39 år.

Angrebet
Lewandowski scorer stadig mange mål, men vi kan ikke komme udenom hans alder. Dog tror jeg Hansi Flick etablerer et system hvor Lewandowski spiller en meget bedre rolle på banen - lidt magen til Flicks system i Bayern.

Yamal spiller på super højt niveau, men han er stadig kun en dreng. Vitor Roque er ung og mangler at tilpasse sig.

Wing spillerne Raphinha og Ferran har været svingende, men mon ikke Hansi Flick formår at bruge dem bedre end Xavi gjorde. Det samme kan siges om Felix og Ansu Fati, hvis Hansi Flick altså overhoved ønsker bruge dem.

Men bottom line er, at på nuværende tidspunkt er vi rimelig væk fra Real Madrids offensive niveau med deres spillere som: Vinicius, Rodrygo, Mbappe, Bellingham, samt reserverne Endrick og Arda Güler.

Konklusion
Overall er vi ikke helt på niveau med RM, men vi bestemt heller ikke lysår væk. Slet ikke faktisk.

Spillerkvalitet er ikke altid alfa og omega. Men det er holdånden, omklædningsrummet og mentaliteten hos spillerne. Se bare på klubber som Leverkusen, Aston Villa m.fl.

Naturligvis har spillerkvalitet en del at sige. Og på målmandsposten, forsvaret og midtbanen er vi nogenlunde på niveau med RM. Det samme kan dog ikke siges om angrebet.

Dilemmaet her til sommer er derfor om man skal bruge pengene på en dyr DM eller en dyr angriber. Jeg ønsker ikke Nico WiIlliams, da vi har behov for en wing/angriber med flere mål i støvlerne; da vi får chancerne med mangler målene. Eller det gjorde vi i hvert fald ofte under Xavi.

Jeg er slet ikke bekymret for Barca's fremtid med så mange klasse talenter i truppen - tænk lige på de her talenter om en 5 års tid :eek: Og jeg mener at vi allerede nu har holdet til at kæmpe om titlerne :thumbup:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 53 gæster