18 - Oriol Romeu

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

18 - Oriol Romeu

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Så er handlen så tæt på, at Romeu fortjener sin egen tråd.

Fulde navn: Oriol Romeu Vidal.
Fødselsdato: 24. September 1991.
Fødested: Ulldecona, Spanien.
Position: Defensiv midtbanespiller.
Højde: 1.83 m.



Billede

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Oriol Romeu

Indlæg af FCBarcelonaChr »


EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Oriol Romeu

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Oriol Romeu

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
tirs jul 18, 2023 12:42 am
Til gengæld laver han væsentlig færre afleveringer. Og helt sikkert væsentligt færre progressive passes. Begge dele ifølge fbref.

Men der kan en forskel i spillestil klubberne i mellem selvfølgelig også gøre en sammenligning meningsløs.

Anyway. Han virker da som en fin lappeløsning en sæson eller 2.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Oriol Romeu

Indlæg af EasyBuddhist »

DrGink skrev:
tirs jul 18, 2023 7:00 am
EasyBuddhist skrev:
tirs jul 18, 2023 12:42 am
Til gengæld laver han væsentlig færre afleveringer. Og helt sikkert væsentligt færre progressive passes. Begge dele ifølge fbref.

Men der kan en forskel i spillestil klubberne i mellem selvfølgelig også gøre en sammenligning meningsløs.

Anyway. Han virker da som en fin lappeløsning en sæson eller 2.
Som du siger, så skal man tage forskellen mellem spillestilen i betragtning. Det væsentlige er, de har nøjagtig samme succes rate. Oriol er langt mere end en lappeløsning, det får man snart at se
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Oriol Romeu

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
tirs jul 18, 2023 11:37 am
DrGink skrev:
tirs jul 18, 2023 7:00 am
EasyBuddhist skrev:
tirs jul 18, 2023 12:42 am
Til gengæld laver han væsentlig færre afleveringer. Og helt sikkert væsentligt færre progressive passes. Begge dele ifølge fbref.

Men der kan en forskel i spillestil klubberne i mellem selvfølgelig også gøre en sammenligning meningsløs.

Anyway. Han virker da som en fin lappeløsning en sæson eller 2.
Som du siger, så skal man tage forskellen mellem spillestilen i betragtning. Det væsentlige er, de har nøjagtig samme succes rate. Oriol er langt mere end en lappeløsning, det får man snart at se
Statistik er taknemmeligt... Det afhænger jo eksempelvis enormt meget af den risiko spilleren tager i pasningsspillet.

Oriel anlægger næppe den samme risiko i pasningsspillet, som Busq.

Det sagt så er Romeu fra mit perspektiv en ganske fin løsning..., men det er dog nær blasfemisk at sammeligne 1:1 med Busq.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Oriol Romeu

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Oriol Romeu

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Oriol Romeu

Indlæg af Barca80 »

Så sker det virkelig. Han bliver simpelthen købt. Suk..

Hele tre spillere på 32 år, i samme f***ing transfervindue. Mega flot.

Billede

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Oriol Romeu

Indlæg af Kvoller »

Barca80 skrev:
tirs jul 18, 2023 8:13 pm
Så sker det virkelig. Han bliver simpelthen købt. Suk..

Hele tre spillere på 32 år, i samme f***ing transfervindue. Mega flot.

Billede
Jeg har ventet på dette indlæg fra dig :lol:

Vi har også hentet Faye på 19, Vitor Roque på 19 og vi skulle være tæt på Tudor Mendel på 18 fra Chelsea. Men det er lige meget, for det kan man ikke brokke sig over, vel?

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Oriol Romeu

Indlæg af Barca80 »

Kvoller skrev:
tirs jul 18, 2023 8:29 pm
Jeg har ventet på dette indlæg fra dig
Jamen så skuffede jeg dig jo ikke, og det bare alletiders :wave:
Kvoller skrev:
tirs jul 18, 2023 8:29 pm
Vi har også hentet Faye på 19, Vitor Roque på 19 og vi skulle være tæt på Tudor Mendel på 18 fra Chelsea. Men det er lige meget, for det kan man ikke brokke sig over, vel?
Tjo, men dem du nævner ser vi formentlig først på banen om 1 til 4 år ude i fremtiden. De omtalte tre spillere på 32 år er købt for at træde på banen allerede i dag. Der er forskellen, og det er dét jeg brokker mig over :wave:

Desuden, hvad der skuffer mig mest er, at jeg havde jeg set en fuldblods erstatning for Busquest, i stedet for en halvpensionist fra en bundklub i form af Romeu. Synes denne transfer er en smule skudt i låget, to be honest :clap:

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Oriol Romeu

Indlæg af Kvoller »

Men hvordan vil du finde en, når der næsten ikke er penge at gøre med?

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2649
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 261 gange

Re: Oriol Romeu

Indlæg af Isageren »

Kvoller skrev:
tirs jul 18, 2023 9:47 pm
Men hvordan vil du finde en, når der næsten ikke er penge at gøre med?
Du skal ikke regne med svar, for så kan han ikke blive ved med at kritisere ledelsen og træneren.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Oriol Romeu

Indlæg af Barca80 »

Kvoller skrev:
tirs jul 18, 2023 9:47 pm
Men hvordan vil du finde en, når der næsten ikke er penge at gøre med?
Jeg kigger på helheds billedet under Laporta når jeg bedømmer ledelsen.

Flop køb som Ferran Torres til 50 mio. , og 6 måneder senere endnu et dumt køb som Raphinha til 50 mio. euro, som endda er på samme position, er bare nogle af ledelsens dumme bedrifter. Det er samlet 100 mio. euro ud af vinduet, som kunne blive brugt til en værdig Busquest afløser, fx Zubimendi eller Kimmich.

Nu når man er på skideren pga. fortidens dumme fejl, giver det ikke særlig mening at købe en 32 årig spiller fra 4. hylde. Giv de unge chancen eller klar dig med dem du har.
Isageren skrev:
tirs jul 18, 2023 10:20 pm
Du skal ikke regne med svar, for så kan han ikke blive ved med at kritisere ledelsen og træneren.
Der fik du et svar. Ked af at måtte skuffe dig :wave:

Hristo
Indlæg: 363
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Oriol Romeu

Indlæg af Hristo »

Barca80 skrev:
tirs jul 18, 2023 10:33 pm
Kvoller skrev:
tirs jul 18, 2023 9:47 pm
Men hvordan vil du finde en, når der næsten ikke er penge at gøre med?
Jeg kigger på helheds billedet under Laporta når jeg bedømmer ledelsen.

Flop køb som Ferran Torres til 50 mio. , og 6 måneder senere endnu et dumt køb som Raphinha til 50 mio. euro, som endda er på samme position, er bare nogle af ledelsens dumme bedrifter. Det er samlet 100 mio. euro ud af vinduet, som kunne blive brugt til en værdig Busquest afløser, fx Zubimendi eller Kimmich.

Nu når man er på skideren pga. fortidens dumme fejl, giver det ikke særlig mening at købe en 32 årig spiller fra 4. hylde. Giv de unge chancen eller klar dig med dem du har.
Isageren skrev:
tirs jul 18, 2023 10:20 pm
Du skal ikke regne med svar, for så kan han ikke blive ved med at kritisere ledelsen og træneren.
Der fik du et svar. Ked af at måtte skuffe dig :wave:
Altså det med at vi har hentet tre unge som måske er klar om et par år, og tre 32-årige, som kan bruges her og nu, det giver vel for så vidt fin mening.

De tre 32-årige er hentet for samlet set 5 mio euro. Altså meget lidt. (Som lille bonus får Torre endda en mulighed for superrelevant udvikling).
Gundogan ville verdens pt bedste klub meget gerne forlænge, og desuden var der klubber som Arsenal, der også forsøgte. Ja han er ret gammel, men han er stadig helt på toppen og i verdenseliten. Desuden elsker han Barca så hjerteblod får vi også. Det er svært at hade den signing.
Romeu og Martinez er superfine til bredden. Begge har altid spillet fast i deres klubber og er kendte kort. Det styrker samlet set. Desuden kan jeg ikke se hvorfor Romeu ikke skulle kunne overraske positivt, når han er omgivet af gode boldspillere, og netop kan tilføre noget power de andre ikke har. Martinez er ikke et kæmpe ønske fra min side, men han er gratis og borger for kvalitet. At de tre er 32 år ændrer ikke på at de de næste par sæsoner kan være med til at styrke os.

De tre unge ligner også gode signings. To af dem (Faye og Chelseadrengen) for næsten ingen penge samlet, men samtidig lugter de af fingeren på pulsen og godt scouting-håndværk (Deco), i en lækker grad.
Roque koster mange penge, men han har sateme også en spændende profil. En hårdtarbejdende målscorer med god teknik og et Barca-bankende hjerte. Igen lugter det af godt håndværk, og en af de transfers, hvor vi ellers bliver slået på målstregen (Endrick, Vinicius, Guler, find selv flere).

At vi ikke fik Guler er ærgerligt, når det så ud til et røverkøb for ca 20 mio euro, men det er sgu meget fedt, vi satte en streg i sandet og ikke hoppede på diverse efterkrav om ekstrapenge. Desuden har vi jo ret mange offensive midtbanetalenter i klubben. Yamal, Guille Fernandez og Dani Rodriguez er mig bekendt alle kæmpetalenter, desuden Torre og sikkert flere.

Du ved heller ikke om nogle voksne i klubben rent faktisk har en plan ift DM på længere sigt. Er det fx om et år Pau Prim eller Casado er ved at være klar, er et andet talent i kikkerten eller er det der vi hugger til på en af de bedste DM’er…

Sidste ting: ja, Ferran Torres og Raphinha for 100 mio samlet er ikke klubben stolteste transfers. Men Raphinha er trods alt en del af en slagkraftig trup som tilfører slutprodukt, men måske mangler verdensklasse. Torres er bare lidt ærgerlig at have rendende i sin nuværende forfatning. Men du finder ikke en fodboldklub, som kun laver gode transfers, så at dømme den nuværende ledelse med dem som slående eksempler er for tyndt.

Jeg tror sjovt nok jeg vil sige at netop helhedsbilledet er lige præcis det som viser at vores nuværende ledelse gør et godt stykke arbejde. Hentede en spændende træner som er årsag til at mange vil spille på holdet og skaber et godt miks af disciplin og god stemning, har ryddet meget op i lønlortet, bygger nyt stadion, har været meget kapable til at finde økonomiske løsninger med svære og upopulære beslutninger, som dog har fjernet meget af vores gæld - og er lige blevet spanske mestre.

Vores nuværende ledelse laver også fejl. Men hold nu kæft hvor har de overtaget noget nær et fallitbo, som de umiddelbart er ved at forvandle til et meget mere bæredygtigt projekt. Det lange seje træk. Det er netop helhedsbetragtningen jeg savner i indlæg som ovenstående.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 45 gæster