Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ulrich
Indlæg: 1711
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af ulrich »

Skydefinten skrev:Slukkede efter 1. halvleg. Måske en god beslutning. Har et eller andet med C.R., når han fejrer en scoring.
Oh yes. Jeg får lyst til at flå en radiator ud af væggen når han fejrer sine scoringer.. Er så fesent.

dinhxa

Re: Real Madrid

Indlæg af dinhxa »

Så ikke kampen, men lagde Atletico sig ned efter 2-1 scoringen?

Amin

Re: Real Madrid

Indlæg af Amin »

dinhxa skrev:Så ikke kampen, men lagde Atletico sig ned efter 2-1 scoringen?
Det er jo som det er.. De fleste hold der spiller mod real spreder jo ben så snart de er bagud i anden halvleg (især Atl. Madrid)...
Samtidig med at Real bare bomber løs når de kan se modstander holdet har banet vejen for dem.. De har det lidt for nemt..

Udover det, har der jo sagt tidligere aldrig været spænding i opgørene mellem de to hold.. Dog var der lidt spænding indtil det stod 2-1.

Håbet er mindre nu. Men vi skal tro på det.. Overordnet set synes jeg vi sku være fuld tilfredse med Barcelonas form. Vi snakker altså om en klub der har en smal trup. alligevel formår vi at være med i toppen i alle turneringer.. hidtil har vi skabt resultater med ære..

Visca Barca

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Haha! Nu er Ronaldo lige pludselig verdens bedste spiller fordi han havde en god dag mod atl madrid og endelig kunne score på nogle af sine utallige langskud plus sit obligatoriske straffespark... Han er en fantastisk spiller men han er ikke i nærheden af Messi og det er vel kun real fans der ikke kan se det! Gun for hire, big game flop og en af de mest egoistiske spillere jeg nogensinde har set! Kunne ikke klare ham da han spillede i man u, hader ham med hele mit hjerte efter han er kommet til real! Det er den sande Ronaldo!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af JonasV »

Belastende at kampen igår kiksede for Atletico, men ja - som mange af jer skriver - alt andet end overraskende. Tror bare vi skal glæde os over hvor godt vi er kommet igen i en sæson der har været præget af træthed og en ulideligt hav af skader. Synes der er god grund til at være stolt af holdet selv om ligaen ser ud til at glippe.

I øvrigt, skulle man måske oprette en Messi vs. Ronaldo-tråd, og samtidig mere eller mindre bandlyse den diskussion i andre tråde? Ok, det lader sig muligvis ikke gøre i praksis, og denne i tråd giver det selvfølgelig en form for mening, men den snak synes at sive som kloakvand ind af sprækkerne i stort set alle tråde på forum efterhånden ;-) (selv om de fleste af os nok er enige i hvem af dem der fortjener kongekronen...)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Kan sagtens se hvad du mener med messi vs ronaldo! Havde bare brug for at komme af med noget ronaldo had :devil:
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jurij »

Messi og CRonaldo diskussioner er kedelige blandt folk som har en IQ over 100. Selv min ven, som er stor CRonaldo fan, siger at Messi er klart bedst. Jeg er utrolig imponeret af Madrid og alle deres rekorder denne sæson, de har virkelig lavet mange, og CRonaldo er som 27-årig bedre end nogensiden før, han bomber bare løs, og har lavet et hattrick og en målgivende aflevering i går.

... men. Det var mod Atletico Madrid, som ikke har vundet over storebror i over 10 år. Og deres målmand lavede fejl på alle Cronaldos mål. Så på den måde er det skuffende. De har modtaget enormt meget dommerhjælp, specielt i første halvdel af sæsonan, alligevel er de kun 4 point foran. Det er virkelig til grin, ikke dårligt, og stadigvæk med enormt mange rekorder i bagagen, men til grin, fordi de har mulighed for meget mere. Desuden har de INTET vist i CL, igen, de har sat rekorder på stribe der også, men de har ikke mødt et eneste bare nogenlunde godt hold. De taber klart El Clasico, hvis de ikke forbedrer sig meget. Og så får de også problemer mod Bayern i første kamp, og taber også klart finalen i CL. De spiller simpelthen ringe, når man tænker på alle de muligheder de får forærende! Har i set Cronaldos mål? Sådan nogen kæmpefejl i forsvaret laver Bayern og Barca altså kun 4-5 gange i en kamp, så jeg vil først se Madrid slå et stort hold, får jeg tror på medaljehøst fra deres side af.
Genopbygning status: færdig.

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Jurij skrev:Messi og CRonaldo diskussioner er kedelige blandt folk som har en IQ over 100. Selv min ven, som er stor CRonaldo fan, siger at Messi er klart bedst. Jeg er utrolig imponeret af Madrid og alle deres rekorder denne sæson, de har virkelig lavet mange, og CRonaldo er som 27-årig bedre end nogensiden før, han bomber bare løs, og har lavet et hattrick og en målgivende aflevering i går.

... men. Det var mod Atletico Madrid, som ikke har vundet over storebror i over 10 år. Og deres målmand lavede fejl på alle Cronaldos mål. Så på den måde er det skuffende. De har modtaget enormt meget dommerhjælp, specielt i første halvdel af sæsonan, alligevel er de kun 4 point foran. Det er virkelig til grin, ikke dårligt, og stadigvæk med enormt mange rekorder i bagagen, men til grin, fordi de har mulighed for meget mere. Desuden har de INTET vist i CL, igen, de har sat rekorder på stribe der også, men de har ikke mødt et eneste bare nogenlunde godt hold. De taber klart El Clasico, hvis de ikke forbedrer sig meget. Og så får de også problemer mod Bayern i første kamp, og taber også klart finalen i CL. De spiller simpelthen ringe, når man tænker på alle de muligheder de får forærende! Har i set Cronaldos mål? Sådan nogen kæmpefejl i forsvaret laver Bayern og Barca altså kun 4-5 gange i en kamp, så jeg vil først se Madrid slå et stort hold, får jeg tror på medaljehøst fra deres side af.
Nu vil jeg først og fremmest lige starte med at præsentere mig her på forummet. Jeg er Real Madrid fan som elsker at holde lidt øje med fjendens diskussioner. Jeg er bestemt ikke herinde for hverken at hovere eller altid at skulle forsvare Real Madrid, men egentlig bare for at give forskellige vinker på diskussionerne. I skal have lov til at svine Real Madrid til, præcis som jeg sviner Barca til, til tider. Jeg synes dog også sagtens man kan diskutere forskellige ting, uden det behøver at være alt for farvet.

Og så tilbage til denne diskussion. Messi/Ronaldo diskussionen har foregået i årevis. De fleste neutrale seere vil sige Messi, mens der også er en del Real Madrid fans der siger Messi, inklusiv mig selv. Jeg synes dog også det er to vidt forskellige spillere, hvilket gør dem svære at sammenligne. Ronaldo er den store fysiske pragteksemplar, mens Messi bare er den geniale fodboldspiller, som enten lægger den geniale aflevering eller dribler forbi et helt hold. Jeg synes Messi er bedre, og det er ikke på grund af kvaliteterne, men på grund af de titler han har sikret Barca. Så kan man altid sige, han måske har haft et bedre hold, hvilket han jo har haft, men med de titler så er det fortjent han er den bedste. Får Ronaldo overtaget i La Liga og CL de næste år og fx afgøre en El Clasico og en CL finale, jamen så kan man måske tage diskussionen op. Jeg mener det er på titlerne man kan se forskellen på de to, for rent kvalitetsmæssigt, så har Ronaldo noget som Messi ikke har og omvendt. På den måde er de umulige at sammenligne.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Velkommen til... :lol:
michaelk94 skrev: Jeg synes dog også det er to vidt forskellige spillere, hvilket gør dem svære at sammenligne.
Enig.
michaelk94 skrev: (...) rent kvalitetsmæssigt, så har Ronaldo noget som Messi ikke har og omvendt. På den måde er de umulige at sammenligne.
Enig.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Jamen velkommen til michael, ser frem til forhåbentlig en masse spændende diskussioner :smile: .

Det er et godt indlæg, det skal du have ros for, en af de mere konstruktive indlæg fra en Real og Cristiano tilhængere herinde ;-) . Jeg er stort set enig i det du skriver dog ikke alt, men når man er sådan rimelig enig, så er der ikke så meget at diskutere :smile: .

Jeg er dog sikker på at du vi kommer til at få en masse spændende diskussioner fremover, for det hold du holder med og det hold vi holder med er går ind i en afgørende fase af sæsonen, hvor de forhåbentlig kommer til at bekæmpe hinanden på flere fronter.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jurij »

Tja... medaljehøst er ikke alt. En verdensstjerne på et dårligt hold, er stadigvæk en verdensstjerne. Hvis et godt hold får en dårlig træner, så kan stjernen på holdet stadigvæk præstere godt men alligevel ikke få medaljer. Vi har set det med Argentina. Et hold bestående af store navne, men f.eks. Maradona har intet kunne med dem. Og han ville intet kunne med Barcelona eller Madrid heller. Men det gør da ikke spillerne mindre gode, en enkelt spiller kan jo godt spille godt alligevel på holdet.

RVPersie er jo stadigvæk en klassespiller, måske top 5 i verden. Men Arsenal spiller jo ikke ligefrem pragtfodbold.

Men hvis du er født i 1994, så har jeg stor respekt for din mentale udvikling. De fleste på den alder kan ikke klare en ordentlig diskussion omkring Messi vs Cronaldo.
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af puyol83 »

Jeg synes faktisk godt Atletico kunne få lidt mere kredit for deres præstation igår, også efter 2-1 målet. Havde det ikke været for en komplet hovedløs kropstakling imod Higuain i en ufarlig position i straffesparksfeltet, kunne Atletico med lidt held have udlignet. Der var vidst 10 min. igen på det tidspunkt. At de så helt mistede modet derefter og indkasserede et mål mere er der ikke så meget at sige til...

Men derfor var det også så meget desto mere uudholdeligt at det ikke blev til et uafgjort, for man (/jeg) sad i løbet af kampen med fornemmelsen af at det faktisk kunne lade sig gøre, hvilket jeg ikke havde regnet med på forhånd!
Så big-up til Atletico for indsatsen... indtil klovnen begik helt unødvendigt straffespark :glad:

Og ligaen er nu (har længe været) meget kompliceret at vinde:
1) Real løber efterhånden tør for kompetente modstandere 2) Barca har en meget svær kamp i weekenden; hvornår har vi sidst slået Levante ude (ved godt de ikke er fast la liga inventar) 3) Barca har også svære kampe tilbage udover Real, i form af bl.a. Espanyol og Betis 4) Real kan gå endnu mere taktisk til værks i el clasico end de plejer fordi et uafgjort er næsten ligeså godt som en sejr for dem nu.

Derfor kan jeg højst sætte min lid til en overbevisende sejr d. 21. og at vi taber ligaen med marginal pointforskel - det vil for mig svare til Barca's moralske sejr i la liga :grin:


...Men man håber vel altid på miraklet :!:
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Jurij skrev:Tja... medaljehøst er ikke alt. En verdensstjerne på et dårligt hold, er stadigvæk en verdensstjerne. Hvis et godt hold får en dårlig træner, så kan stjernen på holdet stadigvæk præstere godt men alligevel ikke få medaljer. Vi har set det med Argentina. Et hold bestående af store navne, men f.eks. Maradona har intet kunne med dem. Og han ville intet kunne med Barcelona eller Madrid heller. Men det gør da ikke spillerne mindre gode, en enkelt spiller kan jo godt spille godt alligevel på holdet.

RVPersie er jo stadigvæk en klassespiller, måske top 5 i verden. Men Arsenal spiller jo ikke ligefrem pragtfodbold.

Men hvis du er født i 1994, så har jeg stor respekt for din mentale udvikling. De fleste på den alder kan ikke klare en ordentlig diskussion omkring Messi vs Cronaldo.
Man kan helt bestemt sagtens være en klassespiller uden titler. RvP er et glimrende eksempel, men der er også spillere som Silva, Rooney osv. Nu synes jeg så bare Ronaldo og Messi er et niveau over alle de andre verdensstjerner. Skal man så endelig sammenligne Ronaldo og Messi, så synes jeg det er umuligt at gøre mht kvalitet, da jeg synes deres kvaliteter er vidt forskellige. Derfor synes jeg den eneste måde, at sammenligne dem på er titlerne her de seneste sæsoner, hvor de jo har kæmpet mod hinanden. Her har Messi klart vundet, han har samtidig været den afgørende faktor i El Clasico, hvilket for mig gør ham til den bedste.
Desuden virker det stadig som om Ronaldo kæmper for at blive verdens bedste, mens Messi egentlig bare kæmper for titlerne. Det virker som om, at de seneste sæsoner har Ronaldo gået mere op i, at være de 700 mio værd, hvilket han klart har været, fremfor at vinde titler. Jeg tror han vil det anderledes i år, hvor han virker mere engageret i holdet. Messi er dog for mig stadig klart den bedste, også selvom Real skulle gå hen og vinde La Liga og CL i år.

Desuden tak for velkomsten til alle. Vi får helt sikkert et par diskussioner i de næste par uger, hvor det hele bliver afgjort. :glad:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

http://onside.dk/nyheder/primera-divisi ... f-saesonen

Befriende at vi nu slipper for at høre på ham lukke lort ud. Jeg håber han holder løftet, men det er så meget copy-cat agtigt. Sir Alex har lavet dette trick før kære oversætter, find på noget nyt ;-) .
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

Det virker jo. Hvorfor så skifte? Og lort kommer vil til at høre på alligevel, for nu bliver det kanaliseret fra hans pressechef/Karanka istedet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 43 gæster