20 - Sergi Roberto

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20615
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1110 gange

Re: Sergi Roberto

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Billede

AI8

Re: Sergi Roberto

Indlæg af AI8 »

FCBarcelonaChr skrev:Billede

Now thats one happy boy! :-)

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20615
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1110 gange

Re: Sergi Roberto

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Indeed!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20615
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1110 gange

Re: Sergi Roberto

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Tw Sergi Roberto: "After evening training, I paid a visit to Muniesa, because he was missing me!! http://instagr.am/p/N1yJqhD5MQ/XEbz6oaE …"
Billede

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Sergi Roberto

Indlæg af Bager »

Er det bare mig eller ville det ikke være naturlig hvis Roberto blev rykket op? Han fik en del kampe i forrige sæson, og her i startfasen har han fået en del spilletid og gjort det godt. En del af denne spilletid skyldes naturligvis også at Thiago har været skadet. Men hvis han skal rykkes op, så står vi for alvor foran et presserende problem, nemlig at der er folk foran ham i køen i form af Xavi, Iniesta, Fabregas og Thiago.

Roberto er dygtig og ville under andre omstændigheder blive rykket op, men da 1. holdet er besat på hans plads ser det ud til at han tørner ud for 2. holdet i kommende sæson. Er dette ikke et lurende problem for de næste generationer af La Masia-spillere? Xavi spiller bedre end nogensinde og Puyol har udtalt han vil spille til han er 40. Keita er den eneste, der denne sommer har forladt holdet. Vi fylder vores 1. hold op med spillere fra eget hus, og nu her har vi svært ved at lave rotation fordi vi ikke kan skille os af med de etablerede spillere fra 1. holdet, som stammer fra vores ungdomsafdeling. Det er selvfølgelig et positivt problem, men overvej lige den talentmasse vi er nødt til at smide på porten de kommende år, hvis vi forudsætter at vi kører med samme smalle trup. En talentmasse der faktisk har potentialet og under normale omstændigheder ville blive rykket op.

Hvordan omgår man dette problem? Ved kun at vælge de allerbedste La Masia-spillere? I så fald skal vi måske til at være mere kræsen når vi kører ungdomsspillere i stilling til en plads på 1. holdet. Måske skal vi kun satse på de allermest lysende talenter som Messi, Xavi, Iniesta osv., frem for spillere der måske har niveauet som Roberto, Cuenca, Tello osv. De sidstenævnte spillere tager jo en plads for lovende spillere som Deulefou, Espinosa, Rafinha, Dongeu osv. osv.
Visca el Barca

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20615
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1110 gange

Re: Sergi Roberto

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Ajax have sounded out Barcelona on Tello and Sergi Roberto. Barcelona will look into it, also suggested other players like Dos Santos. [md]

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20615
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1110 gange

Re: Sergi Roberto

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Billede

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Sergi Roberto

Indlæg af Brombi »

Fede trøjer !!

iStokholm

Re: Sergi Roberto

Indlæg af iStokholm »

Hvorfor har jeg først lagt mærke til 4. dommeren nu? :-o

BarçaDK

Re: Sergi Roberto

Indlæg af BarçaDK »

Fordi der står en prægtig mand i vejen ;-)

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20615
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1110 gange

Re: Sergi Roberto

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Billede

Jakob
Indlæg: 452
Tilmeldt: lør aug 11, 2012 12:34 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Sergi Roberto

Indlæg af Jakob »

Nå, hvad synes I så om Sergi Roberto? Jeg har altid godt kunne lide hans attitude, men om han er fremtidens mand kan jeg ikke finde ud af. Jeg må indrømme at jeg før kampen i går ikke anede at han er så driblestærk. Imo mindede han lidt om Iniesta i går. Jeg synes absolut han virker som en spændende spiller, men tror I han får sit gennembrud i Barca?
Marco van Basten: “Messi can play anywhere.. Even in water.

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Sergi Roberto

Indlæg af emo »

Tito roste ham, og sagde at han allerede er en førsteholds-spiller. Det må være rart for Sergi. Jeg har endnu ikke gennemskuet hans type og hvor på banen han er stærkest. Er han en Fabregas, er han en Ini (tvivler), er han en mindre Busquets (hvor god er han defensivt). Indtil videre en blanding af Fab og Ini for mig, og håber at han får et gennembrud i Barca, bare ikke på bekostning af Thiago.
Allez...

Jakob
Indlæg: 452
Tilmeldt: lør aug 11, 2012 12:34 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Sv: Sergi Roberto

Indlæg af Jakob »

emo skrev:Tito roste ham, og sagde at han allerede er en førsteholds-spiller. Det må være rart for Sergi. Jeg har endnu ikke gennemskuet hans type og hvor på banen han er stærkest. Er han en Fabregas, er han en Ini (tvivler), er han en mindre Busquets (hvor god er han defensivt). Indtil videre en blanding af Fab og Ini for mig, og håber at han får et gennembrud i Barca, bare ikke på bekostning af Thiago.
Du har ret i det er svært at gennemskue hvilken type han er. Han har dog optrådt meget på den defensive midt både på b-holdet og for førsteholdet så vidt jeg husker. Dog skal Bus jo spille den defensive midt i mindst 10 år endnu så han skal nok satse på en af pladserne foran ham. ;-) Selvom det nok bliver ligeså svært at få spilletid der med mindre der bliver solgt ud i alle de centrale midtbanespillere vi har. Men ja, jeg vurderer også Thiago til at have et markant større talent, han skal bare komme sig ovenpå alle de skader.
Marco van Basten: “Messi can play anywhere.. Even in water.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Sergi Roberto

Indlæg af Bager »

FC Barcelona Fl ‏@FCBarcelonaFl

(...) Sergi Roberto will be on the 1st team next season because their contracts indicates it #fcblive [via @Primertoc]
Visca el Barca

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster