Miralem Pjanic

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 8 - Miralem Pjanic

Indlæg af Dytrax »

Barça have absolute confidence in Koeman. The club think Koeman is the ideal coach for this season and hope he can be successful in charge of a project aiming for a strong future. The idea is that he will stay another year after this one at least. [Diario Sport]
Håber det er en and.
Kan ikke forstå, hvis ledelsen er af den overbevisning, at Koeman er den rette.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 8 - Miralem Pjanic

Indlæg af EasyBuddhist »

Dytrax skrev:
lør sep 04, 2021 6:24 pm
Barça have absolute confidence in Koeman. The club think Koeman is the ideal coach for this season and hope he can be successful in charge of a project aiming for a strong future. The idea is that he will stay another year after this one at least. [Diario Sport]
Håber det er en and.
Kan ikke forstå, hvis ledelsen er af den overbevisning, at Koeman er den rette.
Det er jo noget, de skal sige. Alt andet vil være mærkeligt, men samtidig er det også et udtryk for, at der bliver sat spørgsmålstegn udefra og så kommer det jo i kølvandet på Pjanic interviewet
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: 8 - Miralem Pjanic

Indlæg af Rekick »

Dytrax skrev:
lør sep 04, 2021 6:24 pm
Barça have absolute confidence in Koeman. The club think Koeman is the ideal coach for this season and hope he can be successful in charge of a project aiming for a strong future. The idea is that he will stay another year after this one at least. [Diario Sport]
Håber det er en and.
Kan ikke forstå, hvis ledelsen er af den overbevisning, at Koeman er den rette.
Ledelsen ville jo ellers meget gerne af med i starten af sommeren. Mon ikke de stadigvæk gerne ville af med ham, såfremt de har en erstatning klar.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 8 - Miralem Pjanic

Indlæg af Dytrax »

Noget helt andet er, at det er cool, at Pjanic uden dikkedarer, gik med til lavere løn.

Tager du noter, Roberto?

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 8 - Miralem Pjanic

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:
lør sep 04, 2021 4:11 pm
Filten skrev:
lør sep 04, 2021 2:31 pm
Norbit skrev:
lør sep 04, 2021 2:15 pm
Så er det vel godt at klubben arbejder på at forlænge hans kontrakt.. Det er jo de samme 11 som får fast spilletid - såfremt de er klar. Pjanic har fuldkommen ret. Du skal bruge hele bredden for at vinde titler - 17-18 mand. Sidste sæson kørte holdet også død i mod slutningen.

Collado, Pjanic og en masse andre er tydelige eksempler på hvorfor akademi spillerne vælger at skride. Det sejler jo fuldkommen.
Kommer altså os an på om dem på bænken kan gøre en forskel og kan de fleste ikke som er i truppen pt. Imo
Det er jeg meget uenig i. Jeg synes, for det første, absolut ikke præstationerne af starterne altid har været lige overbevisende, måske endda tværtimod for rigtig mange af dem, og for det andet, så handler det også om at spille hele truppen i form.

For Koeman handler det mere om hans stædighed og manglende evner til at se løsninger, snarer end problemer. Jeg har aldrig set en træner have så mange problemer som Koeman og hvis der er noget, jeg ikke kan klare, så er det problemorienteret ledelse. Koeman har en rigtig bred palette af kompetencer i truppen, men han er simpelthen så forstokket, at han ikke bruger af dem. Han forfalder til at bruge de samme forkerte løsninger på forskellige problemstillinger og undlader at bruge andres måder at gøre tingene på, selvom de er oplagte.

Man kan selvfølgelig sige, at alle trænere i mere eller mindre grad har mange af de samme udfordringer og i sidste ende er det dem, der bestemmer. Men, Jeg aldrig set en træner udvise en så eklatant mangel på at arbejde løsningsorienteret, som Koeman gør i Barca og sidste ende går det ud over spillet på banen, som er uhyggeligt rigidt og derfor meget, meget nemt for modstanderne at læse.

Den der med at "nu bliver Barca svære at spille imod, for nu skal det hele ikke igennem Messi", glem det! Det har aldrig været nemmere at spille mod Barca og den hænger på Koeman, fordi, nu har vi IKKE Messi til at bryde det taktiske dødvande, man befinder sig i. Nu er spillet blevet endnu mere ensformigt og rigidt og modtanderne behøver kun at gøre ganske få taktiske overvejelser inden kampen, før Barca starter ud op ad bakke. Det er sørgeligt, men sandt og Koeman har absolut ingen intentioner om at gøre andet, end det han gør.
Men man skal vel også se Koemans problemer i denne sæson, på baggrund af at man spillede 3-5-2 i foråret. Med en vis succes.

Han skal jo praktisk spille et system, han vel egentligt ikke selv tror på? Altså 4-3-3.

Folk vil på den ene side gerne have, at talenterne får chancen, men de vil også gerne have, at holdet vinder - og skriger af deres lungers fulde kraft, hvis vi ikke gør. Og samtidigt, så skal vi spille underholdende og flot fodbold.

Måske er der også en forventning højere oppe om, at de "gamle" skal spille, så ikke at holdet bliver alt for fremmed for deres fans? Men jeg er enig i at han bør rotere noget mere.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 8 - Miralem Pjanic

Indlæg af EasyBuddhist »

nosslo15 skrev:
søn sep 05, 2021 12:35 am
EasyBuddhist skrev:
lør sep 04, 2021 4:11 pm
Filten skrev:
lør sep 04, 2021 2:31 pm
Norbit skrev:
lør sep 04, 2021 2:15 pm
Så er det vel godt at klubben arbejder på at forlænge hans kontrakt.. Det er jo de samme 11 som får fast spilletid - såfremt de er klar. Pjanic har fuldkommen ret. Du skal bruge hele bredden for at vinde titler - 17-18 mand. Sidste sæson kørte holdet også død i mod slutningen.

Collado, Pjanic og en masse andre er tydelige eksempler på hvorfor akademi spillerne vælger at skride. Det sejler jo fuldkommen.
Kommer altså os an på om dem på bænken kan gøre en forskel og kan de fleste ikke som er i truppen pt. Imo
Det er jeg meget uenig i. Jeg synes, for det første, absolut ikke præstationerne af starterne altid har været lige overbevisende, måske endda tværtimod for rigtig mange af dem, og for det andet, så handler det også om at spille hele truppen i form.

For Koeman handler det mere om hans stædighed og manglende evner til at se løsninger, snarer end problemer. Jeg har aldrig set en træner have så mange problemer som Koeman og hvis der er noget, jeg ikke kan klare, så er det problemorienteret ledelse. Koeman har en rigtig bred palette af kompetencer i truppen, men han er simpelthen så forstokket, at han ikke bruger af dem. Han forfalder til at bruge de samme forkerte løsninger på forskellige problemstillinger og undlader at bruge andres måder at gøre tingene på, selvom de er oplagte.

Man kan selvfølgelig sige, at alle trænere i mere eller mindre grad har mange af de samme udfordringer og i sidste ende er det dem, der bestemmer. Men, Jeg aldrig set en træner udvise en så eklatant mangel på at arbejde løsningsorienteret, som Koeman gør i Barca og sidste ende går det ud over spillet på banen, som er uhyggeligt rigidt og derfor meget, meget nemt for modstanderne at læse.

Den der med at "nu bliver Barca svære at spille imod, for nu skal det hele ikke igennem Messi", glem det! Det har aldrig været nemmere at spille mod Barca og den hænger på Koeman, fordi, nu har vi IKKE Messi til at bryde det taktiske dødvande, man befinder sig i. Nu er spillet blevet endnu mere ensformigt og rigidt og modtanderne behøver kun at gøre ganske få taktiske overvejelser inden kampen, før Barca starter ud op ad bakke. Det er sørgeligt, men sandt og Koeman har absolut ingen intentioner om at gøre andet, end det han gør.
Men man skal vel også se Koemans problemer i denne sæson, på baggrund af at man spillede 3-5-2 i foråret. Med en vis succes.

Han skal jo praktisk spille et system, han vel egentligt ikke selv tror på? Altså 4-3-3.

Folk vil på den ene side gerne have, at talenterne får chancen, men de vil også gerne have, at holdet vinder - og skriger af deres lungers fulde kraft, hvis vi ikke gør. Og samtidigt, så skal vi spille underholdende og flot fodbold.

Måske er der også en forventning højere oppe om, at de "gamle" skal spille, så ikke at holdet bliver alt for fremmed for deres fans? Men jeg er enig i at han bør rotere noget mere.
Godt set, men for mig er det den anden vej rundt. Koeman prøver at spille 4-3-3 ligesom han vil spille 3-5-2 fordi, han, til en vis grad, ikke vil bruge spillerne, som kan spille 4-3-3 og til den, ikke vil lade spillerne spille 4-3-3, sådan som den skal spilles.
Derfor ser vi den resultatorienterede 4-3-3, fordi han ikke vil prioritere den flotte fodbold, som vi egentlig gerne vil acceptere giver færre point i starten, hvis vi vi får den. Specielt, når nu omstændighederne er, som de er. Jeg tror, man underkender fansenes villighed til at gå på det kompromis, som Koeman ikke er villig til at tage. Ikke engang selv om det, de nogle gange vil give bedre resultater. Igen specielt fordi, han ikke bruger spillerne og systemet rigtigt og ikke giver spillerne lov til at spille det. Jeg tror, de her spillere kan spille langt bedre end de gør, hvis de får lov.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 8 - Miralem Pjanic

Indlæg af Lopezzz »

I slutningen af næste måned efter Clásico kampen bliver han forhåbentlig fyret.
Han har tabt begge Clásico i hans første sæson. Vi har Sevilla, Bayern og Madrid på programmet efter landsholdspause og hvis han ikke klarer det godt i de her 3 kampe og hvis Puig bliver siddende på bænken siger vi allesammen farvel og tak for lortet din fede hollandske bums
MDCCCXCIX

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 8 - Miralem Pjanic

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:
søn sep 05, 2021 1:07 am
nosslo15 skrev:
søn sep 05, 2021 12:35 am
EasyBuddhist skrev:
lør sep 04, 2021 4:11 pm
Filten skrev:
lør sep 04, 2021 2:31 pm
Norbit skrev:
lør sep 04, 2021 2:15 pm
Så er det vel godt at klubben arbejder på at forlænge hans kontrakt.. Det er jo de samme 11 som får fast spilletid - såfremt de er klar. Pjanic har fuldkommen ret. Du skal bruge hele bredden for at vinde titler - 17-18 mand. Sidste sæson kørte holdet også død i mod slutningen.

Collado, Pjanic og en masse andre er tydelige eksempler på hvorfor akademi spillerne vælger at skride. Det sejler jo fuldkommen.
Kommer altså os an på om dem på bænken kan gøre en forskel og kan de fleste ikke som er i truppen pt. Imo
Det er jeg meget uenig i. Jeg synes, for det første, absolut ikke præstationerne af starterne altid har været lige overbevisende, måske endda tværtimod for rigtig mange af dem, og for det andet, så handler det også om at spille hele truppen i form.

For Koeman handler det mere om hans stædighed og manglende evner til at se løsninger, snarer end problemer. Jeg har aldrig set en træner have så mange problemer som Koeman og hvis der er noget, jeg ikke kan klare, så er det problemorienteret ledelse. Koeman har en rigtig bred palette af kompetencer i truppen, men han er simpelthen så forstokket, at han ikke bruger af dem. Han forfalder til at bruge de samme forkerte løsninger på forskellige problemstillinger og undlader at bruge andres måder at gøre tingene på, selvom de er oplagte.

Man kan selvfølgelig sige, at alle trænere i mere eller mindre grad har mange af de samme udfordringer og i sidste ende er det dem, der bestemmer. Men, Jeg aldrig set en træner udvise en så eklatant mangel på at arbejde løsningsorienteret, som Koeman gør i Barca og sidste ende går det ud over spillet på banen, som er uhyggeligt rigidt og derfor meget, meget nemt for modstanderne at læse.

Den der med at "nu bliver Barca svære at spille imod, for nu skal det hele ikke igennem Messi", glem det! Det har aldrig været nemmere at spille mod Barca og den hænger på Koeman, fordi, nu har vi IKKE Messi til at bryde det taktiske dødvande, man befinder sig i. Nu er spillet blevet endnu mere ensformigt og rigidt og modtanderne behøver kun at gøre ganske få taktiske overvejelser inden kampen, før Barca starter ud op ad bakke. Det er sørgeligt, men sandt og Koeman har absolut ingen intentioner om at gøre andet, end det han gør.
Men man skal vel også se Koemans problemer i denne sæson, på baggrund af at man spillede 3-5-2 i foråret. Med en vis succes.

Han skal jo praktisk spille et system, han vel egentligt ikke selv tror på? Altså 4-3-3.

Folk vil på den ene side gerne have, at talenterne får chancen, men de vil også gerne have, at holdet vinder - og skriger af deres lungers fulde kraft, hvis vi ikke gør. Og samtidigt, så skal vi spille underholdende og flot fodbold.

Måske er der også en forventning højere oppe om, at de "gamle" skal spille, så ikke at holdet bliver alt for fremmed for deres fans? Men jeg er enig i at han bør rotere noget mere.
Godt set, men for mig er det den anden vej rundt. Koeman prøver at spille 4-3-3 ligesom han vil spille 3-5-2 fordi, han, til en vis grad, ikke vil bruge spillerne, som kan spille 4-3-3 og til den, ikke vil lade spillerne spille 4-3-3, sådan som den skal spilles.
Derfor ser vi den resultatorienterede 4-3-3, fordi han ikke vil prioritere den flotte fodbold, som vi egentlig gerne vil acceptere giver færre point i starten, hvis vi vi får den. Specielt, når nu omstændighederne er, som de er. Jeg tror, man underkender fansenes villighed til at gå på det kompromis, som Koeman ikke er villig til at tage. Ikke engang selv om det, de nogle gange vil give bedre resultater. Igen specielt fordi, han ikke bruger spillerne og systemet rigtigt og ikke giver spillerne lov til at spille det. Jeg tror, de her spillere kan spille langt bedre end de gør, hvis de får lov.
Men hvad er det for løsninger, du efterlyser? Jeg er med på, at du gerne vil se mere offensiv fodbold og bedre kontrol på midten og at det er midten, der skal skabe spillet?

Det vil vi alle. Men i årevis har det primært været den defensive del af spillet, som har haltet og med de spillere vi har til rådighed nu, så er der ikke nogen "sikker" start bagkæde. Jeg er overbevist om at man skal starte med Araujo og så måske Garcia, centralt. Men der er stadig Dest og Alba, som ikke er specielt gode defensivt. Dette kan man så kompensere for ved at prøve at spille mere offensivt og rykke dem højere op, men problemerne defensivt er der stadig, når modstanderen har bolden.

Og det er så her Koeman prøver at kompensere, ved at spille en defensivt orienteret midtbane. Og dette bliver så helt afskyeligt at se på, nu Messi ikke er der. Men jeg ser først og fremmest mulighederne i angrebet, at man her kan prøve nogle spillere, som bedre kan holde på bolden og som kan indgå i et kreativt samspil med midten. Man kunne spille med Puig eller Gavi eller Demir på Griezmans plads - og det er vel også dette Laporta lægger op til? Man kunne også håbe på at Nico får flere kampe fra start af, i stedet for Busi, så midten bliver mere bevægelig.

Hvad mener du med: "Han forfalder til at bruge de samme forkerte løsninger på forskellige problemstillinger og undlader at bruge andres måde at gøre tingene på, selvom de er oplagte."

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 8 - Miralem Pjanic

Indlæg af Lopezzz »

Vores problemer i forsvaret de sidste 3 sæsoner skyldes at vi bliver ved med at bruge Pique og tit ser vi også Busquets der. De to KAN IKKE forsvare mere. Punktum!
MDCCCXCIX

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 8 - Miralem Pjanic

Indlæg af Kvoller »

Pjanic har gjort sig upopulær i Bosnien, efter han har røget vandpibe og drukket alkohol.




Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 8 - Miralem Pjanic

Indlæg af Lopezzz »

Hvorfor er hans tråd stadigvæk her?
Har vi ikke solgt ham?
MDCCCXCIX

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 8 - Miralem Pjanic

Indlæg af Kvoller »

Han er lejet ud.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 16 - Miralem Pjanic

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 16 - Miralem Pjanic

Indlæg af kklaus »

Så blev den officiel:
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 16 - Miralem Pjanic

Indlæg af Lopezzz »

Trist afslutning for Pjanic.
Han er loyal og respekterer Barca og alle klubber han har spillet for og han har vist aldrig fornærmet nogen eller klaget over noget men han skulle aldrig have sagt ja til Barca og slet ikke lave en lang kontrakt.
Han blev behandlet som lort fra dag 1.
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster