Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

HH
Indlæg: 37
Tilmeldt: ons feb 01, 2006 4:57 am
Har takket: 70 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Real Madrid

Indlæg af HH »

Værgso

[youtube][/youtube]

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

michaelk94 skrev:
Daluigi skrev: JEg har argumenteret med eksempler, og endda kommet med noget så konkret som et fravalg af selvsamme træner derdiskuteres. At du så træder i vande ved et håbløst argument, som vi alle har manet til jorden, er ikke just at diskutere. Ergo har du tabt denne tråd som diskussion. At du holder fast i din mening, skal du så have ret til. Jeg har blot formået ved hjælp af fakta, at bevise det du lukker ud er ren og skær løgn og ringe spekulation. Det kunne godt lugte lidt af nederlag, omend jeg ikke ynder at bruge den slags udtryk i debatter. Du efterlader mig bare intet valg, når du nægter at komme med beviser.
Jeg synes også diskussionen er lang, men derfor kan du ikke gøre dig til vinder. Heller ikke fordi der er flere Barca fans herinde end Real fans, sjovt nok.

Du har bevist, hvordan din klub vil reagere. Det kan du være glad for, men du har ikke bevist, hvordan Barca fans ville reagere, hvis de havde stået i selvsamme situation som Real og det fx ikke havde fungeret med Pep, ligesom det ikke fungerede med Pellegrini for Real Madrid.

Så er det en diskussion om spekulationer. Det kan du ikke vinde, men jeg argumentere så med et eksempel med Ibrahimovic, som er en af de eneste kontroversielle personer der har været i jeres klub i lang tid. Det gør jeg, fordi du vælger at blive vred på mig, fordi jeg tidligere har accepteret Mou i den tro, at han ville bygge et fundament op der var bedre end jeres. Det tror jeg var sket for alle fans i alle klubber inklusivt FC Barcelona.
Vi fyrede Zlatan, og vi fans var slet ikke tilfredse. Det er ikke min opgave at bevise mig og os fans uskyldig, når du kommer med dine spekulationer. Det er derimod din opgave at bevise din påstand. Det har du ikke formået, samtidig med at jeg rent faktisk har givet flere eksempler på, hvordan vi gør tingene i Barca og hvordan vi fans tænker om tingene. Så dine spekulationer er simpelthen bare ikke noget som helst værd, når du ikke kan komme med det mindste valide argument for dem. Og NEJ Zlatan er ikke et bevis, det har jeg og utallige andre begrundet hvorfor det ikke er, men du nægter tilsyneladende at forholde dig til det. Forståeligt nok, eftersom det skyder dit argument fuldstændig til jorden. Men lad os stoppe den her, for du vil tydeligvis ikke lade dig stoppe af kolde fakta.
Forumlegende

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Daluigi skrev: Vi fyrede Zlatan, og vi fans var slet ikke tilfredse. Det er ikke min opgave at bevise mig og os fans uskyldig, når du kommer med dine spekulationer. Det er derimod din opgave at bevise din påstand. Det har du ikke formået, samtidig med at jeg rent faktisk har givet flere eksempler på, hvordan vi gør tingene i Barca og hvordan vi fans tænker om tingene. Så dine spekulationer er simpelthen bare ikke noget som helst værd, når du ikke kan komme med det mindste valide argument for dem. Og NEJ Zlatan er ikke et bevis, det har jeg og utallige andre begrundet hvorfor det ikke er, men du nægter tilsyneladende at forholde dig til det. Forståeligt nok, eftersom det skyder dit argument fuldstændig til jorden. Men lad os stoppe den her, for du vil tydeligvis ikke lade dig stoppe af kolde fakta.
I hentede Zlatan og I fans var ekstatiske. Det er et bevis på, at en succesfuld spiller betyder mest for jer og det var endda selvom i havde succes. Så er det nemt når tingene går galt, at sige I ikke ville have spilleren, ligesom det er nemt for os Real fans, nu hvor vi ikke får succes at sige, at vi ikke vil have Mourinho.
Zlatan blev jo ikke en spillemæssig succes for jer, men Mourinho var derimod en stor sportslig succes de første to sæsoner. Når de så ikke er en succes, så vil vi ikke have ham, ligesom I ikke ville have Zlatan da han alligevel ikke var nogen sportslig succes.

Og alle andre klubber kan sagtens acceptere en type som Mourinho, men lige præcis Barcas fans er selvfølgelig de hellige, der hellere end gerne ville se rivalerne løbe med mesterskabet og CL titlerne, mens man selv ikke vandt en skid, blot fordi man ikke brød sig om manageren. Come on!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

Billede

BarçaDK

Re: Real Madrid

Indlæg af BarçaDK »

Nu har jeg ikke nærlæst de sidste 5-6 sider, som alle er skrevet i dag, men jeg har registreret ordet "Zlatan" et utal af gange på alle siderne. Vil det sige at I roder rundt i det samme på så mange sider?

Så stop dog, accepter anderledes meninger osv :smile:

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Det kan simpelthen bare ikke passe du stadig påstår vi alle var ekstatiske over Zlatans ankomst. Det kan ydermere ikke passe at du fortsat vil bruge det som sammenligning!! Læs nu hvad folk skriver menneske!!!
Forumlegende

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Lad nu være med at sammenligne Zlatan og Mourinho. Det er jo helt sort. Og nej, Mou har brændt alle sine broer i de større klubber p.g.a sin opførsel og personlighed de sidste sæsoner, på nær i en olieklub eller to.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Daluigi skrev:Det kan simpelthen bare ikke passe du stadig påstår vi alle var ekstatiske over Zlatans ankomst. Det kan ydermere ikke passe at du fortsat vil bruge det som sammenligning!! Læs nu hvad folk skriver menneske!!!
Størstedelen var ekstatiske. Ligesom du ofte generalisere alle Real fans og ligesom det på ingen måde er alle Real fans der har forsvaret Mourinho. Og jeg bruger stadig sammenligningen med Ibra fordi det viste, at i også godt kan synes om en kontroversiel person der har gjort nogle latterlige handlinger, men vælger at acceptere det.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

Og alle andre klubber kan sagtens acceptere en type som Mourinho, men lige præcis Barcas fans er selvfølgelig de hellige, der hellere end gerne ville se rivalerne løbe med mesterskabet og CL titlerne, mens man selv ikke vandt en skid, blot fordi man ikke brød sig om manageren. Come on!

Den retorik er skrevet i Mourinho's ånd. Hvorfor er det så svært at acceptere at der findes mennesker som rent faktisk kan leve efter et etisk regelsæt som ikke stemmer overens med den overbevisning man selv kværner rundt i?

FAKTA:

Barca AFVISTE "Verdens bedste træner" og hyrede istedet Pep Guardiola. Zlatan blev solgt da han ikke passede ind.

Igen:

Mourinho blev afvist og klubben satsede på en uprøvet træner. De hoppede ikke på vognen, på trods af krise som kradsede.

Er det virkelig så svært at forstå?

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Dytrax skrev:Og alle andre klubber kan sagtens acceptere en type som Mourinho, men lige præcis Barcas fans er selvfølgelig de hellige, der hellere end gerne ville se rivalerne løbe med mesterskabet og CL titlerne, mens man selv ikke vandt en skid, blot fordi man ikke brød sig om manageren. Come on!

Den retorik er skrevet i Mourinho's ånd. Hvorfor er det så svært at acceptere at der findes mennesker som rent faktisk kan leve efter et etisk regelsæt som ikke stemmer overens med den overbevisning man selv kværner rundt i?

FAKTA:

Barca AFVISTE "Verdens bedste træner" og hyrede istedet Pep Guardiola. Zlatan blev solgt da han ikke passede ind.

Igen:

Mourinho blev afvist og klubben satsede på en uprøvet træner. De hoppede ikke på vognen, på trods af krise som kradsede.

Er det virkelig så svært at forstå?
Ja, men hvis de nu havde ansat Mourinho, hvad havde du så gjort? Så var du måske ikke fan af Barca mere eller hvad?

Du kan jo ikke bruge klubbens handlinger som argument for, hvordan du ville reagere.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Real Madrid

Indlæg af emo »

Jo, da. En træner eller spiller gør ikke at jeg/man ikke er fan længere. Men det er helt sikkert, at jeg ville påpege og kritisere alt spilleren/træneren gør som ikke er Barca-værdigt.

I Hunters bog er der en passage hvor der snakkes om, at Barcelona hellere vil spille pænt og attraktivt og ende med at tabe, end gå på kompromis med det for at vinde. Hvor meget det er sandt ved jeg ikke, men Barca afviger aldrig fra konceptet og dette har kostet i nogle kampe, men sådan er det.
Allez...

michaelk94

Re: Sv: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

emo skrev:Jo, da. En træner eller spiller gør ikke at jeg/man ikke er fan længere. Men det er helt sikkert, at jeg ville påpege og kritisere alt spilleren/træneren gør som ikke er Barca-værdigt.

I Hunters bog er der en passage hvor der snakkes om, at Barcelona hellere vil spille pænt og attraktivt og ende med at tabe, end gå på kompromis med det for at vinde. Hvor meget det er sandt ved jeg ikke, men Barca afviger aldrig fra konceptet og dette har kostet i nogle kampe, men sådan er det.
Barca har jo haft stor succes med deres koncept, men ja, man vil selvfølgelig gerne spille smukt. Jeg vil også virkelig gerne have at Real spillede langt smukkere, men det gør de nu en gang ikke. Heller ikke med Pellegrini. Så accepterer jeg Mourinho da han kommer til fordi holdet vinder og man scorer masser af mål. Han begår nogle fejl, men jeg vælger at tilgive dem, fordi han samtidig skaber et fantastisk fodboldhold og fordi jeg synes han blev bedre mht alt det med dommerne og hadet mod Barca. Så synes jeg det er meget at blive vred på andre, fordi man har støttet op om sin klubs manager der altså førte holdet til succes.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Zlatan et af de største svin der findes? Må jeg le. Han er ikke som de fleste og skiller sig ud fra normaler, men et svin som Pepe er han ikke. At han trådte en spiller i hovedet forleden er noget man vælger at tro han gjorde med vilje.

I Barca var han ikke kontroversiel, han gjorde faktisk en hel del for at tilpasse sig, men da det på den lange bane ødelagde hans spil, fik han en personlig nedtur, der gik ud over hans spil. Først og fremmest var det forholdet mellem ham og pep der ikke duede og derfor røg han videre. Ikke fordi der var konkrete skandaler i medierne.

Det grundlæggende fra en real fan som dig Michaelk94 her er at Mourinho stadig ville være acceptabel for dig, nærmest ligegyldigt hvad han end måtte foretage sig af skandaler, så længe han fik en eller anden form for resultater. Det har man set før i Madrid med bl.a. Capello hvor defensiv fodbold var ok. Man har også set at det er ok at fyre træneren og anføreren dagen efter et mesterskab er vundet. Nu ser man det så gange 10 med en af verdens mest amoralske toptrænere, der fra dag 1 er gået fra skandale til skandale.

Det her handler om de værdier man står for og her er der en kæmpe forskel vores klubber imellem. Hos os har vi værdier der skal følges hvorefter det sportslige kommer. Hos jer er det sportslige vigtigst og et sted langt længere nede har i vel nogle værdier som ikke altid er til at få øje på.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Real Madrid

Indlæg af emo »

Er da også helt forkert at blive sur på en eller nogen fordi de støtter op om noget man selv ikke vil eller gør. Man kan være uenig og længere er det ikke. Som sagt, fra Reals synspunkt forstår jeg godt at de vender det blinde øje til alt det skidt Mou har bragt, fordi han netop gav dem nogle titler og gjorde dem konkurrence dygtige, igen.

Jeg er ikke enig, og ville acceptere det som Barca fan, men igen det skyldes vores koncept. Noget i ikke har endnu, da ingen har haft tid eller mod til at skabe det i klubben.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Nu er det ikke længere en diskussion, ja jeg ved ikke hvad man skal kalde det, når der i stedet for saglige argumenter, er gætterier man har gang i.

Fred være med det, men Michael giver os faktisk ret. Man accepterer træneren og hans vanvittige handlinger, så længe han vinder. Hvordan han vinder, hvilke metoder man bruger for at vinde, og at man skider på klubbens værdier, er man sådan set ligeglad med, i det mindste klar til at vende det blinde øje til. Det er netop det, vi har diskuteret.

Så kan man gætte på, at Barca fans ville have opført sådan og sådan i scenarier man selv sætter op, men det er bare spekulationer, ikke argumenter og da slet ikke saglige argumenter.

Jeg holder fast i, at de fleste Real fans vil glemme alt om denne krise og de selvsamme fans der vil have manden fyret nu, fordi han går imod klubbens værdier, vil forsvare ham igen med næb og kløer, hvis han skaffer klubben det 10. C.L trofæ f.eks.

Sådan er der så meget, folk er forskellige, det må man bare acceptere.
Senest rettet af Visca El Barca søn dec 23, 2012 10:29 pm, rettet i alt 1 gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster