Fejl i nyheder

Diskussion, ris, ros, forslag omhandlende fcbarcelona.dk

Redaktør: Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Fejl i nyheder

Indlæg af JonasV »

Xavi Hernández har for længest skrevet sig ind i de catalsnek historiebøger
Billede

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Fejl i nyheder

Indlæg af Heartbreaker »

Billede
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: Fejl i nyheder

Indlæg af Culé »

http://fcbarcelona.dk/component/content ... eymar.html
Kl. 18.37 løb Neymar ind på Camp Nou til den officielle præsentation foran tilhængerne på Camp Nou. Fremmødet var imponerende og de første vurderinger lød på, at op imod 40.000 tilskuere var til stede denne aften, hvor der var gratis adgang.
Ved godt at ovenstående er skrevet for et stykke tid siden, men man kunne vel godt lige afsætte 2 sek til at opdatere det estimerede fremmøde. Var det 56.000 der blev snakket om? :cool:

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Fejl i nyheder

Indlæg af Ponte »

Hmm... betaler vi ikke Neymar's transfersum over 3 år? (10 mill € allerede betalt sidste sæson)
Så hele vores budget jo netop ikke bruges og der er penge til forstærkninger ;-)
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Brugeravatar
Nidzo7
Indlæg: 759
Tilmeldt: lør feb 05, 2011 12:03 am
Geografisk sted: København
Har takket: 48 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: Fejl i nyheder

Indlæg af Nidzo7 »

http://www.fcbarcelona.dk/component/con ... assen.html

Er Bojan ikke blevet solgt til Roma, og derefter lejet ud til Milan?

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Fejl i nyheder

Indlæg af klogfyr »

Ponte skrev:
Hmm... betaler vi ikke Neymar's transfersum over 3 år? (10 mill € allerede betalt sidste sæson)
Så hele vores budget jo netop ikke bruges og der er penge til forstærkninger ;-)
Selv om vi betaler hans transferbeløb over 3 år, så er man vel nødt til at trække hele beløbet fra dette års transferbudget. Vi har jo tidligere købt dyre spillere, hvor man har fordelt betalingen udover en årrække, men hele deres transferbeløb er stadig trukket fra vores tidligere transferbudgetter, som om, de blev betalt på en gang.

Hvis vi skubber Neymars transfer videre på næste års budgetter, så vil vores kommende 3 års transferbudgetter jo hedde 2014: 34 mio (50-16 som er første års afbetaling på Neymar), 2015: 34 mio (samme afbetaling som 2014) og 2016: 35 mio. (sidste afbetaling på Neymar som er 15 mio).

Så for mig at se, så skal der fra vores 50 mio i år trækkes alle 57 mio fra, ellers går det udover de fremtidige budgetter. Men ifølge Blau92s glimrende regnskaber med vores transfers, så kan jeg se, at vi i de seneste 2 sæsoner har brugt 106.5 mio euro på spillere og solgt for 53,2 mio euro. Så hvis man lægger de 53,2 mio, som vi har solgt for til vores seneste 2 sæsoners transferbudget på 50 mio euro hver, så har vi de seneste 2 sæsoner haft 153.2 mio euro at købe ind for, men kun brugt 106.5 mio euro, hvilket giver et overskud på 46,7 mio euro. Af de 46.7 mio euro vi har haft i overskud, så er de 10 mio af dem nok brugt på Neymar, resten gætter jeg på er brugt på at nedbringe gælden.

Så reelt tror jeg kun, at vi skal trække de resterende 47 mio euro af Neymars transfer fra vores nuværende budget, hvilket efterlader os med 3 mio euro at købe ind for plus det vi sælger for. Desuden så, ifølge hvad jeg har læst om transferen, skal de 7 mio af transferbeløbet komme fra venskabskampe, hvilket vil sige de 7 mio ikke er en decideret udgift, men en manglende indtægt, som vi måske ikke havde regnet med at få ind alligevel, da vi "bare" skal sende spillerne afsted og spille en ekstra kamp. Så måske er det kun 40 mio vi skal trække fra vores nuværende budget, hvilket vil efterlade os med 10 mio euro at købe ind for plus det vi sælger for. Dermed vil vi stadig have rigeligt med penge at købe ind for, hvis vi sælger Villa plus nogle andre. Dermed vil Neymar transferen heller ikke have indflydelse på vores kommende transferbudgetter.

Det blev et langt indlæg (og burde nok have været postet i en anden tråd), men det er mit gæt på, hvor meget vi har tilbage af vores transferbudget.

Glinka

Re: Fejl i nyheder

Indlæg af Glinka »

Jeg er normalt meget tilfreds med jeres nyheder her på FCBarcelona.dk,
men man er vel også nødt til, at sige til når man ikke er enig.
I en nyhed af d. 29. maj 2013, skrives der, at David Villa ikke har haft nogen god sæson.
Det er jeg ikke enig i, og mener bestemt han har vist sit værd for Barca i sæsonen 2012-13.
Sandheden er bare, at truppen er blevet mættet af det samme spil, andre har klubber har luret deres taktik, og så er der tid til fornyelse. Jeg vil næsten påpege, at Villa har været fundamental for os, især i Champions League.
Man kan i stedet for at sige, at der er tale om den samme situation som der var gældende i sæsonen 2002/03,
hvor en lang række af klubbens store spillere forlod Barca og et generationsskifte var nødvendigt.
Der er sandt, at det måske er det forkerte tidspunkt at bibeholde angribere, der allerede har haft deres storhedstid
og er mætte af succesen, men jeg mener nu alligevel, at han har vist sit værd, også denne sæson :-)

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Fejl i nyheder

Indlæg af zqa »

Det er jo ikke en fejl, blot en subjektiv holdning præcis som din egen.
#jesuisSheep

Glinka

Re: Fejl i nyheder

Indlæg af Glinka »

Det er jeg godt klar over, men jeg synes bare man skal være opmærksom på, at det ofte forholder sig sådan med spillere der har været i klubben 3-4 år. Medierne kan hurtigt få Villas præstationer til at fremstå mindre tilfredsstillende og klubben har også en interesse i, at investere i nye spillere så det kan give indtægter i forbindelse med trøjesalg etc. Det jeg bare gerne vil frem til er, at Villas betydning for Barca også har været stor denne sæson. Du har ret i, det ikke er en fejl, men nærmere en diskussion så :-)

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2823
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Fejl i nyheder

Indlæg af whidgee »

Er fuldstændig uenig med dig Glinka. Villa har været elendig i denne sæson. Skyldes det skader? Måske. Men det ændrer ikke på, at han har spillet elendigt og brændt en masse chancer.

Birksted
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør jun 15, 2013 1:03 pm

Re: Fejl i nyheder

Indlæg af Birksted »

http://www.fcbarcelona.dk/component/con ... essiq.html

Cruyff har ikke udtalt at vi skulle sælge Messi. Som den største nyhedskilde omkring Barca i DK, ville det være fedt hvis i havde forklaret hans udtalelse, i stedet for at springe på eb.dk-vognen. Og så er det altså oversat misvisende i jeres artikel. Cruyffs pointe er, at hvis han selv havde været præsident, så havde hun kun brugt penge på Neymar, hvis det var fordi han havde overvejet et salg af Messi. Ret langt fra hvad medierne skriver.

Beklager hvis det lyder lidt hårdt, men jeg synes det er arbejde på et niveau, langt under hvad i plejer at levere.

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 918
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Fejl i nyheder

Indlæg af Wennerberg »

Birksted skrev:http://www.fcbarcelona.dk/component/con ... essiq.html

Cruyff har ikke udtalt at vi skulle sælge Messi. Som den største nyhedskilde omkring Barca i DK, ville det være fedt hvis i havde forklaret hans udtalelse, i stedet for at springe på eb.dk-vognen. Og så er det altså oversat misvisende i jeres artikel. Cruyffs pointe er, at hvis han selv havde været præsident, så havde hun kun brugt penge på Neymar, hvis det var fordi han havde overvejet et salg af Messi. Ret langt fra hvad medierne skriver.

Beklager hvis det lyder lidt hårdt, men jeg synes det er arbejde på et niveau, langt under hvad i plejer at levere.
Velkommen til, Birksted ;-)

Her er hans udtalelse på spansk: Con Neymar fichado, yo me habría planteado la posibilidad de vender a Messi y es algo que algunos estarían de acuerdo y otros no.

Så med andre ord, hvis han var præsident og Neymar var blevet købt, ville han overveje at sælge Messi.

Og som vi skriver i nyheden, hvor vi citerer Cruyff: "Når Neymar nu er blevet købt, ville jeg overveje at sælge Messi.

Kan ikke lige se din problemstilling
Wennerberg
Forum Admin

Birksted
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør jun 15, 2013 1:03 pm

Re: Fejl i nyheder

Indlæg af Birksted »

Wennerberg skrev: Og som vi skriver i nyheden, hvor vi citerer Cruyff: "Når Neymar nu er blevet købt, ville jeg overveje at sælge Messi.

Kan ikke lige se din problemstilling
Beklager hvis jeg var lige hård nok.

Jeg synes bare med overskriften, i lægger op til en anden vinkel på historien, end den citatet fortæller.

I er så dygtige herinde, til at gå i dybden med nyhederne omkring klubben. Jeg havde lidt forventet at i ville levere mere, end samtlige andre nyhedsmedier, der bare har oversat en tilfældig historie, uden rent faktisk at læse interviewet igennem forinden.

Og tak for velkomsten, jeg er nu ældgammel bruger af både forum og hjemmeside, men min gamle profil var åbenbart død

Brugeravatar
Fantomet
Indlæg: 263
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 2:24 pm
Geografisk sted: Aarhus V med 2 A'er.
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Re: Fejl i nyheder

Indlæg af Fantomet »

Birksted skrev:
Wennerberg skrev: Og som vi skriver i nyheden, hvor vi citerer Cruyff: "Når Neymar nu er blevet købt, ville jeg overveje at sælge Messi.

Kan ikke lige se din problemstilling
Beklager hvis jeg var lige hård nok.

Jeg synes bare med overskriften, i lægger op til en anden vinkel på historien, end den citatet fortæller.

I er så dygtige herinde, til at gå i dybden med nyhederne omkring klubben. Jeg havde lidt forventet at i ville levere mere, end samtlige andre nyhedsmedier, der bare har oversat en tilfældig historie, uden rent faktisk at læse interviewet igennem forinden.

Og tak for velkomsten, jeg er nu ældgammel bruger af både forum og hjemmeside, men min gamle profil var åbenbart død
Hvad hedder du før herinde?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Fejl i nyheder

Indlæg af Blaugrana92 »

I hvert fald ikke teemuss.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster