Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Lovgivningen er jo også en fuldstændig anden i Spanien end DK, når det kommer til opkøb af ejendom, så vel fra en privat side som en statsstyret.

Men det er som sagt off-topic. Det er dog bekymrende, at Perez og Valdano er i gang med, at opbygge noget, der meget vel kunne blive en succes. Det er vel det væsentlige.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af zqa »

Blev det det sidst? Nej.. Er Perez blevet klogere på fodbold? Nej..
#jesuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Brombi »

Kaka 68 mio €
Villa 37 mio €
Xabi Alonso 28 mio €

= 133 mio € ~ 997 mio kroner.. HAHA :D

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Hvad siger du? Hvad blev sidst?

Om han har forstand på fodbold eller ej er bedøvende ligegyldigt. Han har en sportslig ledelse ved sin side, som højst sandsynligt ved hvad de gør. Der er altså ikke tale om FREM eller Sønderjydske. Det burde være åbenlyst.

Og selvom han åbenbart i følge dig intet ved om fodbold, så vandt hans hold under HANS ledelse alligevel 2 mesterskaber og 1 CL. Det er da OK, hvis man ikke har forstand på fodbold må jeg indrømme.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af zqa »

Er 3 trofæer på 5 år virkelig en succes, når man tænker på at han købte spillere for omkring 2 milliarder +- ..
Hans sportslige ledelse lavede nok den største brøler da de solgte Makélélé. Så, jeg ved nu ikke helt.
#jesuisSheep

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Selvfølgelig er det ikke det. Men der er altså stor forskel fra det også at skrive, at manden intet ved om fodbold. Går ud fra det var ironi, men nu er jeg selv blevet i tvivl.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af zqa »

Det gør han ikke. Vitterligt ikke. Selv ikke Madrid fans mener det.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

FC. Barcelona skrev:Og hvornår er det så lige, at Real Madrid har fået decideret statstøtte?

Det træningsanlæg de solgte lå jo centralt i Madrid og er i dag lavet om til et kæmpe boligkompleks. Det har både været en god handel for Real Madrid og kommunen. Og det er da meget muligt, at kommunen har købt det til en pris, der reelt var højere, men situationen ville jo være nøjagtig den samme, hvis der var tale om FC. Barcelona eller Man U. Især, hvis de er tæt på konkurs.

Det er jo det samme Valencia har villet gøre, dog uden succes.
Det er derfor, at Brixtofte har fået en fængselsdom.

Men ok.. hvis du ved lovgivning er en anden, så det er det jo svært at argumentere imod, at det er helt ok. Men det er mere et spørgsmål om retsstilling end et spørgsmål om Politik

Toure

Re: Real Madrid

Indlæg af Toure »

Så er der lige nogle Villa-rygter:
The Sun skrev:It's D-Day for Villa
Senest rettet af Toure tirs jun 09, 2009 9:21 pm, rettet i alt 1 gang.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Frank Arnesen kæmpe for David Villa? :D
Få lige styr på dine manglende r'er, Toure! ;) :P
Men det ser ud til at Villa er godt på vej til Madrid. Synes vi skal snuppe Ribéry nu, så de ikke får ham.

Toure

Re: Real Madrid

Indlæg af Toure »

Jeg har lige fået et nyt tastatur, som ikke reagerer særligt godt når jeg taster. F.eks. vil den nogle gange ikke stave med stort, og nogle gange er der nogle bogstaver der mangler :?

Men ja, der mangler et r. Jeg hader selv når folk laver den fejl :D Jeg retter lige :)

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Flax_Generous skrev:
zqa skrev:Hvad er det med Villa der gør jeg alle så bange? Kaka er LANGT bedre og vil blive LANGT vigtigere for Real. Han er den egentligt trussel. Desuden lavede Ruud lige så mange, hvis ikke flere mål end Villa.
Enig.
Desuden tror jeg først, at Real Madrid bliver en trussel den dag de får et godt forsvar.
Perez udtalte engang at forsvarspillere er dem som ikke havde talentet til at blive angribere...

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Elbarca skrev:Perez udtalte engang at forsvarspillere er dem som ikke havde talentet til at blive angribere...
Ha ha ha!! Jeg elsker den slags udtalelser! Der er fandme noget pondus bag den slags postulater :lol:

Bingocaller

Re: Real Madrid

Indlæg af Bingocaller »

FC. Barcelona skrev:.. Men det er som sagt off-topic. Det er dog bekymrende, at Perez og Valdano er i gang med, at opbygge noget, der meget vel kunne blive en succes. Det er vel det væsentlige.
Rolig nu! Jeg tror ikke, at vi skal være så bekymrede for næste sæson. Det tager længere tid at opbygge et slagkraftigt hold, der kan måle sig med vores.

Vores nuværende Dream Team er jo ikke opbygget på bare én enkelt sæson. Rijkaard gjorde et fantastisk arbejde ved gradvist at få indspillet vores unge stortalenter på holdet. Det fantastiske ved vores trænerskifte sidste år var så, at Guardiola formåede at disciplinere vores spillere uden at undergrave spilleglæden, og samtidig fik han gjort den flotte fodbold mere effektiv.

Reals nye stjerner er jo indlysende nok ikke blevet indspillet på holdet på samme måde, og det gør, at Pellegrini ikke står med de samme gunstige forudsætninger, som Guardiola gjorde for omkring et år siden. På Barca-holdet er spillernes indbyrdes forståelse - som jo tager lang tid at indøve - nået helt nye højder, hvilket jo var en sand fornøjelse at se på!!

Duoen Laporta-Txiki tænker og handler, efter min mening, langt mere langsigtet end duoen Perez-Valdano - det viser det seneste årtis fodboldhistorie.

Så længe Real stadig begår fortidens fejl - med deres hurtige psykopatkøb uden omtanke og stadig ingen plads til egen avl - så tror jeg, vi kan se frem til lang æra med Barca-dominans :D

Jeg skal ikke udelukke, at Real kan vinde et enkelt mesterskab i løbet af de næste fem år, men på længere sigt har jeg større tiltro til La Masia talentproduktion i kombination med Txikis fornuftige køb.

Når vi i disse dage jubler over El Triplete, så synes jeg ikke, vi skal glemme det fundament, som Rijkaard fik skabt. Dette er meget vigtigt at huske på, men også vigtigt, at man turde skille sig af med to af holdets største stjerner(Ronni og Deco).

Lad Barcas langsigtede strategi fortsætte, så kan Real Madrid, for min skyld, købe alle de guldfugle og sælge alt det merchandise til japanske teenagepiger, som de har lyst til.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Enig, Bingocaller.

Laporta, Txiki, hele bestyrelsen, Rijkaard og Pep har alle arbejdet på et langsigtet projekt. Det er gået lidt op og ned - men mest op. Det er trods alt blevet til et par mesterskaber og Champions League-titler efter to år som nr. 4 og et enkelt år som nr. 6. Det er en imponerende udvikling. Og det har taget år.

Det virker lidt som om Real Madrid ikke ønsker at skabe langsigtede projekter. Jeg forstår dem simpelthen ikke. De overser deres svage områder (f.eks. forsvaret), lader ikke træneren og hans trænerstab have tid til at gennemføre et spillemæssigt projekt og de gider ikke satse på egne talenter, som kender klubben og trænerens principper (hvilket selvfølgelig også forudsætter, at de rent faktisk beholder en træner i længere tid).

Det bliver spændende at se hvad Perez' nye Galacticos-periode kommer til at betyde for klubben. Som zqa har påpeget, så gik det jo i totalt kage sidst, fordi Perez og co. begyndte at blande sig for meget i den daglige drift af klubben. Det endte med afgangen af Makalele og Del Bosque, og hvad Steve McManaman kaldte for "the Disneyfication of Real Madrid". Perez overtog de facto kontrollen af klubben først gennem Carlos Queiroz og siden gennem konstant skiftende trænere og sportsdirektører. Det betød naturligvis, at de gik flere uden at vinde noget som helst.

Hvis Perez og co. bliver fristet til at blande sig igen efter bare én middelmådig sæson (hvor de vandt mesterskabet!), så tør jeg godt forudsige, at det ender galt igen. De bliver simpelthen nødt til tænke langsigtet (altså have tillid til deres trænere og spillere og samtidig investere strategisk, f.eks. i forsvaret). Men det er åbenbart ikke Real Madrid-ånden...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster