Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

michaelk94 skrev: Hans attitude under EM? Han var klart en af de bedste ved EM, og havde Portugal nu vundet den straffesparkskonkurrence, så var han også blevet kåret til EMs bedste spiller. Så kan det være han havde et brændende ønske om personlig succes, men han skaffede i hvert fald resultater til sit hold.
Jeg ved ikke hvad "han var klart en af de bedste ved EM" dækker over, hvor mange spillere tages med i regningen f.eks. Jeg vil dog sige, at hvis det spil Cristiano viste under EM, var nok til at vinde titlen som turneringens spiller, så havde mange spillere gode chancer, rigtig gode chancer endda. Det er lidt at du siger, han helt klart var blevet kåret til turneringens spiller, hvis de havde vundet straffesparkskonkurrencen. Jeg siger han ikke var blevet kåret til turneringens bedste spiller, selv hvis de havde vunder straffesparkskonkurrence, men nu vandt de så heller ikke, så intet at diskutere der ;-)
michaelk94 skrev: Ellers skal jeg da heller ikke forsvare Ronaldo mere, men nu begynder alle teorierne, men jeg nægter at svine Ronaldo til, før jeg ved, hvad det her drejer sig om. Hans far døde jo for syv år siden på denne tid, og han siger jo heller ikke andet end, at han er ked af det, og derfor ikke fejrede sine mål.
Det er helt sikkert hårdt for ham, når den tid og den dag af året nærmer sig, hvor hans far døde (det var vist præcis for 7 år siden i går), men han siger jo selv at grunden til hans utilfredshed er, at han er ked af det, på grund af nogle professionelle sager. Han siger altså ikke noget om familært forhold. Jeg tror derfor ikke, at det er hans fars 7 år dødsdag, der forårsagede alt det her.

michaelk94 skrev:Alt i alt, er det selvfølgelig dårlig håndtering af Ronaldo, men lad os nu lige se.
Det er mega dårlig hpndtering af Cristiano, især fordi han selv siger at det er noget anliggende mellem ham og klubben. Hvad end det er, så er det lige præcis denne attitude, jeg altid har haft noget imod hos ham. Hans trang til at være i centrum, er ikke lige min kop te. Timing kunne ikke være dårlig, hans hold har haft en shaky sæsonstart, de vinder så over rivalen, og det ser ud til at de måske vender tingene i ligaen også. Det er her at personlig fnidder-fnadder burde lægges på hylden, uanset hvem man er, man har brug for ro omkring holdet. I stedet føler Cristiano og hans bagland åbenbart, at det absolut er nødvendigt at bringe sig selv i centrum, og lade hele omverdenen vide, at man er utilfreds. Nu står Real i en situation, hvor de ikke kan gøre så meget andet end, at lægge ører til rygterne i næsten 14 dage, hvor landsholdspausen varer.

Enhver spiller der har denne attitude, kan jeg ikke klare.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Brombi »

Iniesta og Pirlo var med miles af længder de bedste under EM!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Det er altid polemisk med Ronaldo.

Ingen herinde ved, hvad det handler om. Det kan være, at han føler sig dårligt behandlet og ikke tilstrækkeligt værdsat af hans holdkammerater. Det kan være, at han føler, at klubben har behandlet hans holdkammerater dårligt (f.eks. Kaka). Det kan være, at han vil have en højere løn. Det kan være, at han bare vil have sikret, at han ikke står til at miste en masse penge, når Spaniens nye skattelovgivning træder i kraft. Det kan være, at han vil have en længere kontrakt, så han kan ende karrieren i klubben, som han tidligere har snakket om. Det kan være, at han bare er træt af Real Madrid. Vi ved det ikke.

Derfor er det eneste, man som udenstående kan kommentere på, er om det er godt eller skidt at lufte utilfredsheden i pressen. Jeg ville være yderst irriteret, hvis det foregik i United eller Barca. Men lige præcis Real Madrid ligger altså som de har redt. De bruger nemlig altid selv pressen til at få deres vilje. F.eks. melder de altid deres interesse i andre klubbers spillere gennem pressen, de lægger sjældent fingre imellem, når de skal udtale sig om egne spillere, og mon ikke de også spreder ondsindede rygter om andre klubber. Nu får de så tilbage af samme skuffe af deres bedste og vigtigste spiller. Gid de må få uanede mængder af belastende pressedækning, som de ikke selv kan styre.

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Brombi skrev:Iniesta og Pirlo var med miles af længder de bedste under EM!

Ifølge WhoScored: Iniesta was the TENTH best player on the Spain team at Euro 2012. 0 goals, 1 assist, 20 shots, 5 chances created.

Skru nu ned, ikke? Iniesta var god, men det var Ronaldo bestemt også.
Visca El Barca skrev:

Jeg ved ikke hvad "han var klart en af de bedste ved EM" dækker over, hvor mange spillere tages med i regningen f.eks. Jeg vil dog sige, at hvis det spil Cristiano viste under EM, var nok til at vinde titlen som turneringens spiller, så havde mange spillere gode chancer, rigtig gode chancer endda. Det er lidt at du siger, han helt klart var blevet kåret til turneringens spiller, hvis de havde vundet straffesparkskonkurrencen. Jeg siger han ikke var blevet kåret til turneringens bedste spiller, selv hvis de havde vunder straffesparkskonkurrence, men nu vandt de så heller ikke, så intet at diskutere der ;-)



Det er helt sikkert hårdt for ham, når den tid og den dag af året nærmer sig, hvor hans far døde (det var vist præcis for 7 år siden i går), men han siger jo selv at grunden til hans utilfredshed er, at han er ked af det, på grund af nogle professionelle sager. Han siger altså ikke noget om familært forhold. Jeg tror derfor ikke, at det er hans fars 7 år dødsdag, der forårsagede alt det her.




Det er mega dårlig hpndtering af Cristiano, især fordi han selv siger at det er noget anliggende mellem ham og klubben. Hvad end det er, så er det lige præcis denne attitude, jeg altid har haft noget imod hos ham. Hans trang til at være i centrum, er ikke lige min kop te. Timing kunne ikke være dårlig, hans hold har haft en shaky sæsonstart, de vinder så over rivalen, og det ser ud til at de måske vender tingene i ligaen også. Det er her at personlig fnidder-fnadder burde lægges på hylden, uanset hvem man er, man har brug for ro omkring holdet. I stedet føler Cristiano og hans bagland åbenbart, at det absolut er nødvendigt at bringe sig selv i centrum, og lade hele omverdenen vide, at man er utilfreds. Nu står Real i en situation, hvor de ikke kan gøre så meget andet end, at lægge ører til rygterne i næsten 14 dage, hvor landsholdspausen varer.

Enhver spiller der har denne attitude, kan jeg ikke klare.




Ronaldo var i hvert fald indenfor top 5. Nogle mener, at han var den bedste, nogle mener ikke han var i top 5. Sådan kan man altid diskutere, men tror hovedparten mener, at Ronaldo havde et fantastisk EM.

Ja, nogle mener, at han slet ikke ville spille, men blev tvunget til det. Det skulle så være det professionelle grunde. Jeg ved dog intet, så skal selvfølgelig intet kunne sige. Hvis det dog forholder sig sådan, kan man sagtens forsvare Ronaldo, hvilket man på ingen måde kan, hvis det har det med Iniesta at gøre (hvilket jeg er 100% sikker på, det ikke har)

Og kan kun give dig ret i det sidste. Som Marca også skriver, så lavede Ronaldo jo faktisk hattrick igår. To mål i kampen og et selvmål i pressezonen efter kampen. Det er (næsten) ligemeget hvad, sindssygt dumt at gå til pressen, og motivet er meget svært at få øje på. Det er selvfølgelig også rigtig dårligt inden en landsholdspause, fordi kan man ikke engang svare igen på banen. Nej, nu går der 14 dage, hvor alle rygter om Ronaldo vil florere rundt i verden. Det eneste det kræver, er et hurtigt statement fra Ronaldo omkring problemet. Det skal i hvert fald løses hurtigt. Enten internt eller offenligt.

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

michaelk94 skrev:Ifølge WhoScored: Iniesta was the TENTH best player on the Spain team at Euro 2012. 0 goals, 1 assist, 20 shots, 5 chances created.
Men den statistik siger så intet om de aktioner han laver før de "facts" de tæller med i deres opgørelse kommer. Der hvor han låse forsvaret op og skaber muligheden, at han så ikke har sidste eller anden sidste fod på den afgørende afleveringer er underordnet. Hvor er feks. løb forbi modstanderen, erobrede bolde, afleveringer der har sat modstander holder ud af balance.

Så få facts kan man ikke bruge til en pind, imo.. Jeg siger ikke at han VAR den bedste, men blot at man ikke burde bruge så få facts til at konkludere noget udefra.
Allez...

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Jeg er et meget meget dårlig menneske, der ikke kan lade være med at nyde balladen med C.R og RM...undskyld mange gange.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

emo skrev:
michaelk94 skrev:Ifølge WhoScored: Iniesta was the TENTH best player on the Spain team at Euro 2012. 0 goals, 1 assist, 20 shots, 5 chances created.
Men den statistik siger så intet om de aktioner han laver før de "facts" de tæller med i deres opgørelse kommer. Der hvor han låse forsvaret op og skaber muligheden, at han så ikke har sidste eller anden sidste fod på den afgørende afleveringer er underordnet. Hvor er feks. løb forbi modstanderen, erobrede bolde, afleveringer der har sat modstander holder ud af balance.

Så få facts kan man ikke bruge til en pind, imo.. Jeg siger ikke at han VAR den bedste, men blot at man ikke burde bruge så få facts til at konkludere noget udefra.
Jeg synes bestemt heller ikke, at Iniesta var 10. bedste spiller til EM. Jeg synes han var rigtig god, og hans UEFA pris kan også sagtens forsvares, selvom jeg så mener, at han var mere berettiget i 2010. Nok om det, det handler mere om, at Iniesta ikke var milevidt bedre end Cristiano.

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Skydefinten skrev:Jeg er et meget meget dårlig menneske, der ikke kan lade være med at nyde balladen med C.R og RM...undskyld mange gange.
Forståeligt, jeg havde godt nok også frydet mig, hvis selvsamme situation var sket med Messi, selvom det lyder lidt mere urealistisk :D

Spørgsmålet er, om det overhovedet er så dårligt rent resultatsmæssigt for RM. Det får vi selvfølgelig ikke svar på, men det kunne meget vel ligne Ronaldo, at komme stærkere tilbage efter en lidt skidt sæsonstart. Who knows? :)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Ja det kunne være hvad som helst, men noget kunne tyde på, at han ikke føler der er nok støtte til ham. Igen, hvis det er sandt, så er det kvalmende.

Arbeloa og Kakas udtalelser tyder på, at man er i gang med at forsikre ham, at hele holdet støtter ham.

http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... eakingnews

Måske er det mig, men jeg kan virkelig ikke forestille mig, at Cristiano skulle vælge at kritisere sin klub og ledelsen, fordi han føler hans holdkammerat bliver behandlet dårligt. På mig virker han ikke som sådan en.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Det er lidt sjovt når man tænker på den måde han fejrer sine mål på normalt. Dét med at han peger på sig selv.
Og nu vil han ikke fejre målene. Hm, er det fordi hans holdkammerater ikke tilbeder ham eller hvad? Han kræver vel at de smider sig ned foran ham når han scorer.

Han føler vel at klubben skal gøre endnu mere for at iscenesætte ham. Så han en skønne dag kan vinde en personlig titel.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Interessant vinkel på Cristianodepressionen:

http://www.goal.com/en/news/1717/editor ... eakingnews

Hvis RM fornyer hans kontrakt sådan at han lønmæssigt kan konkurrere med Zlatan, Eto'o osv, så vil det koste RM €45mio ekstra i forhold til hvis han fuldfører sin kontrakt som den er indtil 2015 (dette er udover de ca €45mio euroendnu skal betale ham i lønninger, dvs en fordobling (!)). Det er Beckham skattereglen som ikke vil gælde længere når/hvis hans kontrakt fornys.

Det er for komisk og det kunne ligne ham at opføre sig egocentreret og lejesoldatagtigt. Ja, man har mange problemer hvis man absolut vil være den bedst betalte spiller, men så bør han nok tage til en olierig klub eller håbe på at Kaka bliver afskibet ASAP.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Valdééés
Indlæg: 137
Tilmeldt: tirs dec 13, 2005 1:44 pm
Geografisk sted: Kbh S
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Valdééés »

Det ER faktisk en interessant artikel. Taget Madrid's - og Spaniens økonomi i betragtning tror jeg også de store klubber skal tænke sig godt om inden de kaster om sig med penge. I forvejen betyder Bankias økonomiske status, at den spanske stat vel nærmest har overtaget det lån Madrid fik til at købe Ronaldo for...jeg tror sgu ikke snoren er sååå meget længere til trods for at PP sidder på magten.
# soci: 111109 - Barca, folkets opium

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Piquénbauer skrev:http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... akingnewsæ... Manden har jo ret!
"It is cowardly to make that offensive gesture towards Tito Vilanova, a polite guy, not towards Simeone, who would have kicked his a**e."
Viggo er fodbold-kyndig. Han har ret, Simeone havde ikke efterladt meget af Mou, hvis han havde gjort det ved ham istedet for ved Tito.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Billede

Tito and Mou fit in with the UEFA’S forum of trainers … Macario Karanka fits in with Bert and Ernie in the Sesame Street forum of marionettes

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 30 gæster