Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9346
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 952 gange
Blevet takket: 957 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Det er meget muligt at han ikke er psykopat, sådan i klinisk forstand. Men han har ofte ageret som var han en, ja lad os kalde det en galning istedet.

Cattermole og matterazi er aldrig blevet regnet for verdens bedste på deres felt, så syntes de skal udelades her, ellers bliver det hele for bredt.

Pepe havde større topniveau af galnings værk, men syntes generelt ikke han er værre.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af MessiPogba »

Antimadridista skrev:Må sætte mig i messipogbas, måske lidt overgearede, båd her:)

Ved ikke om han er psykopat, men han er ihvertfald meget meget meget meget (og lige en mere) meget usympatisk. Alene al det arrogante vrøvl om Karius og Salah.

Alle de absurd mange røde kort. Hans konstante tuderi og deciderede film som er en Suarez værdig (eller Cristiano), høje albuer og flyvende 2fods tacklinger.

Hvem er egentlig værre?

Bedre deciderede cb: Hummels, Godin, Bonucci (juve) Pepe (real) måske flere
På niveau: pique, boateng, marquinos, umtiti, varane, chiellini mfl
Hummels? Nej. Samme kategori som Ramos. Begge to fantastiske på bolden, men i det defensive spil, der er de så nemme at komme udenom. Hummels kostede så sent begge mål Frankfurt i cupfinalen for Bayern. Han er så langsom, og forudser ikke spillet godt nok til at kompesnere for hans manglende fart.

Men Godin er for mig verdens bedste midterforsvar stadigvæk. Den eneste midterforsvar, som er fra den gamle skole, og stadigvæk forsvarer på ufattelig højt niveau og gør en dyd af at forsvare og ikke blot er en boldspillende midterforsvar, og så falder alle intetvidende fans over, at hna kan slå en bold over 40 meter præcist.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af MessiPogba »

Antimadridista skrev:Det er meget muligt at han ikke er psykopat, sådan i klinisk forstand. Men han har ofte ageret som var han en, ja lad os kalde det en galning istedet.

Cattermole og matterazi er aldrig blevet regnet for verdens bedste på deres felt, så syntes de skal udelades her, ellers bliver det hele for bredt.

Pepe havde større topniveau af galnings værk, men syntes generelt ikke han er værre.
Pepes betegnelse blev jo meget baseret på hans vanvidsudbrud mod Getafe der i 2008. Det var der, der decideret betegnede ham resten af karrieren i Real. Udover hans psykoser mod os under Mourinho-tiden, så er Pepe for mig stadigvæk en lille dreng i forhold ti lalle de narrestreger, Ramos har lavet. Ramos har været en psykopat siden dag 1 i Real. Det er altså 13 år, vi snakker om, hvor han sæson smadrer, slår, spytter og træder folk bevidst. Ramos er en serieforbryder, hvad angår uhensigtsmæssige fodboldforbrydelser, der slet ikke har noget at gøre på en fodboldbane.

Så undskylder folk det med, at Ramos er en hård hund. Vidic var da om nogen også en hård hund, men han slog, sparkede, trådte aldrig nogen ned. Han var kun på skideren, når han spillede overfor Fernando TOrres, men det var så det.

Der er forskel på at være ne hård hund og så en tosse. Ramos er sidstnævnte.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Antimadridista
Indlæg: 9346
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 952 gange
Blevet takket: 957 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

MP@

Enig ift Pepe.

Uenig ift Hummels.

Men nu lader jeg skrivetøjet ligge for nu.

Tello
Indlæg: 7703
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Tello »

Har de ansat lapotegui, eller hvordan helvede det staves?

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Mtfisk
Indlæg: 47
Tilmeldt: fre aug 04, 2017 7:21 pm
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Real Madrid

Indlæg af Mtfisk »

MessiPogba, du er så ufattelig nedladende i din måde at skrive på! Jeg tror sgu mere det er din måde at argumentere på der tricker mig, end det er indholdet af din post.
Ramos er på ingen måde Maldini, Nesta, Beckenbauer, Morten Olsen, Baresi. Fælles for dem var deres ufattelig ro og overblik. De var klasser bedre end Ramos.

Men du er ikke en dårlig cb når du gennem flere år er fast mand hos RM og det spanske landshold. Selvom han er fast mand begge steder, så fryder jeg mig når han ophæver en offside, fordi han er fejlplaceret eller når han misser en tackling. Men han imponerer mig også med sin fart og agilitet.

Jeg bliver arrig når folk kalder andre folk psykopat uden grund. Peter Madsen er psykopat og det samme er Breivik, men Ramos er ikke.

Mtfisk
Indlæg: 47
Tilmeldt: fre aug 04, 2017 7:21 pm
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Real Madrid

Indlæg af Mtfisk »

Pepe vil til en hver tid være det største svin. Han var garant for feje tacklinger, sparken ud efter med- og modspillere, slå modstandere og meget andet. Det var ikke kun i kampen mod Getafe eller mod Barca. Det skete også i andre kampe og på landsholdet.

Nå, men der er jo ingen grund til at ødelægge det gode humør.

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af De La Barça »

Så er der måske håb for at Casemiro får de gule kort han indtil videre er sluppet for.
13 - No player saw more yellow cards than Casemiro in the Primeira Portuguesa 2014/2015 (13) with Julen Lopetegui as @FCPorto's manager, the record for a Brasilian in a single season on the Top Flight. Cornerstone
Sendt fra min ONEPLUS A5010 med Tapatalk

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af MessiPogba »

Mtfisk skrev:MessiPogba, du er så ufattelig nedladende i din måde at skrive på! Jeg tror sgu mere det er din måde at argumentere på der tricker mig, end det er indholdet af din post.
Ramos er på ingen måde Maldini, Nesta, Beckenbauer, Morten Olsen, Baresi. Fælles for dem var deres ufattelig ro og overblik. De var klasser bedre end Ramos.

Men du er ikke en dårlig cb når du gennem flere år er fast mand hos RM og det spanske landshold. Selvom han er fast mand begge steder, så fryder jeg mig når han ophæver en offside, fordi han er fejlplaceret eller når han misser en tackling. Men han imponerer mig også med sin fart og agilitet.

Jeg bliver arrig når folk kalder andre folk psykopat uden grund. Peter Madsen er psykopat og det samme er Breivik, men Ramos er ikke.
John O'Shea var fast mand for United i en længere periode. Marouane Fellaini er næsten fast mand hos Manchester United. Christianval var fast mand for os i en sæson. Det er ikke altid lig med at du er god nok. Trænere har forskellige måder at se tingene på, og sommetider vælger de langt mindre talentfulde, fordi de er villige til at gå igennem ild og vand for træneren.

Som tidligere skrevet. Ramos er en rigtig dygtig fodboldspiller. Han er hamrende atletisk, han er ikke bleg for at tage hårde kampe, hvor man kan få slag (selvom han tuder bagefter), og han kan en ting eller to med en bold. Men at decideret at anse som verdensklasse midterforsvar er for mig bare langt over målet, fordi Ramos koster så mange mål. Som tidligere nævnt, hvis du virkelig bare ser en Real kamp igen og bare ser Ramos og intet andet, så se på hans bevægelser. Se på hvor let han forbipasseret i det taktiske, se hans placeringsspil. Det er virkelig ikke godt, og Real indkasserer så mange dumme mål i løbet af en sæson, og en stor del af dem skyldes Ramos' manglende lederevner til at forudse spillet og skabe en stærk defensiv organisation. Det er hans arbejde. Det magter han sjældent.

Uden grund? Der er massevis grunde til at Ramos er en fodobldpsykopat. Han smadrer folk ned uden for reglerne. Flere gange, år efter år. Det virker spøjst hvordan du skal forsvare en af Ramos' helt sindssyge sider. Der er jo en grund til, at han er den spiller med flest røde kort i spansk historie.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Mtfisk
Indlæg: 47
Tilmeldt: fre aug 04, 2017 7:21 pm
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Real Madrid

Indlæg af Mtfisk »

Du har ret! Han er den spiller med flest røde kort,men... han er ikke den spiller med flest direkte rødt kort. Der er nogle stykker der har fået flere, Reyes f.eks. Mange af Ramos røde kort er 2xgult og så rødt kort. Det vidner selvfølgelig også om, at han laver en del ureglementerede ting på banen. Det vil jeg aldrig forsvare.

John O’Shea - haha hvor fanden kom det lige fra :lol: Rommedahl var også på landsholdet.
Ej, men der er jo andre dygtige forsvarsspillere i Spanien, men de har ikke formået at slå Ramos af - Ergo må han være blandt de bedste cb i Spanien.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af MessiPogba »

Mtfisk skrev:Du har ret! Han er den spiller med flest røde kort,men... han er ikke den spiller med flest direkte rødt kort. Der er nogle stykker der har fået flere, Reyes f.eks. Mange af Ramos røde kort er 2xgult og så rødt kort. Det vidner selvfølgelig også om, at han laver en del ureglementerede ting på banen. Det vil jeg aldrig forsvare.

John O’Shea - haha hvor fanden kom det lige fra :lol: Rommedahl var også på landsholdet.
Ej, men der er jo andre dygtige forsvarsspillere i Spanien, men de har ikke formået at slå Ramos af - Ergo må han være blandt de bedste cb i Spanien.
Nu snakker du pludselig blandt de bedste CBs i Spanien? Hvad er din præmis? Vi snakkede om blandt de bedste i verden. Nu snakker du om Spanien? Er noget forvirret.

Men hvis det er spanien, vi snakker om, så er det jo ikke et område, hvor Spanien har storproduceret spillere de sidste 10-15 år. Hans nærmeste konkurrent er Nacho eller en omskolet Azpilicueta. Derefter dem er det Bartra, Inigo Martinez. Rent personligt synes jeg, at Azpilicueta er en bedre forsvarsspiller end Ramos, men der er no way in hell, at han bliver valgt fremfor Real Madrids stolthed og centralmagtens anfører i Ramos. Før i tiden var det jo spillere som Albiol, Marchena, San Jose, han konkurrerede imod.

Jeg er en af dem, der mener, at Ramos ville være bedst som back. Han er virkelig god på bolden, og han kan noget offensivt, og så vil hans tågende gerninger ikke have så stor indflydelse fra backen, som det ville inde centralt, hvor han koster mange mål. Måske en bagkæde under VM, der hed.

Ramos - Pique - Azpilicueta - Alba

Men nu var det slet ikke vores snak. Vi snakker om blandt de bedste i verden :)
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

capmes
Indlæg: 4
Tilmeldt: lør aug 26, 2017 7:30 pm
Blevet takket: 1 gang

Re: Real Madrid

Indlæg af capmes »

Det var dog vildt hvor blændet man kan være af sin had. Hvorvidt Ramos er hård eller psykopat, vil der altid være delte holdninger om, så den lader jeg ligge.

Men at man ikke kan indrømme han er verdensklasse forsvarspiller, viser også bare hvor langt had kan bringe en. En 2 min søgning på google leder frem til udtalelser fra spillere som Maldini, Chiellini og Bonucci der kalder Ramos for verdens bedste forsvarsspiler. Men hey du har nok fat i den lange ende, hvad pokker ved de også om fodbold og forsvarsspil.. de har nok bare ikke lige siddet og kigget kun på Ramos og hans bevægelser under Reals/Spaniens kampe, til det har vi eksperter som dig.
Aguero og Suarez der har spillet i PL overfor forsvarsspillere som Terry, Kompany, Vidic og Ferdinand, kalder Ramos for deres sværeste modstander nogensinde.

Mtfisk
Indlæg: 47
Tilmeldt: fre aug 04, 2017 7:21 pm
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Real Madrid

Indlæg af Mtfisk »

Vi talte om, om Ramos er psykopat eller ej, hvilket han ikke er!
Jeg mener han er blandt de bedste cb’er i verden og en af de beste i Spanien!

Antimadridista
Indlæg: 9346
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 952 gange
Blevet takket: 957 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Capmes@

Kan du ikke komme med henvisninger når du specifikt nævner hvad disse spillere har udtalt?

Jeg kan finde denne:https://www.football-italia.net/100309/ ... -defending

Her roser maldini netop ikke Ramos' forsvarsspil. Desuden tror jeg ofte div stjerner gerne roser kollegaer, for ligesom at holde den gode tone og ikke skabe sig "fjendskaber".

Jeg mener at som samlet pakke, så er Ramos bestemt cb'er af høj klasse, men jeg vil ikke mene at han er den bedste. Men top 10 samlet set.
Ift det rent forsvarsmæssige har jeg svært ved at presse ham i top10. Men som sagt har han andre kompetencer, der kan opveje manglerne.

Psykopat betegnelsen støder åbenbart en del herinde. Så vil jeg kalde Ramos meget uovervejet og i høj grad hensynsløs i sit forsvarsspil. Noget der til tider kammer over og bliver endnu værre.

capmes
Indlæg: 4
Tilmeldt: lør aug 26, 2017 7:30 pm
Blevet takket: 1 gang

Re: Real Madrid

Indlæg af capmes »

@Antimadridista
Det er faktisk i forlængelse af samme interview Maldini kalder Silva og Ramos for de bedste forsvarsspillere i nyere tid. At han generelt kritiserer det defensive spil i nyere tid, er vel mere en kritik af alle og fodboldens udvikling, og ikke Ramos som udpræget. Jeg er også delvis enig i det er kutyme at rose sine kollegaer, men der er også en grund til flere store angribere siger han har været den sværeste modstander for dem.

Anyways, jeg synes personligt ikke Ramos er den absolut bedste nødvendigvis. Dertil er han for ukoncentreret og ligeglad i de mindre kampe, og der mener jeg man skal være stabil hele sæsonen for at få den anerkendelse. Men til gengæld er han der stortset altid i de større kampe, hvorfor flere også mener han er svær at spille imod.
Personligt argumenterer jeg på ingen måde for Ramos skulle være nr. 1, ej heller har jeg et problem med nogle synes han er psykopat. Men der er forskel på ikke at mene om han er den absolut bedste, og så være så blændet af sit had at man påstår han ikke er verdensklasse. Her hentyder jeg mere til @MessiPogba, jeg tror ikke jeg i store træk var uenig med nogen andre.

Bonucci: https://www.football-espana.net/66996/b ... orlds-best

Chiellini: https://www.football-italia.net/119329/ ... d%E2%80%99

Suarez: http://www.espn.com/soccer/spanish-prim ... t-opponent

Aguero: https://as.com/diarioas/2015/09/25/engl ... 43841.html

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 34 gæster