Bedste og værste barca hold ?

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Besvar
Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Bedste og værste barca hold ?

Indlæg af Magnus Frost »

Jeg er først blevet barca fan indenfor de sidste par år og har ikke fulgt så meget med tidligere. Men jeg synes det hold vi har nu er det værste barca hold nogensinde.

Hvilket barca hold synes i der har været det værste ?

Og lidt mere sjovt: hvilket hold synes i der har været det bedste ?
Jeg så det kun lidt da jeg var omkring 10 år ( og nok mest pga. Laudrup) kan ikke huske året præcist, men holdet med Laudrup, Koeman, Stoichkov, Guardiola og Romario. Hold kæft hvor var de gode :glad:
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Bedste og værste barca hold ?

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Magnus Frost skrev:
man jan 24, 2022 12:39 pm
Jeg er først blevet barca fan indenfor de sidste par år og har ikke fulgt så meget med tidligere. Men jeg synes det hold vi har nu er det værste barca hold nogensinde.

Hvilket barca hold synes i der har været det værste ?

Og lidt mere sjovt: hvilket hold synes i der har været det bedste ?
Jeg så det kun lidt da jeg var omkring 10 år ( og nok mest pga. Laudrup) kan ikke huske året præcist, men holdet med Laudrup, Koeman, Stoichkov, Guardiola og Romario. Hold kæft hvor var de gode :glad:
Bedste hold var2008-2009, 2010-2011 sæsonerne

Værste hold er denne sæson og 1999-2000, 2002-2003 sæsonerne
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

BarcaBarca
Indlæg: 113
Tilmeldt: tirs dec 21, 2021 10:02 pm
Har takket: 61 gange
Blevet takket: 16 gange

Re: Bedste og værste barca hold ?

Indlæg af BarcaBarca »

Det hold som vi har pt,eller resterne af det er det abselut dårligste vi nogensinde har haft og jeg har fulgt Barca siden midt 90’erne.
Men med det in mente har vi Barca også haft det værst tænkelige forhold som et hold engang kunne have,startende med at vi mistede vores garanti for minimum 20-30 mål pr sæson,og det var kongen Messi,når man mister sådan en motor på sådan et hold som vores,så må man sige at skibet vil synke,spørgsmålet er så bare hvor dybt vi synker eller om vi kan når at vende det om inden båden synker til grund.
Men jeg er Barca fan både i medgang og modgang og i disse tider der må vi støtte alt hvad vi kan om vores klub.
Vores hold er i forfald og i og med vi mistede vores konge igennem næsten 2 årtier så skal klubben have lov til at finde sig selv igen,og det kan næppe gøres over 1 eller 2 sæsoner. Hvis vi kan får det vendt indenfor 2-3 år så må man sige at det været genialt flot klaret.
Bare se på England,hvor står man u eller Arsenal i forhold til deres genopbygning af deres hold henne den dag idag,eks Arsenal som har været synonym med CHl de var fast slutter indenfor top 4 i tæt ved 10-15-20år i streg efter hinanden,og nu har de ikke været med i klubben hvor de tunge drenge leger i snart 5-10år.
Og det med blik,så tar et nyt holdopbygning tid og det skal og må vi fans give vores klub,ikke mere og ikke mindre.
Dem som ikke kan vente i genopbygnings fasen,de er selvsagt heller ikke ægte fans,og lad dem om det,fordi de passioneret Barca fans ved klubben godt at vi hænger ved selvom det svier i øjene når de spiller som de eksempel vis spillede igår,men lad os se der stille og rolig kommer fremskridt kamp for kamp og så skal tingene nok vende på et tidspunk.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Bedste og værste barca hold ?

Indlæg af Magnus Frost »

2006 havde

Eto Ronaldinho og Messi

Deco Xavi og Iniesta

Og Marques og Puyol

Det var sgu heller ikke helt ringe!

( jeg synes faktisk Ronaldinho er den mest underholdende fodboldspiller nogensinde!)


Og ja jeg giver dig ret i man selvfølgelig kunne forvente at det ville være drastisk for barca at miste verdenshistoriens bedste spiller. Men jeg er nu overrasket over hvor dårligt forberedt man har været ( og hvor dårligt afgangen af Messi blev håndteret, både af sidste og nuværende præsident)

Og ja det kommer sgu til at tage tid, men jeg tror faktisk på Xavis projekt!
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Bedste og værste barca hold ?

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Magnus Frost skrev:
man jan 24, 2022 11:03 pm
2006 havde

Eto Ronaldinho og Messi

Deco Xavi og Iniesta

Og Marques og Puyol

Det var sgu heller ikke helt ringe!

( jeg synes faktisk Ronaldinho er den mest underholdende fodboldspiller nogensinde!)


Og ja jeg giver dig ret i man selvfølgelig kunne forvente at det ville være drastisk for barca at miste verdenshistoriens bedste spiller. Men jeg er nu overrasket over hvor dårligt forberedt man har været ( og hvor dårligt afgangen af Messi blev håndteret, både af sidste og nuværende præsident)

Og ja det kommer sgu til at tage tid, men jeg tror faktisk på Xavis projekt!

Min første Messi trøje købte jeg i 2006, med nr 19 i guldbogstaver på ryggen. Det var dengang alle gik med Ronaldinho trøjer, men jeg insisterede på at Messi var det nye sort.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Bedste og værste barca hold ?

Indlæg af Magnus Frost »

Fuck hvor var Messi også bare allerede I 2006 fænomonal! Ronaldinho sagde også selv allerede dengang at Messi ville blive langt bedre end ham selv! Var det ikke også året hvor han lavede hattrick i clasico og scorede på hoved i champions league finalen ?
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Bedste og værste barca hold ?

Indlæg af PuyolErGud »

Magnus Frost skrev:
tirs jan 25, 2022 9:57 am
Fuck hvor var Messi også bare allerede I 2006 fænomonal! Ronaldinho sagde også selv allerede dengang at Messi ville blive langt bedre end ham selv! Var det ikke også året hvor han lavede hattrick i clasico og scorede på hoved i champions league finalen ?
Messi var ikke med i finalen 06. Han var ude med skade. Målet på hovedet kom senere i CL finalen mod Manchester United.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Bedste og værste barca hold ?

Indlæg af Antimadridista »

PuyolErGud skrev:
tirs jan 25, 2022 10:37 am
Magnus Frost skrev:
tirs jan 25, 2022 9:57 am
Fuck hvor var Messi også bare allerede I 2006 fænomonal! Ronaldinho sagde også selv allerede dengang at Messi ville blive langt bedre end ham selv! Var det ikke også året hvor han lavede hattrick i clasico og scorede på hoved i champions league finalen ?
Messi var ikke med i finalen 06. Han var ude med skade. Målet på hovedet kom senere i CL finalen mod Manchester United.
Men hattrick’et er vist korrekt. Altså 06-07

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Bedste og værste barca hold ?

Indlæg af PuyolErGud »

Antimadridista skrev:
tirs jan 25, 2022 11:24 am
PuyolErGud skrev:
tirs jan 25, 2022 10:37 am
Magnus Frost skrev:
tirs jan 25, 2022 9:57 am
Fuck hvor var Messi også bare allerede I 2006 fænomonal! Ronaldinho sagde også selv allerede dengang at Messi ville blive langt bedre end ham selv! Var det ikke også året hvor han lavede hattrick i clasico og scorede på hoved i champions league finalen ?
Messi var ikke med i finalen 06. Han var ude med skade. Målet på hovedet kom senere i CL finalen mod Manchester United.
Men hattrick’et er vist korrekt. Altså 06-07
Ja, det er korrekt. Det var d. 10 marts 2007. Min mor blev 40 den dag og holdte fest, så for en 12 årig var det svært ikke at være nysgerrig på kampen. Fik heldigvis sneget mig til at se det på en andens smartphone og det gik jo meget godt :D

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Bedste og værste barca hold ?

Indlæg af ladislau »

Tænker 95-96 holdet er rigtig skidt(minus Figo), og situationen er meget lig det vi står i nu. Om det kunne blive godt med tålmodighed diskuteres jo så stadig.

Det vi skal undgå er at agere som vi efterfølgende gjorde i slut halvfemserne, hvor det var Quick fix, halve løsninger, dårlig administration, manglende rød tråd, hypede middelmådige spillere og ingen forståelse for hvem der reelt besad kvalitet(Rigtige Ronaldo). Så endte man med endnu et lavpunkt lige før og efter 2000.
Desværre er mange af der samme mekanismer i spil

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Bedste og værste barca hold ?

Indlæg af Xavi6Smede »

Magnus Frost skrev:
man jan 24, 2022 11:03 pm
2006 havde

Eto Ronaldinho og Messi

Deco Xavi og Iniesta

Og Marques og Puyol

Det var sgu heller ikke helt ringe!

( jeg synes faktisk Ronaldinho er den mest underholdende fodboldspiller nogensinde!)


Og ja jeg giver dig ret i man selvfølgelig kunne forvente at det ville være drastisk for barca at miste verdenshistoriens bedste spiller. Men jeg er nu overrasket over hvor dårligt forberedt man har været ( og hvor dårligt afgangen af Messi blev håndteret, både af sidste og nuværende præsident)

Og ja det kommer sgu til at tage tid, men jeg tror faktisk på Xavis projekt!
På papiret var det vores bedste hold, især hvis man tager sæsonen efter med hvor Yaya og Henry blev hentet til. Men man har det med at glemme hvor stor forskel der var på Xavi, Iniesta og Messi efter Pep kom til. Messi havde aldrig lavet mere end 17 sæsonmål, og Xavi og Iniesta havde en Ballon d'or nominering til sammen, og det var Xavi i 2005, hvor han fik 0 stemmer. Og der blev altså nomineret 50 spillere hvert år inden Pep kom til. Og de var 28 og 24 år!

2011-12 var desuden klart vores stærkeste. Sådan en skam at Fabregas derefter var så god, at han måtte spille. Det gjorde ikke noget godt, da vi manglede fart og spillere med evner uden bold, der skulle gøre alle vores playmakere bedre.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster