6 - Gavi

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af EasyBuddhist »

nosslo15 skrev:
tors aug 19, 2021 1:51 pm
EasyBuddhist skrev:
tors aug 19, 2021 10:10 am
SpillerSomMESSI skrev:
tors aug 19, 2021 10:02 am
nosslo15 skrev:
tors aug 19, 2021 9:58 am
Men hvor vil i så have Pedri og de Jong? De er jo også begge meget alsidige.
De Jong som libero
------Nico--------
-Gavi-----Pedri-
Man kan også spille 4-3-1-2, men der ser jeg nu hverken Nico, Gavi, de Jong eller Pedri som oplagte til den forreste position. Til gengæld har man jo en solid backup til alle de tre nævnte positioner, da de alle fire er meget alsidige og med tiden vel kommer til at kunne dække hinandens positioner af.
Her fisker du vist efter Puig?
Ja, eller Demir eller Coutinho som det ser ud lige nu. Grizmann kan jo også spille den, så der er nok af muligheder
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af DeanCassady »

Din Puig-begejstring er beundringsværdig, men jeg tænker, at det efterhånden er tid til at se bæstet i øjnene, og erkende at potentialet muligvis ikke munder ud i hverken Ballon d'Or-kåringer eller fast spilletid på Camp Nou.

Gavi lader til gengæld til at blive et spændende bekendtskab, og jeg er (overraskende nok) rørende enig i, at De Jong som libero ikke er en dårlig idé. Det vil i givet fald frigøre en midtbaneplads til endnu en kreativspiller, så vi lidt nemmere kan lirke de dybtstående modstandere op.

Problemet med De Jong er, at han er så helvedes dygtig på alle positioner, at der altid er vigtige spil-elementer, man frygter at miste, når man begynder at rykke rundt på ham.
Robert Zimmerman

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af nosslo15 »

Ideen ( for mit vedkommende i hvert fald ) med de Jong på libero positionen, er jo, at han selv kan vurdere, hvor der er mest brug for ham, så han i princippet kan agere overalt på banen og dermed også bruge sine forskellige egenskaber bedst muligt. Lige som gode gamle Morten Olsen i de glade firsere. Dette betyder selvfølgelig, at en del kommer til at afhænge af en mands beslutninger og dagform! Men heldigvis er de Jongs fodboldintelligens ret høj. Men det betyder også, at når en mand er fri til at gøre, hvad han føler er det rigtige eller vigtige at gøre, så bliver det sværere for modstanderne at forberede sig på, rent taktisk, fordi du ikke kan forudse om han løber med bolden fra boks til boks eller om han blot støder med frem som ekstra midtbane. Eller om han tager sidste skanse og eksempelvis beder Araujo om at støde frem som midtbane forstærkning.

Så er det jo også en position, der i virkeligheden er tiltænkt BOLDBESIDDENDE hold og for et hold som Barca, der typisk har 65-70%, så burde man kunne få det optimale ud af denne position.

Men det kræver et meget højt løbepensum, at spille libero og derfor vil det også i virkeligheden være perfekt, hvis det ikke er noget han skal spille i hver eneste kamp, så han kan spare noget på kræfterne over sæsonen. Og dette er bla. også derfor jeg er fortaler for i hvert fald 2 forskellige systemer.

Endelig er der også den fordel ved de Jong, som dybtliggende forsvarspiller, at når vi presses højt og ofte taber en masse dumme bolde ved Stegens risikable udspark, så er de Jong enormt pres resistent og kan spilles i fødderne af målmanden - og herefter kan han så afvikle spillet videre frem i banen. Som Xavi gjorde det. Dette er i hvert fald en metode til at håndtere højt pres, som er væsentlig mere effektiv end hasarderede udspark, eller at give bolden til Pique eller Lenglet. Endelig tænker jeg også, at vi måske i Garcia, har en spiller, som kan noget af det samme som de Jong, når vi er under højt pres; altså bevare roen og finde løsningerne.

I øvrigt, når vi nu taler om alsidige og intelligente forboldspillere, så er det en stor fornøjelse for mig, at kunne konstatere, at vi har indtil flere af dem: Antoine Griezman f.eks., som jo, måske med rette, har været udskældt det første halvandet års tid og som du, Easy, jo elsker at bande over. Jeg kunne virkelig godt tænke mig at se dette hold vinde noget stort med Griezman, som en af de bærende kræfter, fordi han bare hele tiden søger at skabe overtal, når vi har bolden og samtidigt er et bæst defensivt. Og så kan han afslutte og lægge op - han er i konstant bevægelse og er for mig at se den mest komplette fodboldspiller vi har udover de Jong. Griezman er måske ikke den store dribler, men han kan stadig drive bolden fremad og time sine afleveringer, som vi så det til Brathwaite forleden ved 4-2 målet. Hip hip hurrah for Griezman, han er en gutterman!

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af nosslo15 »

nosslo15 skrev:
tors aug 19, 2021 5:37 pm
Ideen ( for mit vedkommende i hvert fald ) med de Jong på libero positionen, er jo, at han selv kan vurdere, hvor der er mest brug for ham, så han i princippet kan agere overalt på banen og dermed også bruge sine forskellige egenskaber bedst muligt. Lige som gode gamle Morten Olsen i de glade firsere. Dette betyder selvfølgelig, at en del kommer til at afhænge af en mands beslutninger og dagform! Men heldigvis er de Jongs fodboldintelligens ret høj. Men det betyder også, at når en mand er fri til at gøre, hvad han føler er det rigtige eller vigtige at gøre, så bliver det sværere for modstanderne at forberede sig på, rent taktisk, fordi du ikke kan forudse om han løber med bolden fra boks til boks eller om han blot støder med frem som ekstra midtbane. Eller om han tager sidste skanse og eksempelvis beder Araujo om at støde frem som midtbane forstærkning.

Så er det jo også en position, der i virkeligheden er tiltænkt BOLDBESIDDENDE hold og for et hold som Barca, der typisk har 65-70%, så burde man kunne få det optimale ud af denne position.

Men det kræver et meget højt løbepensum, at spille libero og derfor vil det også i virkeligheden være perfekt, hvis det ikke er noget han skal spille i hver eneste kamp, så han kan spare noget på kræfterne over sæsonen. Og dette er bla. også derfor jeg er fortaler for i hvert fald 2 forskellige systemer.

Endelig er der også den fordel ved de Jong, som dybtliggende forsvarspiller, at når vi presses højt og ofte taber en masse dumme bolde ved Stegens risikable udspark, så er de Jong enormt pres resistent og kan spilles i fødderne af målmanden - og herefter kan han så afvikle spillet videre frem i banen. Som Xavi gjorde det. Dette er i hvert fald en metode til at håndtere højt pres, som er væsentlig mere effektiv end hasarderede udspark, eller at give bolden til Pique eller Lenglet. Endelig tænker jeg også, at vi måske i Garcia, har en spiller, som kan noget af det samme som de Jong, når vi er under højt pres; altså bevare roen og finde løsningerne.

I øvrigt, når vi nu taler om alsidige og intelligente forboldspillere, så er det en stor fornøjelse for mig, at kunne konstatere, at vi har indtil flere af dem: Antoine Griezman f.eks., som jo, måske med rette, har været udskældt det første halvandet års tid og som du, Easy, jo elsker at bande over. Jeg kunne virkelig godt tænke mig at se dette hold vinde noget stort med Griezman, som en af de bærende kræfter, fordi han bare hele tiden søger at skabe overtal, når vi har bolden og samtidigt er et bæst defensivt. Og så kan han afslutte og lægge op - han er i konstant bevægelse og er for mig at se den mest komplette fodboldspiller vi har udover de Jong. Griezman er måske ikke den store dribler, men han kan stadig drive bolden fremad og time sine afleveringer, som vi så det til Brathwaite forleden ved 4-2 målet. Hip hip hurrah for Griezman, han er en gutterman!
Kære Allesammen.

Jeg tror vistnok, Jeg er kommet til at få noget af Easys helsesaft og indrømmer blankt, at ovenstående er lige højstemt nok, jeg er forholdvis ny her på forummet og skal måske nok lære at dosere mine kæphæste lidt bedre.

Dog, i fodboldens verden er vi alle børn - lykkelige børn.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af EasyBuddhist »

DeanCassady skrev:
tors aug 19, 2021 2:56 pm
Din Puig-begejstring er beundringsværdig, men jeg tænker, at det efterhånden er tid til at se bæstet i øjnene, og erkende at potentialet muligvis ikke munder ud i hverken Ballon d'Or-kåringer eller fast spilletid på Camp Nou.

Gavi lader til gengæld til at blive et spændende bekendtskab, og jeg er (overraskende nok) rørende enig i, at De Jong som libero ikke er en dårlig idé. Det vil i givet fald frigøre en midtbaneplads til endnu en kreativspiller, så vi lidt nemmere kan lirke de dybtstående modstandere op.

Problemet med De Jong er, at han er så helvedes dygtig på alle positioner, at der altid er vigtige spil-elementer, man frygter at miste, når man begynder at rykke rundt på ham.
Jeg ved ikke om den skinner så meget igennem her. Det er i hvert fald mere ment som et forsøg på at forklare, hvor jeg står i forhold til den offensive midtbane. Jeg har flere gange givet udtryk for at jeg synes, der mangler farlighed foran mål og med det, mener jeg afslutningsevner og kreativitet. Det synes jeg ikke, hverken Pedri, de Jong, Gavi eller Nico umiddelbart tilføjer til den position. Jeg hellere, man har en type, som en af de andre nævnte og allerhelst ville man jo gerne have en stjerne til at spille der og det er klart, at hvis man spiller 3-5-2 eller 4-3-1-2 så bliver der ende mere vigtigt at tilføre noget offensiv kvalitet til positionen, såsom afslutnings færdigheder, kreativitet og mand-mand evner.

Så nej, det er i det er i dette tilfælde ikke specifikt Puig, jeg tænker på, men mere, hvem der kan dække positionen, og hvem, der ikke kan. Som jeg ser det ;-)

Mht de Jong, så synes jeg, han er helt fantastisk. Jeg savner dog begrænsningens kunst, da det ofte ser ud til, han skal dække for mange opgaver i løbet af kampene. Det falder dog tilbage på Koeman, for en stor del. Specielt er der kampe, hvor de Jong har mange offensive aktioner og det synes jeg ikke altid klæder hans spil. Ganske enkelt fordi, det slet ikke er der, han har sine spidskompetencer.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af nosslo15 »

Jeg er enig mht. de Jong og hans ageren i feltet sidste sæson, det var noget malplaceret, han skal ikke som sådan være afslutter.

Men hans kompetenceområde er enormt; altså fra den defensive position i et 3-mands forsvar til både defensiv midt og så i en mere offensiv rolle - og så er han en fremragende erobringsspiller og er enormt presresistent med bolden. Men det er så også disse kompetencer man alle kan udnytte med liberopositionen.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af FCBarcelonaChr »


EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af EasyBuddhist »

FCBarcelonaChr skrev:
tirs aug 24, 2021 4:36 pm
Jeg glæder mig rigtig meget til at se Almeida i aktion for b-holdet. Jeg har store forventninger til ham og jeg håber, han begynder at få et par kampe i denne sæson. Garcia og Almeida som CB´s, det er fremtiden. Derudover, så håber jeg at Luzzi også får debut på b-holdet snart. Vi mangler en CF, der er lavet på La Masia.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af FCBarcelonaChr »


kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af Kvoller »

Kunne vi skrive "Gavi" i titlen på denne tråd måske? Jeg når altid lige at undre mig over, hvem han er :lol:

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Kvoller skrev:
tors sep 02, 2021 5:42 pm
Kunne vi skrive "Gavi" i titlen på denne tråd måske? Jeg når altid lige at undre mig over, hvem han er :lol:
:lol: Min fejl da jeg lavede tråden :lol:

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af FCBarcelonaChr »

:eek: Han er lige blevet 17!


Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af Drake »

FCBarcelonaChr skrev:
tors sep 02, 2021 5:55 pm
Kvoller skrev:
tors sep 02, 2021 5:42 pm
Kunne vi skrive "Gavi" i titlen på denne tråd måske? Jeg når altid lige at undre mig over, hvem han er :lol:
:lol: Min fejl da jeg lavede tråden :lol:
Men kan vi så få ændret det? måske forrest :grin:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Drake skrev:
tors sep 02, 2021 9:10 pm
FCBarcelonaChr skrev:
tors sep 02, 2021 5:55 pm
Kvoller skrev:
tors sep 02, 2021 5:42 pm
Kunne vi skrive "Gavi" i titlen på denne tråd måske? Jeg når altid lige at undre mig over, hvem han er :lol:
:lol: Min fejl da jeg lavede tråden :lol:
Men kan vi så få ændret det? måske forrest :grin:
Jeg ville hvis jeg kunne og beklager de gener det måtte have medført! :lol:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster