Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Quaresma »

Benzema var kun den fjerde, der klappede Ronaldo på hovedet efter målet - hvordan skal det tolkes? Splid?
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

FCBarcelonaChr skrev:.. hvis jeg ikke husker helt forkert.
Men du husker forkert.

Desuden en rigtig god sejr med noget lækkert spil. Det var hårdt at vågne op med tømmermænd i morges og se at Barca havde vundet 3-2 når man var taget i byen da den stod 2-0 til Sevilla. Derfor er det dog stadig vigtigt at vi holder fast, og nu skal vi så bringe os tilbage i ligaen på Camp Nou næste uge. :)

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

WTF to straffespark?! Jeg huske nærmest ikke hvornår dommeren har haft kuglerne til at give mere end ét straffespark i samme kamp på Cam Nou.

Det havde nok ikke ændret på kampens udfald idag, men straffekendelserne var tvivlsomme. Hvad gjorde Deportivo spilleren forkert i den anden kendelse?? Også lidt vildt at en gusten type som di Maria, kendt som feltdiveren, skal blive ved med at få tilkendt tvivlsomme straffekendelser.

Jeg ville ønske at vi ville komme op på samme niveau som Madrid ifht at få straffe i efteråret mens der stadig er noget er spille for ;-)

Bare rolig det er ikke for at whine for RM havde måske vundet alligevel, men for the record, husk nu denne kamp, alle I Madridsympatisører som poster/læser herinde, før i udtaler jer om fremtidige kendelser i Barcas kampe.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

rummenigge skrev:WTF to straffespark?! Jeg huske nærmest ikke hvornår dommeren har haft kuglerne til at give mere end ét straffespark i samme kamp på Cam Nou.

Det havde nok ikke ændret på kampens udfald idag, men straffekendelserne var tvivlsomme. Hvad gjorde Deportivo spilleren forkert i den anden kendelse?? Også lidt vildt at en gusten type som di Maria, kendt som feltdiveren, skal blive ved med at få tilkendt tvivlsomme straffekendelser.

Jeg ville ønske at vi ville komme op på samme niveau som Madrid ifht at få straffe i efteråret mens der stadig er noget er spille for ;-)

Bare rolig det er ikke for at whine for RM havde måske vundet alligevel, men for the record, husk nu denne kamp, alle I Madridsympatisører som poster/læser herinde, før i udtaler jer om fremtidige kendelser i Barcas kampe.
Denne kamp har ingen betydning for noget som helst med dommerkendelser i sidste ende. Desuden kan begge straffespark jo sagtens forsvares. Ved første straffespark er det jo ligemeget hvad di María er kendt for, for han bliver tydeligt trådt over foden. Det kan diskuteres om det er inde eller udenfor feltet, men jeg synes alligevel, at det er rimelig tydeligt, at det er på kridtstregen, at der bliver trådt på ham. Dermed straffe.

Det sidste er fuldstændig ligegyldig, men derfor er der stadig straffe. Hans hånd er jo langt ude fra kroppen, og den aflevering kunne muligvis have blevet farlig. Man må ikke bruge hænder i fodbold, så klart straffe.

I sidste ende kan i være glade for dommerkendelserne denne weekend, da Sevilla fik et noget tvivlsomt rødt kort. Det skyldes måske ikke så meget dommerne, men mere Fabregas overdrevet reaktion på Medels puf.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Og Maria overdriver ikke!? Hyklerisk Madrid-adfærd
Forumlegende

Brugeravatar
Valdééés
Indlæg: 137
Tilmeldt: tirs dec 13, 2005 1:44 pm
Geografisk sted: Kbh S
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Valdééés »

rummenigge skrev:WTF to straffespark?! Jeg huske nærmest ikke hvornår dommeren har haft kuglerne til at give mere end ét straffespark i samme kamp på Cam Nou.
Der var en kamp i slutningen af sidste sæson hvor det skete. Det var EFTER ligaen var afgjort, og pludselig væltede straffesparkene ind til Barcelona...Det pyntede ganske betragteligt på den meget store forskel der var på straffespark uddelt til hhv. Madrid og Barcelona.
# soci: 111109 - Barca, folkets opium

TheOnlyOne

Re: Real Madrid

Indlæg af TheOnlyOne »

Valdééés skrev:
rummenigge skrev:WTF to straffespark?! Jeg huske nærmest ikke hvornår dommeren har haft kuglerne til at give mere end ét straffespark i samme kamp på Cam Nou.
Der var en kamp i slutningen af sidste sæson hvor det skete. Det var EFTER ligaen var afgjort, og pludselig væltede straffesparkene ind til Barcelona...Det pyntede ganske betragteligt på den meget store forskel der var på straffespark uddelt til hhv. Madrid og Barcelona.
Milan kampen...?

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

TheOnlyOne skrev:
Valdééés skrev:
rummenigge skrev:WTF to straffespark?! Jeg huske nærmest ikke hvornår dommeren har haft kuglerne til at give mere end ét straffespark i samme kamp på Cam Nou.
Der var en kamp i slutningen af sidste sæson hvor det skete. Det var EFTER ligaen var afgjort, og pludselig væltede straffesparkene ind til Barcelona...Det pyntede ganske betragteligt på den meget store forskel der var på straffespark uddelt til hhv. Madrid og Barcelona.
Milan kampen...?
True, nu tænkte jeg mere på RFEF og LaLiga dommerne som er dem der har haft en absurd linje ifht Barca især. Når Madrid driver propagandamaskinen, så får Barca ikke de frispark og straffespark som bliver begået imod dem.

Valdeees - ja, nu tænkte jeg mest på straffespark givet inden alting er afgjort. Som sagt, dommerpræstationen imod Barca er mest grelle når Madridpropagandaen kører og det er naturligt nok mens der stadig er noget at spille for. Sidste sæson var direkte absurd på dét punkt, som om at dommerne pludseligt kompenserede til sidst så statistikken ikke så for grotesk ud.

mikaelk94 - ja, jeg forstår godt at du synes at der var straffe i di Marias tilfælde da du har dine farvede briller på. Det ændrer ikke ved at jeg synes dommerne har en itchy trigger finger ifht at fløjte straffe på Bernabeu sammenlignet på Camp Nou hvor de næsten er bange for at blive slagtet af Madridpressen og derfor kun fløjter når der nærmest ingen tvivl er. Kendsgerningen er bare at di Maria er en diver af de store og dommerne bør være ekstra obs på ham, ligesom de er det i PL overfor Suarez.
Madrid havde en masse ball possesion og overtag i spillet igår (hvilket ikke er givet for dem) og dermed giver det naturligt nok større muligheder for at få straffe- og frispark. Barca har altid op mod 70% af possesion, hvor en relativ stor del er omkring modstanderfeltet, og alligevel er straffesparksstatistikken sjælden til Barcas fordel sammenlignet med RM. Det er bare stof til eftertanke. Igen, det er ikke ment som whine, bare RM fans husker kampe som disse og ikke er hykleriske når/hvis tvivlsomme kendelser går Barcas vej. For mig er der ingen tvivl om at hovedstadsklubben og pressen har mest indflydelse på RFEF, omen i en mindre grad idag end tidligere.

EDIT: Nogen der kan hjælpe med at finde noget statistik på antallet af straffekendelser til hhv Barca og RM (i den periode hvor sæsonen ikke er afgjort), samt possesion over de senere år? (kun LaLiga)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

http://madridista.dk/main/forum/vis_tra ... 423#124967

Hvordan kan de tage sig selv seriøst? Der burde ringe en alarmklokke, når selv deres tossede moderator går ind og forklarer dem, hvorfor Medel skal have det røde kort - SELVFØLGELIG ER DER RØDT KORT!

Ligesom der burde have været det til Maria og Higuain da de gæstede byen for nogle uger siden. Jeg kan simpelthen ikke klare deres hykleri. Er det blevet værre siden Mourinho kom til, eller har de altid været så tåbelige? Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det.
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Haha ham kassow er stadig genial! Det bedste er da han siger Real ikke filmer (kun Maria og Pablo)! Tror simpelthen ikke at Real drengene kan bære at de udover at have nogle af de største psykopater også har de vildeste divere... Det er for meget for dem! Og især fordi man så også lige kan smide mou oveni! Man kan jo ikke finde noget klamt ved sporten som Real ikke er eksperter i!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Myxomatotis

Re: Real Madrid

Indlæg af Myxomatotis »

Til Daluigi

Det virker som om du tror, at det kun er madridistas, der mener, at der ikke var rødt. Det er helt galt. Tjek diverse andre foraer og medier. Der er klart overtal af dem, der mener, at Fabregas er en klaphat, og at der aldrig burde have været rødt.

Til Rummenigge angående diskussionen om straffespark

Du bruger boldbesiddelse som indikator for sandsynligheden for straffespark. Hvad har det med hinanden at gøre? Barcelona bruger en stor del af sin boldbesiddelse på at trille den rundt omkring midten og i området mellem midten og modstanderens felt. Altså ikke steder hvor der kan gives straffe. Real Madrid bruger næsten al sin boldbesiddelse på så hurtigt som muligt at komme ned omkring modstanderens felt, hvor et muligt straffespark kan dømmes. Ergo er der ingen relation mellem boldbesiddelse og mulighed for straffespark. En meget bedre indikator kunne være målchancer og boldbesiddelse omkring modstanderes felt for eksempel.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Myxomatotis skrev:Til Daluigi

Det virker som om du tror, at det kun er madridistas, der mener, at der ikke var rødt. Det er helt galt. Tjek diverse andre foraer og medier. Der er klart overtal af dem, der mener, at Fabregas er en klaphat, og at der aldrig burde have været rødt.

Til Rummenigge angående diskussionen om straffespark

Du bruger boldbesiddelse som indikator for sandsynligheden for straffespark. Hvad har det med hinanden at gøre? Barcelona bruger en stor del af sin boldbesiddelse på at trille den rundt omkring midten og i området mellem midten og modstanderens felt. Altså ikke steder hvor der kan gives straffe. Real Madrid bruger næsten al sin boldbesiddelse på så hurtigt som muligt at komme ned omkring modstanderens felt, hvor et muligt straffespark kan dømmes. Ergo er der ingen relation mellem boldbesiddelse og mulighed for straffespark. En meget bedre indikator kunne være målchancer og boldbesiddelse omkring modstanderes felt for eksempel.
Myx - så vandt RM og du er fluks tilbage efter en længere pause, mistroisk sammenfaldende med RMs dårlige sæsonstart. Lad os se om du også er her hvis RM taber i weekenden ;-)

Hvis Barca trillede den rundt omkring midten ville de nok ikke have været det klart mest scorende hold over de sidste 4 år, eller hvad? Nej, jeg mener ikke at der nødvendigvis er direkte sammenhæng mellem boldbesiddelse og straffespark, men der bliver typisk gået hårdere til de dominerende hold og begået flere frispark/straffespark (især hvis man tager de potentielt "ikke dømte" forseelser med, hvilket statistikken jo desværre ikke gør) imod dem, og da Barca nok er det mest offensive og boldbesiddende hold i verden så er det da underligt at de ikke får flest straffespark.
Senest rettet af rummenigge man okt 01, 2012 4:33 pm, rettet i alt 1 gang.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Brombi »

Myxomatotis skrev:Til Daluigi

Det virker som om du tror, at det kun er madridistas, der mener, at der ikke var rødt. Det er helt galt. Tjek diverse andre foraer og medier. Der er klart overtal af dem, der mener, at Fabregas er en klaphat, og at der aldrig burde have været rødt.
Måske er det fordi der er koldt på toppen. Selv med en 100% legitim sejr til Barca, så vil der altid være nogle idioter som kalder os Uefalona etc. Hvilket usagligt og latterligt argument. Inde på dit holds forum skriver jeres moderater dette:
#2069: Siempre Madrid (RMF-DK Best.) skrev: i dag 14:39

Reglerne foreskriver følgende:

1) gør sig skyldig i spil, som i alvorlig grad er utilladeligt
2) gør sig skyldig i voldsom adfærd

Man kan naturligvis altid diskutere om Medels handling var alvorlig eller voldsom og det henhører jo ene og alene under dommerens skøn, selv om vi alle kan have en mening om det.

Hvad der til gengæld ikke kan være to meninger om er, at det er fuldstændig tåbeligt af Medel, at han skal ind i et sammenstød med Fábregas efter en helt udramatisk situation.
Han har i min optik ret, det er nemlig facts. Sådan som jeg ser det, er Medel voldelig i sin adfærd og viser usportslig og voldelig tendenser - desuden kaster Fabregas sig ikke (som så mange andre påstår at han gør).

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Myxomatotis skrev: Det virker som om du tror, at det kun er madridistas, der mener, at der ikke var rødt. Det er helt galt. Tjek diverse andre foraer og medier. Der er klart overtal af dem, der mener, at Fabregas er en klaphat, og at der aldrig burde have været rødt.
Hvad mener du selv, er den til rødt eller er den ikke til rødt. Ville du ikke forsvare det røde kort hvis det evt. var en af Reals spillere der var i Fabregas sted?

Ifølge mig er det klart rødt kort, ingen tvivl om det røde kort, han har hensigten og aktionen straffes. At benægte dette er at være større klaphat end Fabregas er (ifølge folk på diverse foraer) Eneste der prikker mig i øjet er at Fabregas skal overdrive (læs: ikke skuespil, men overdrivelse) situation.
Allez...

ladislau
Indlæg: 1271
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af ladislau »

Til Myx

Hvad Madridistas eller samtlige andre fan forums mener, det ændrer jo ikke på fodbold reglerne. Uanset om der er kontakt eller ej, så skal Medel have et kort.
Hvorvidt der reelt er kontakt, er imo umuligt at se på tv billederne. Uanset hvor mange forums du går ind på, så stod fjerde dommeren(who called it) bedre placeret end kameraet, men tror fjerde dommeren var ligeglad med graden af kontakt. Medels opførsel er ulovlig uanset hvad.

Fabregas' reaktion kan man klandre, men det var jo ikke ligefrem en Rivaldo han lavede. Med dommerens tavse fløjte kampen igennem, gør jo egentlig en reaktion nødvendig. En interessant debat om det fænomen havde vi for nylig i en anden tråd.

Generelt

Dommerens manglende kendelser er åbenbart normalt en god ting, da Thiagos forseelse ikke blev dømt, så er det pludselig et problem? Det er jo uundgåeligt at det vil få en betydning for kampen, at dommeren ikngenting dømte. Det var dog helt og aldeles ens for begge parter.
Ligesom det var en ulempe for begge, at vores opspil blev ødelagt, og deres kontra ligeså.

Det typiske er dog; tvivlsomme kendelser i alle andre kampe, det er dommerens skyld. Tvivlsomme kendelser i en barca kamp, det er helt bestemt barcas skyld. Rigtig nok Brombi, der er sgu koldt på toppen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 35 gæster