18 - Jordi Alba

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af kklaus »


Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Champione »

Selvom jeg har bandet både Busi, Pique og Alba væk SÅÅÅÅ mange gange.

Så bliver jeg også rørstrømsk, når legenderne stopper.

Alba har været enorm vigtig i mange sæsoner. Selv også i svære perioder i denne sæson.

Tak Alba :clap:
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Michman »

Billede


Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Lopezzz »

Tnx rabbit. Tak for alt og god vind fremover :wave:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Isageren »

Ikke lige min favorit, men han havde gode momenter og var en fantastisk spiller for os. Ærgerligt at han havde så mange usympatiske træk, men i det mindste har han da valgt at give noget af den monsterkontrakt væk. Som jeg også sagde med Pique, jeg har tænkt mig at hylde dem for at tjene en ualmindelig uretfærdig løn i 5 år, og så give det sidste år op for at hjælpe klubben, som du selv har været med til at ruinere. Sådan spiller klaveret ikke
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Barca80 »

Yeeeeeeeeeeeeeessssssssssssssssssssssssss, fremragende nyhed!!

Den sidste halvpensionist stopper også. Så er det dermed blevet farvel til Pique, Busquets og Alba, og en ny æra kan starte :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Iniesta007
Indlæg: 527
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Iniesta007 »

Barca80 skrev:
ons maj 24, 2023 4:52 pm
Yeeeeeeeeeeeeeessssssssssssssssssssssssss, fremragende nyhed!!

Den sidste halvpensionist stopper også. Så er det dermed blevet farvel til Pique, Busquets og Alba, og en ny æra kan starte :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Enig. Og så er der forhåbentlig penge til at ansætte en dygtig psykolog. :sick:
Vi vinder ikke Champions League de næste mange år med den indstilling ( eller mangel på samme) som vi har set de sidste 2 kampe.
Ja ja vi er mestre og har festet. Men kommer vi bagud og har lidt modgang ikke mindst mod toppen af Europa, så falder vi totalt fra hinanden. End ikke Xavi har fundet en "løsning" på det :thumbdown: .
Jeg håber ikke jeg får ret, men er sikker på at flere herinde har samme mening.
God sommer Culés.

Mikkel
Indlæg: 83
Tilmeldt: tors feb 07, 2019 5:28 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Mikkel »

Endnu en legende siger farvel.

Jeg skal være hurtig til at sige Jordi Alba aldrig har været min favorit, specielt set ud fra hans attitude. Men synes ikke man kan se bort fra hans betydning for Barcas spil.

Heldigvis ser det ud til at Barca modsat den første gang Dani Alves smuttede har en erstatning klar.

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Hristo »

Så er vi godt nok markant tættere på realiseringen af en ansvarlig lønstruktur.

Ifølge https://www.capology.com/club/barcelona/salaries/
mangler vi i grove træk kun De Jong - som pt er på næsten-Messi-hyre - før det hele ser ret afbalanceret ud.

Jeg håber vi ALDRIG ryger ud i løninflation igen! Hellere blive mester 2 ud af 5 år med et ansvarligt projekt end at overbyde og ende med at blive mester 2 ud af 5 år med et uansvarligt projekt😂

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af EasyBuddhist »

Hristo skrev:
ons maj 24, 2023 6:55 pm
Så er vi godt nok markant tættere på realiseringen af en ansvarlig lønstruktur.

Ifølge https://www.capology.com/club/barcelona/salaries/
mangler vi i grove træk kun De Jong - som pt er på næsten-Messi-hyre - før det hele ser ret afbalanceret ud.

Jeg håber vi ALDRIG ryger ud i løninflation igen! Hellere blive mester 2 ud af 5 år med et ansvarligt projekt end at overbyde og ende med at blive mester 2 ud af 5 år med et uansvarligt projekt😂
Man blev så godt nok mester nogen flere gange, men ja, man skal forstå at sælge spillere, hvis de forsøger at presse lønnen op i et uansvarligt leje. Lige fra toppen af hovedet husker jeg, Rakitic, Umtiti og Piqué, som pressede deres løn op ved at der kom bud ind på på dem. Rakitic fik man et bud på 60 mio euro fra PSG, Umtiti 60 mio fra Utd og Piqué kan jeg ikke lige huske, men mener, det var PSG også. Det var bud, man skulle have taget imod i stedet for, at give dem guldrandet kontrakter.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

thomas
Indlæg: 190
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af thomas »

Jeg synes man skal tænke tilbage på Albas fine indlæg, hans dybe løb, hans samspil med Messi, hans flugtere. I en årrække var han for mig en af de bedste vb i verden. Tak for alt, også for at acceptere sin plads i år og faktisk komme ind nogle gange og levere varen. Det er klasse.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af EasyBuddhist »

Isageren skrev:
ons maj 24, 2023 4:35 pm
Ikke lige min favorit, men han havde gode momenter og var en fantastisk spiller for os. Ærgerligt at han havde så mange usympatiske træk, men i det mindste har han da valgt at give noget af den monsterkontrakt væk. Som jeg også sagde med Pique, jeg har tænkt mig at hylde dem for at tjene en ualmindelig uretfærdig løn i 5 år, og så give det sidste år op for at hjælpe klubben, som du selv har været med til at ruinere. Sådan spiller klaveret ikke
Nu skal man også huske, de her lønninger jo kun kom op i et sindssygt leje pga. de differentierede år fra corona. Jeg fatter stadig ikke, hvorfor man ikke tvang hele klubben ned med 20%, i stedet for kun at lave aftaler med kaptajnerne, som så oveni købet fik lønnen på et senere tidspunkt. Stort set alle andre storklubber skar 20 % af lønnen for hele truppen og de har ikke fået den siden. Så havde man undgået at stå i denne situation. Endnu en arv fra Bartomeu, som var maks presset lige inden, han blev tvunget væk.

Jeg forstår dog heller ikke, hvorfor Laporta ikke gjorde det, med det samme, han blev valgt. Det hans modkandidat været ude at sige efterfølgende at de ville have gjort, hvis de blev valgt.

Men isoleret set, så synes jeg egentlig ikke, en løn som den Busi fik på ca. 21 mio euro brutto, var for meget. Problemet kommer, når du giver for mange den løn og til sidst, så var der jo rigtig mange spillere, der fik en løn, der svarer til en topprofil og der hopper kæden af. Piqué lå i øvrigt over den grænse og havde forhandlet sig til en kontrakt på 30 mio euro. Han skulle selvfølgelig ikke have haft mere end Busi og Alba skulle ikke have have haft mere end 12-13 mio euro brutto i stedet for de 19, som han fik.

Lige pludselig har man så 16-17 spillere, der ligger 5-10 mio euro over, hvad de burde tjene og der skal man være klogere fremadrettet. Man må sælge de spillere, der ligger for meget pres på lønstrukturen og som ikke kan siges at være livsvigtige og det gælder for f.eks. Rakitic og Umtiti, som før nævnt. Det gælder for Piqué, som var 30 år, da han fik sin sidste 5 årige kontrakt på 29 mio euro årligt. Det gælder også for Alba, selvom han har været god. Roberto selvfølgelig også. Ingen af de nævnte spillere ville være uerstattelige på tidspunktet for deres forlængelse.

et godt bud på en lønstruktur for en klub som Barca ville være

3-4 spillere på 20 mio euro brutto
3-4 spillere på 12-18 mio euro brutto
3-4 spiller på 8-12 mio euro brutto
6-8 spillere på 4-8 mio euro brutto og resten under 4 mio euro

Hvis man laver den sammensætning, så brude man aldrig komme i problemer og det vil også give plade til, man kan have en enkelt stjerne spiller, der ligger uden for lønrammen, hvis en sådan findes. Lige nu har man i hvert fald ingen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Hristo »

EasyBuddhist skrev:
ons maj 24, 2023 8:55 pm
Hristo skrev:
ons maj 24, 2023 6:55 pm
Så er vi godt nok markant tættere på realiseringen af en ansvarlig lønstruktur.

Ifølge https://www.capology.com/club/barcelona/salaries/
mangler vi i grove træk kun De Jong - som pt er på næsten-Messi-hyre - før det hele ser ret afbalanceret ud.

Jeg håber vi ALDRIG ryger ud i løninflation igen! Hellere blive mester 2 ud af 5 år med et ansvarligt projekt end at overbyde og ende med at blive mester 2 ud af 5 år med et uansvarligt projekt😂
Man blev så godt nok mester nogen flere gange, men ja, man skal forstå at sælge spillere, hvis de forsøger at presse lønnen op i et uansvarligt leje.
Yes - det var også bare for at illustrere, at en kunstigt opskruet løn ikke nødvendigvis kaster flere titler af sig. Hovedsagen er, at vi, hvis den nye lønstruktur overholdes, følger nogle styrende principper, som forhåbentlig gør mere gavn end skade i det lange løb.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Lopezzz »

MDCCCXCIX

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20101
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Getting the band back together!


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 12 gæster