La Liga 2015/2016

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af OliverDK »

Piquénbauer skrev:
Ronaldo on kicking Nacho Cases earlier off ball: “It was instinctive. If I kicked him on purpose he'd not get up. I shouldn’t have done it.”
Hvad fanden mener han med det? At hvis det var med vilje, havde det været så hårdt, at Cases ikke kunne rejse sig, eller hvad?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af Piquénbauer »

Jep. Han sagde også at grunden til at dommeren ikke gav rødt var fordi han kunne se at det var en fejl og at han ikke mente det.

For mig at se er det en indrømmelse og det burde kunne give en straf.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af OliverDK »

Piquénbauer skrev:Jep. Han sagde også at grunden til at dommeren ikke gav rødt var fordi han kunne se at det var en fejl og at han ikke mente det.

For mig at se er det en indrømmelse og det burde kunne give en straf.
En fejl? Han siger at det er instinktivt! Hahahaha hvor er det sygt. Som om Suarez' bid og Pepes psykopatflip ikke var instinktivt? Det er sgu da ikke noget, de sidder og planlægger inden kampen. Instinktivt = med vilje.
Hvis dommeren seriøst undlod at give ham rødt, fordi "han ikke mente det", så skal han aldrig dømme en kamp igen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det er fuldstændig sindssygt! Men han får ikke en straf.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20918
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 320 gange
Blevet takket: 1149 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Piquénbauer skrev:Jep. Han sagde også at grunden til at dommeren ikke gav rødt var fordi han kunne se at det var en fejl og at han ikke mente det.

For mig at se er det en indrømmelse og det burde kunne give en straf.
Nu har jeg været på arbejde og er først lige kommet hjem, men hvad FUCK?! Så fordi noget er en fejl, bør man ikke blive straffet? Det giver jo ingen mening.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af Heartbreaker »

Hev 1000kr på Atl. kamp, så det er okay, de vandt. Havde spillet 500kr på de vandt uden at lukke mål ind. Lukkede den 15 før slut, fordi jeg fik dårlige nerver.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af OliverDK »

FCBarcelonaChr skrev:
Piquénbauer skrev:Jep. Han sagde også at grunden til at dommeren ikke gav rødt var fordi han kunne se at det var en fejl og at han ikke mente det.

For mig at se er det en indrømmelse og det burde kunne give en straf.
Nu har jeg været på arbejde og er først lige kommet hjem, men hvad FUCK?! Så fordi noget er en fejl, bør man ikke blive straffet? Det giver jo ingen mening.
Ligesom at kun de røvere, kidnappere, voldtægtsmænd og mordere som IKKE fortryder det, skal dømmes. Ellers var det jo bare en fejl, og derfor helt okay.

Overdrivelse fremmer forståelsen, du ved, men alligevel. Fuldstændig absurde udtalelser.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20918
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 320 gange
Blevet takket: 1149 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af FCBarcelonaChr »

OliverDK skrev:
FCBarcelonaChr skrev:
Piquénbauer skrev:Jep. Han sagde også at grunden til at dommeren ikke gav rødt var fordi han kunne se at det var en fejl og at han ikke mente det.

For mig at se er det en indrømmelse og det burde kunne give en straf.
Nu har jeg været på arbejde og er først lige kommet hjem, men hvad FUCK?! Så fordi noget er en fejl, bør man ikke blive straffet? Det giver jo ingen mening.
Ligesom at kun de røvere, kidnappere, voldtægtsmænd og mordere som IKKE fortryder det, skal dømmes. Ellers var det jo bare en fejl, og derfor helt okay.

Overdrivelse fremmer forståelsen, du ved, men alligevel. Fuldstændig absurde udtalelser.
Helt vildt absurd. Han slipper sikkert.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20918
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 320 gange
Blevet takket: 1149 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Har lige set klippet. HVORDAN FANDEN KAN MANDEN IKKE FÅ RØDT?!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af Storken »

Link til klippet, plz :?:

Brugeravatar
Gnomitz
Indlæg: 217
Tilmeldt: tors maj 14, 2009 7:57 pm
Har takket: 158 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af Gnomitz »

Storken skrev:Link til klippet, plz :?:
Lad vær og bliv ved, op til dig.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af Storken »

Gnomitz skrev:
Storken skrev:Link til klippet, plz :?:
Takker.

Sparket var ikke så slemt igen, men det er stadig dybt usympatisk.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af Jesni »

FCBarcelonaChr skrev:Har lige set klippet. HVORDAN FANDEN KAN MANDEN IKKE FÅ RØDT?!
Der virker endda som om at dommeren så i den retning. Vanvittigt at han ikke blev smidt ud. Der er efterhånden en del episoder, hvor han enten slår eller sparker modstandere uden nogen form for straf. Latterligt. Nu har jeg altid synes beskyldningerne om dommerne altid har været latterlige, men der begynder at tegne sig et billede..

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20918
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 320 gange
Blevet takket: 1149 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Jesni skrev:
FCBarcelonaChr skrev:Har lige set klippet. HVORDAN FANDEN KAN MANDEN IKKE FÅ RØDT?!
Der virker endda som om at dommeren så i den retning. Vanvittigt at han ikke blev smidt ud. Der er efterhånden en del episoder, hvor han enten slår eller sparker modstandere uden nogen form for straf. Latterligt. Nu har jeg altid synes beskyldningerne om dommerne altid har været latterlige, men der begynder at tegne sig et billede..
Husker en kamp i sidste sæson, hvor Cristiano to gange i samme kamp SLÅR en spiller i hovedet, intet skete der.

Brugeravatar
Gnomitz
Indlæg: 217
Tilmeldt: tors maj 14, 2009 7:57 pm
Har takket: 158 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af Gnomitz »

Gnomitz skrev:Er der nogle der kan forklare straffesparks reglerne? For jeg mener at målmanden skal holde sig på stregen, og ikke lige tage et skridt frem inden straffeaparkskytten udfører sit spark, hvilket er noget jeg syntes man ser ofte. https://youtu.be/rjZnltAGAJY
Når nu der ikke var nogle der svarede mig i kamp tråden, da folk nok havde travlt med at finde vaselinen frem, så man var forberedt på 2.halvleg, har jeg selv undersøgt det (en smule).

FIFA beskriver det således:
The referee shall confirm the following requirements
before the penalty kick is taken:
- the kicker is identified.
- the ball is properly placed on the penalty mark.
- the goalkeeper is on the goal line between the goal
posts and facing the kicker.
- the team-mates of the kicker and the goalkeeper are:
• outside the penalty area
• outside the penalty arc
• behind the ball
Samtidig bruges der øjebliksbilleder, hvor jeg går ud fra at de viser et bestemt scenarie, som ikke er i orden.
Billede

I forhold til målmandens placering, så syntes jeg dog at FA's beskrivelse er nemmere at forstå:
The defending goalkeeper:

must remain on his goal line, facing the kicker, between the goalposts until the ball has been kicked
Nu scorede Messi jo så, men hvad nu hvis målmanden havde reddet den? Havde man så haft sin sag for? Og skulle man tage straffesparket om, uagtet om der bliver scoret eller ej?
Lad vær og bliv ved, op til dig.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster