FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15189
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Min ærlige mening om alle madridistas (lyder som medister): I er ikke velkommen her og jeg hader jer som pest!
Undskyld Wenneberg men det er min holdning ;)
MDCCCXCIX

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Journalisten »

Lopezzz skrev:Min ærlige mening om alle madridistas (lyder som medister): I er ikke velkommen her og jeg hader jer som pest!
Undskyld Wenneberg men det er min holdning ;)
Prøv lige at hør; super. Hver mand sin mening. Personligt slår jeg også mine folder på madridista.dk, og der er jeg yderst glad for Storken's deltagelse, der giver debatten noget afvigelse fra de samme indlæg og meninger.

Jeg har dog skrevet det bag øret Lopezzz, og næste gang jeg ser et indlæg fra dig, hvor jeg har lyst til at kommentere, så skal jeg nok trække det i mig igen!

PS. Det skær virkelig i hjertet at begå sig på dette forum kontra madridista.dk. Først og fremmest på det tekniske, hvor jeg længe har eftersøgt et bedre interface og en bedre struktur hos madridista.dk, hvor kun "forsiden" bruges til helt overordnede tråde, og altså ingen spillertråde eller lignende. Og ja, så selvfølgelig brugerne. Der er langt mellem de skarpeste knive i skuffen - og der snakker vi særdeleshed også om "redaktionen" bag, med deres helt absurd latterlige subjektive og metafor-overfyldte referater.

Jeg elsker Real, men hader madridista.dk.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Altid dejligt med ros, og jo, brugervenlighed betyder meget for et forum, giver jo en modet på at være der hvis det er struktureret og ordnet.

Velkommen til, dejligt med øjne udefra så længe disse ikke har en agenda om at hoverer og provokere. ;-)
Allez...

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ben Hayward; hvornår springer han ud? Han er Real-fan, men benægter det.

http://www.goal.com/en/news/1717/editor ... ID=HP_HN_1

Sid Lowe er også Real-fan, men han er i det mindste saglig og kyndig, samtidig med at han er objektiv. Ben Hayward fremstår for mig mere som en fan end en journalist.

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

Efter nederlaget i aften til Granada står det klart at vi får en svær afslutning på sæsonen og muligvis kun vinder cuppen i år med til held.

Hvad mener folk der helt konkret skal til for at vi bliver bedre til næste sæson?
Hvis vi altså antager at vi godt må handle osv.

Personligt mener jeg selvfølgelig at vi skal hente Ter Stegen samt forstærke hver kæde.
Jeg kunne godt se en Reus i klubben da han er ekstremt dygtig, og så måske en boksstærk spiller som Mandzukic fra Bayern for på den måde at have en plan B når alt andet fejler.

Hvis man kigger på spillere der skal ud må Tello, Song, Mascherano, Alves og eventuelt Fabregas være oplagte emner.

Derudover mener jeg personligt at der skal nye kræfter til på trænerposten, men hvem ved jeg ikke helt må jeg indrømme.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af OliverDK »

Tata vælger så at belønne spillerne for dagens indsats med en fridag i morgen ;-)

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

OliverDK skrev:Tata vælger så at belønne spillerne for dagens indsats med en fridag i morgen ;-)
Det har de også fortjent. De gjorde det fantastisk. De burde faktisk holde fri resten af sæsonen.

drømmefodbold
Indlæg: 113
Tilmeldt: lør aug 20, 2011 4:37 pm
Har takket: 16 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af drømmefodbold »

Som jeg ser det, så har Barca fået et problem der er større end alle de problemer klubben ellers kæmper med som transferban og ledelse mv. Det problem er Messi.
Kan nemt være det forager folk at jeg nævner ham som det største problem, men i efteråret da han var skadet så man en tydelig balance på holdet og angrebsspillet flød med bevægelse og intensitet.
Holdet ligger komfortabelt nr. ved vinterpausen, men da vores lille troldmand vender tilbage begynder pointabene at vælte ind.

Jeg har altid været den største Messi fortaler og tit forsvaret ham som vedens bedste spiller, hvilket han også har været tidligere men pt føler jeg han bringer dette:
- Mindre sikkerhed bagude, da han intet arbejde laver defensivt
- Uden ham havde man superløb bagved forsvar med Pedro, Neymar og Alexis og de scorede mål på samlebånd
- Nu er der krampe i offensiven da mneget skal gå igennem ham, men når intet lykkedes for ham falder angrebet fra hinanden. Det ligner at spillerne ikke tror på egn kunne så længe han er på banen.

Det kan godt være det er kontroversielt, men ville ønske man prøvede at starte ny sæson med rigtig spidsangriber (hvis der kan handles) også brugte Neymar/Pedro/Alexis og Messi på kanterne. Hvis Messi ikke yder eller præsterer der skulle han bænkes eller væk.

amirjanzel

Re: FC Barcelona

Indlæg af amirjanzel »

FCBarcelonaChr skrev:
OliverDK skrev:Tata vælger så at belønne spillerne for dagens indsats med en fridag i morgen ;-)
Det har de også fortjent. De gjorde det fantastisk. De burde faktisk holde fri resten af sæsonen.
Lader til at spillertruppen fik den indskydelse før dig.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Hvordan forklarer du så situationen før Messis skade, hvor man havde udbygget et komfortabelt forspring til Real og tildels Atleti? Der var Messi jo en del af holdet, der vandt kampe på samlebånd.

amirjanzel

Re: FC Barcelona

Indlæg af amirjanzel »

Hele Messi-polemikken er jo også noget svær at forholde sig til, eftersom han jo på den ene side er historiens bedste spiller, og på ingen måde kan matches, når han rammer sit topniveau, mens han på den anden side hurtigt bliver en enorm byrde for holdet, når tingene ikke lige fungerer for ham.

Jeg siger ikke, at jeg vil skille mig af med ham, men jeg kan godt nikke genkendende til, at det nogle gange bliver en smule trættende at se på.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Hele Messi-polemikken er jo også noget svær at forholde sig til, eftersom han jo på den ene side er historiens bedste spiller, og på ingen måde kan matches, når han rammer sit topniveau, mens han på den anden side hurtigt bliver en enorm byrde for holdet, når tingene ikke lige fungerer for ham.
Jeg kan godt forstå det her. Det er klart, at nogle gange bliver spillet fastlåst, når det ikke kører for ham, men som du også selv siger, så tilføjer han også holdet enormt meget, når han rammer sit topniveau.

drømmefodbold
Indlæg: 113
Tilmeldt: lør aug 20, 2011 4:37 pm
Har takket: 16 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af drømmefodbold »

Kubala skrev:
Hele Messi-polemikken er jo også noget svær at forholde sig til, eftersom han jo på den ene side er historiens bedste spiller, og på ingen måde kan matches, når han rammer sit topniveau, mens han på den anden side hurtigt bliver en enorm byrde for holdet, når tingene ikke lige fungerer for ham.
Jeg kan godt forstå det her. Det er klart, at nogle gange bliver spillet fastlåst, når det ikke kører for ham, men som du også selv siger, så tilføjer han også holdet enormt meget, når han rammer sit topniveau.[/quote

Kubala jeg er helt enig at han kan bringe noget ekstraordinært, men med mindre klubben skifter system til at have en stærk target angriber, så tror jeg ikke man vinder noget hvis det skal fortsætte som nu med Messi på toppen iden en decideret targetman. Modstanderne lukker bare ned for langskud og lader os have bolden på fløjen, da vi absolut ingen trussel er i luften. Hvis ikke man køber en angriber til det, skal der langt mere bevægelighed ind og vilje. Det ser man ikke hos Messi pt.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Jeg ser det ikke som et problem. Pep kunne godt gøre det, Tito gjorde det også og tildels også Tata i starten af sæsonen, men noget er gået galt siden. Er det taktikken? Er det Messis form eller hvad er det? Jeg tror, at det er taktikken, der er gået galt.

Man kan sagtens hente en frontangriber og lade Messi have en frirolle, som hængende angriber og se, hvor det fører hen. Jeg tror, at man skal gå tilbage til Tiki-taka, som man kendte under Pep, og så bygge videre på det, hvis man skal have gavn af Messi. Balague snakkede om dette før El Clasico og han er ikke alene om det. Jeg har hørt flere nævne det.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Er det I siger, at Messi er blevet større end klubben? Jeg er tilbøjelig til at være enig

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 40 gæster