Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Storken »

@Blaugrana92

Det er lidt en gråzone for mig.

Personligt synes jeg, at Kompany's tackling på Nani i Manchester derby var godt forsvarsspil, men det mener fodboldloven åbenbart ikke.

Link:



Et andet dilemma:
Hvis der bliver begået et straffespark mod en spiller og denne diver i situationen, hvad skal dommeren så dømme? Skal han give et straffespark og samtidig gult kort for film?

Der bliver kigget nærmere på problemet i denne fantastiske analyse af Phil Neville:
The Art of Diving -

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:Personligt synes jeg, at Kompany's tackling på Nani i Manchester derby var godt forsvarsspil, men det mener fodboldloven åbenbart ikke.
Hvis fodboldloven foreskriver at man ikke må gå ind i en tackling med knopperne forrest og fuldt udstrakte ben, uagtet om man rammer bolden eller manden, kan det på ingen som helst mulig måde være godt forsvarsspil. Det er godt forsvarsspil når man erobrer bolden uden at bryde fodboldloven. Så kan det diskuteres om reglerne er fornuftige på det punkt, men det er bare irrelevant i forhold til hvad der skal dømmes, hvis situationer à la Kompany's opstår i dag eller i morgen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

I øvrigt har jeg fået så meget respekt for Gary Neville siden han er blevet pundit. Jeg har aldrig ment at han havde synderlig meget at byde ind med rent intelligens-mæssigt, men han kan virkelig sin fodbold og den sympati han nogle gange havde lidt svært ved at udvise som fodboldspiller, udviser han til gengæld i spandevis som person.

Og så er han i øvrigt overraskende velformuleret. Det er nok mit problem med engelsk fodbold; jeg har mange fordomme om engelske spillere, og de fleste af fordommene bliver ofte bekræftet, men nogle gange bliver jeg bare overrasket i situationer, hvor jeg vel egentlig ikke bør blive. Eksempelvis denne.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Blaugrana92 skrev:I øvrigt har jeg fået så meget respekt for Gary Neville siden han er blevet pundit. Jeg har aldrig ment at han havde synderlig meget at byde ind med rent intelligens-mæssigt, men han kan virkelig sin fodbold og den sympati han nogle gange havde lidt svært ved at udvise som fodboldspiller, udviser han til gengæld i spandevis som person.

Og så er han i øvrigt overraskende velformuleret. Det er nok mit problem med engelsk fodbold; jeg har mange fordomme om engelske spillere, og de fleste af fordommene bliver ofte bekræftet, men nogle gange bliver jeg bare overrasket i situationer, hvor jeg vel egentlig ikke bør blive. Eksempelvis denne.
Klasse analyse af G. Neville i klippet som Storken uploadede. Den objektivitet kunne Preben E. lære noget af(!)

Manden har til alle tider været en intelligent fodboldspiller synes jeg. Lidt a la Ashley Cole, bare en mere sympatisk type.

Jeg er enig i at Kompanys røde kort sagtens kan forsvares, selvom jeg rigtig godt kan lide spilleren og hans intent i modsætning til Pepe, ikke var ond. Reglerne i PL er klare ifht tackling med begge ben forrest.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Storken »

Jeg vil lige starte med at redigere mig selv. Det var selvfølgelig Gary Neville der var tale om.

Han har virkelig gjort et glimrende stykke arbejde som pundit på Sky's Monday Night Football. Jeg så en analyse af et Stoke mål på hjørnespark her forleden. Det var virkelig en øjenåbner. Kvaliteten er måske lidt dårlig, men man fatter pointerne:


Et genialt mål, når man først forstår timingen bag. Jeg ville faktisk ønske, at Barca lavede flere trick-varianter end tilfældet er. Der har været flere gode eksempler på frispark og nogle stykker på hjørne, men ikke nok efter min smag. Modstanderen har fordelen på standard situationer grundet højdeforskellen, men det burde vi kunne neutralisere ved brug af flere gennemtænkte varianter.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Storken skrev:Jeg vil lige starte med at redigere mig selv. Det var selvfølgelig Gary Neville der var tale om.

Han har virkelig gjort et glimrende stykke arbejde som pundit på Sky's Monday Night Football. Jeg så en analyse af et Stoke mål på hjørnespark her forleden. Det var virkelig en øjenåbner. Kvaliteten er måske lidt dårlig, men man fatter pointerne:


Et genialt mål, når man først forstår timingen bag. Jeg ville faktisk ønske, at Barca lavede flere trick-varianter end tilfældet er. Der har været flere gode eksempler på frispark og nogle stykker på hjørne, men ikke nok efter min smag. Modstanderen har fordelen på standard situationer grundet højdeforskellen, men det burde vi kunne neutralisere ved brug af flere gennemtænkte varianter.
Snedigt mål, det må man sige!

Nu er Stoke et af de hold som scorer færrest mål i PL. Har indtil nu også lukket næstfærrest ind. Derfor er dødboldene, ja, livsvigtige for dem, og derfor bruger de helt sikkert en kæmpe andel af deres tid på netop dødbolde.

Man ser mest ofte Barca lykkes med dødboldskombinationer i knock-out kampe eller i afgørnde kampe. Dvs helt afgørende kampe som potentielt kan blive tætte. I ligaen generelt ville jeg gætte på at det ville være overkill at bruge energi på sindsygt indøvede dødsboldskombinationer når holdet i 13 kampe i ligaen har scoret 43 mål (næsten fire gange sp mange som Stoke). Man må klare sig med Messi, Xavi, Puyi m.fl. som vælger at blive til efter træning og træne specifikke ting.

...men ja, de bør også blive inspireret af et hold som Stoke, når de endelig laver noget godt med fødderne ;-)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Storken »

@rummenigge

Du har helt sikkert en pointe. Problemet for Barca er dog både defensivt og offensivt med hensyn til dødbolde.

Barca får generelt meget kritik for opdækningen på dødbolde, men måske er det ikke helt fair.

Jeg er ikke i tvivl om, at modstanderen bruger en stor del af deres træning op til kampe mod Barca på at indøve netop dødbolde. Det er et område, hvor Barca er svage og det er muligt at udnytte det gennem repetition til træning. Jeg vil faktisk gå så langt at sige, at Barcas modstandere er de bedst velforberedte hold på dødbolde. Det vil selvfølgelig betyde rigtig mange mål mod Barca på netop dødbolde. Fordi ikke nok med Barca er dårlige på dødbolde, modstanderen vil ofte være ekstremt velforberedte og fokuseret. De ved deres bedste chancer er på dødbolde.



Jeg er åbenbart gået i Gary Neville selvsving, så vil lige dele en video mere med jer. Det handler om Barcas meget risikable opspil fra målmanden og bagkæden:

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Storken skrev:@rummenigge

Du har helt sikkert en pointe. Problemet for Barca er dog både defensivt og offensivt med hensyn til dødbolde.

Barca får generelt meget kritik for opdækningen på dødbolde, men måske er det ikke helt fair.

Jeg er ikke i tvivl om, at modstanderen bruger en stor del af deres træning op til kampe mod Barca på at indøve netop dødbolde. Det er et område, hvor Barca er svage og det er muligt at udnytte det gennem repetition til træning. Jeg vil faktisk gå så langt at sige, at Barcas modstandere er de bedst velforberedte hold på dødbolde. Det vil selvfølgelig betyde rigtig mange mål mod Barca på netop dødbolde. Fordi ikke nok med Barca er dårlige på dødbolde, modstanderen vil ofte være ekstremt velforberedte og fokuseret. De ved deres bedste chancer er på dødbolde.



Jeg er åbenbart gået i Gary Neville selvsving, så vil lige dele en video mere med jer. Det handler om Barcas meget risikable opspil fra målmanden og bagkæden:
Endnu en klasse analyse. Havde ikke set dem før. Tak for update. Man savner sgu at bo der kun pga deres fodboldudsendelser ;-)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Storken skrev:@rummenigge

Du har helt sikkert en pointe. Problemet for Barca er dog både defensivt og offensivt med hensyn til dødbolde.

Barca får generelt meget kritik for opdækningen på dødbolde, men måske er det ikke helt fair.

Jeg er ikke i tvivl om, at modstanderen bruger en stor del af deres træning op til kampe mod Barca på at indøve netop dødbolde. Det er et område, hvor Barca er svage og det er muligt at udnytte det gennem repetition til træning. Jeg vil faktisk gå så langt at sige, at Barcas modstandere er de bedst velforberedte hold på dødbolde. Det vil selvfølgelig betyde rigtig mange mål mod Barca på netop dødbolde. Fordi ikke nok med Barca er dårlige på dødbolde, modstanderen vil ofte være ekstremt velforberedte og fokuseret. De ved deres bedste chancer er på dødbolde.



Jeg er åbenbart gået i Gary Neville selvsving, så vil lige dele en video mere med jer. Det handler om Barcas meget risikable opspil fra målmanden og bagkæden:
En god video, Gary Neville er faktisk en ret skarp fodbold analytiker. Det der bliver lagt vægt på i videoen, er desværre næsten ikke-eksisterende under Tito synes jeg. Som Gary Neville siger, du tager risici, men udbyttet er også større, vi blev ved med at spille os ud af problemer, selv efter Valdes' fejl, og udbyttet var stor i sidste ende. Som Neville udpeger, både mentalt og fysisk kan modstanderen ikke holde til det her, på et eller andet tidpsunkt vil der opstå huller i modstanderens forsvarsmur, samt der vil blive tid og plads til vores spillere, når vi spiller på denne måde. Det er tydeligt, hvordan Real spillere er mærket, både fysisk, men endnu mere vigtigt, mentalt. Vi har fået dem til at give op i videoen, og det har vi set mange gange under Pep, ikke bare mod Real men andre rigtig gode hold.

Nu er det nærmest omvendt, vi losser bolden væk, når der er pres på. Jeg håber det ændrer sig på sigt, jeg kan fornemme en lille ændring i Titos spillestil efterhånden, han går mere og mere væk fra Franks strategi, og mere og mere mod Peps, det afspejler sig også i det bedre spil, vi efterhånden ser fra vores hold. Den næste håber jeg bliver helhjertet genpres, og derefter vores evne til at spille os ud af de umulige situationer, ligegyldigt hvor højt og stor pres modstanderen ligger.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

Neville har nu altid været en intelligent fodboldspiller, men det var mere hans usympatiske meninge, da han var aktiv, at folk hadede ham. Du kan ikke være dum som fodobldspiller og så blive en fantastisk fodboldekspert på TV henover 2 måneder.

Men ja, han gør sit arbejde sublimt. Han viste også en gang, hvordan City angreb i offensiven, når de havde bolden, og hvordan man skulle lukke ned for det. Da den video kom på nettet, så spillede de deres næste kampe uafgjort og tabte den efterfølgende mod Sunderland. Så han har et fantastisk taktisk øje, hvilket også var noget, Ferguson ofte roste ham for. En intelligent spiller, som desværre led af, at han ikke var høj nok til at være midterforsvar. For han var jo midterforsvar i alle sine år som ungdomsspiller, men med han 178 centimeter anså Ferguson ham ikke være fysisk stærk nok ti lat være derinde i datidens fodbold i England, hvor alt var kick and rush i den periode, hvor Neville kom på Uniteds hold i 93-94 sæsonen.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg har jo aldrig skrevet at jeg ikke så ham som en intelligent fodboldspiller. Det var mere som et intelligent menneske - han virkede nogen gange som en der ikke havde så forfærdeligt mange brikker at rykke rundt med, når han ellers ikke lige var på en fodboldbane. Jeg har altid ment at han var en intelligent fodboldspiller, omend ikke altid så sympatisk

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Ja, kom til at gå ind på siden. Det er jo fredag.

http://www.madridista.dk/main/?kat=5&vis=1&id=18085

Kaka fryses ud, så der kan blive penge til C.R. lønkrav - ifølge siden.
For anden gang i dag lægger vi denne nyhed over til diskussion i vores debatforum. Har Real Madrid nået et nyt lavpunkt i mandskabs-behandlingen? Lægger man pengene, hvor man får mest ud af dem? Har Kaká fortjent den behandling? Log ind og vær med i debatten.
Uha, utilfredshed med klubben på madridista.dk :eek:

Kaka, var forresten også sorteret helt fra til pokalkampen i tirsdags. Han skulle være røget i sommers.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Skydefinten skrev:Ja, kom til at gå ind på siden. Det er jo fredag.

http://www.madridista.dk/main/?kat=5&vis=1&id=18085

Kaka fryses ud, så der kan blive penge til C.R. lønkrav - ifølge siden.
For anden gang i dag lægger vi denne nyhed over til diskussion i vores debatforum. Har Real Madrid nået et nyt lavpunkt i mandskabs-behandlingen? Lægger man pengene, hvor man får mest ud af dem? Har Kaká fortjent den behandling? Log ind og vær med i debatten.
Uha, utilfredshed med klubben på madridista.dk :eek:

Kaka, var forresten også sorteret helt fra til pokalkampen i tirsdags. Han skulle være røget i sommers.
RM er i problemer mht til Kaka.

Meget kunne tyde på at det er bankerne som lægger pres på RM også. CRons løn skal næsten fordobles pga de ændrede skattekrav, for ikke at gå ned i løn efter skat.

VILDT hvis de må skille sig af med Kaka på en fri transfer bare for at slippe for hans vilde løn. Det kunne ligne Årtiets største fiaskokøb. Var det €65mio han kostede (+ de €35mio han har sikret sig i løn indtil jan13)? Selv Zlatan fadæsen blegner ved siden af.

RM eneste chance er hvis en af milliadærklubberne agerer hjernedødt her og lægger en transfer fee, for lige nu ville RM bare være glad for at slippe for at betale hans løn.

EDIT: Det skal også lige siges, at man nok ikke skal lægge så meget i at Kaka ikke spillede i Copaen. Her synes jeg at medierne overdriver. Han spillede imod Betis og Mourinho vil insistere på at spille med de spillere han vil . Det skal Perez f.eks. ikke bestemme over.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Bager »

Storken skrev:@Blaugrana92

Det er lidt en gråzone for mig.

Personligt synes jeg, at Kompany's tackling på Nani i Manchester derby var godt forsvarsspil, men det mener fodboldloven åbenbart ikke.

Link:



Et andet dilemma:
Hvis der bliver begået et straffespark mod en spiller og denne diver i situationen, hvad skal dommeren så dømme? Skal han give et straffespark og samtidig gult kort for film?

Der bliver kigget nærmere på problemet i denne fantastiske analyse af Phil Neville:
The Art of Diving -
Phil Neville har lige fået et plus i min karakterbog. Utrolig god og tilpas nuanceret analyse af diving-dilemmaet. Elsker den måde han får sagt at det er en indgroet del af fodboldspillet. At man taber hvis ikke man diver, men også man taber hvis man diver. At der kan være en forseelse og at det ikke nødvendigvis er en usportslig handling - selvom man overdramatiserer. At han holder ordet snyd ud af diskussionen for det er at fokusere på det uvæsentlige.
Visca el Barca

ulrich
Indlæg: 1709
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af ulrich »

Gary!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 21 gæster